Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. MyRoute app toont geen kaart meer

MyRoute app toont geen kaart meer

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
57 Posts 16 Posters 6.6k Views 7 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • undefined Con Hennekens
    22 Mar 2024, 19:12

@Hoanemans, try a force close from with the android system settings menu, under apps - MyRoute-app.

undefined Offline
    undefined Offline
    Hoanemans
    wrote on 22 Mar 2024, 21:50 last edited by

@Con-Hennekens tried it but no success, still no map visible.. I think it has something to do with the update. Never had any issue until that update was installed last week.

1 Reply Last reply
    0
    • undefined Offline
      undefined Offline
      Francisco j 0
      wrote on 25 Mar 2024, 16:27 last edited by

Bij mij net hetzelfde na de update, mijn ander toestel heeft nog geen update en daar werkt het nog perfekt

1 Reply Last reply
      0
      • undefined Offline
        undefined Offline
        Dikke Wim
        wrote on 26 Mar 2024, 16:49 last edited by Dikke Wim

Ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem (iPhone 13 Pro Max). Hieronder een aantal screendumps die het laten zien.

Het volgende gedaan:

• de beta versie verwijderd
        • opnieuw geïnstalleerd
        • kaarten opnieuw gedownload

Niets mocht helpen.
        Op deze manier valt er absoluut niet meer te navigeren.

0076aa9b-982f-42d3-8cd9-60b18a9d4194-image.png

29f380cf-02ab-4bf9-a823-4a71576eda55-image.png

78fe4697-2755-4045-9105-6b094d3ffd56-image.png

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

undefined 1 Reply Last reply 26 Mar 2024, 17:22
        0
        • undefined Dikke Wim
          26 Mar 2024, 16:49

Ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem (iPhone 13 Pro Max). Hieronder een aantal screendumps die het laten zien.

Het volgende gedaan:

• de beta versie verwijderd
          • opnieuw geïnstalleerd
          • kaarten opnieuw gedownload

Niets mocht helpen.
          Op deze manier valt er absoluut niet meer te navigeren.

0076aa9b-982f-42d3-8cd9-60b18a9d4194-image.png

29f380cf-02ab-4bf9-a823-4a71576eda55-image.png

78fe4697-2755-4045-9105-6b094d3ffd56-image.png

undefined Offline
          undefined Offline
          Michel van Hagen MRA-Founder
          administrator
          wrote on 26 Mar 2024, 17:22 last edited by

@Dikke-Wim Dit is echt super vreemd. Ik gebruik zelf ook een iPhone 13 Pro Max voor de navigatie en heb werkelijk tientallen uren getest zonder ook maar 1 probleem, zowel in combinatie met Apple CarPlay als zonder. Ik ken nog iemand met hetzelfde probleem, die is op kantoor geweest, Corjan is daar 8 uur mee bezig geweest, maar kan (nog) niets vinden, dus het staat hoog op onze lijst.

Mag ik je 2 dingetjes vragen?:

• Wil je het nog een keer proberen, maar dan in de offline modus (kaart moet dan wel gedownload zijn);

• Gebruik je misschien een extra beveiliging, een virusscanner app, of misschien een VPN verbinding? Ik had eerst ook een VPN verbinding, maar veel apps werden toen erg traag, die heb ik dus verwijderd.

Ik hoor graag van je en alvast bedankt!

“People don’t take trips, trips take people.” – John Steinbeck

undefined 1 Reply Last reply 27 Mar 2024, 20:33
          0
          • undefined Offline
            undefined Offline
            Paulusma
            wrote on 26 Mar 2024, 17:59 last edited by Paulusma

Ik heb ook de offline modus geprobeerd maar werkte ook niet. Kaarten gedownload. Van Nederland. Ook de update gedaan voor de kaart. Mijn telefoon is stand alone. Geen vpn en geen virusscanner erop. Er staan twee apps op. De bmw app en jullie app. Als je nog meer wilt weten vraag gerust.

undefined 1 Reply Last reply 26 Mar 2024, 18:11
            0
            • undefined Paulusma
              26 Mar 2024, 17:59

Ik heb ook de offline modus geprobeerd maar werkte ook niet. Kaarten gedownload. Van Nederland. Ook de update gedaan voor de kaart. Mijn telefoon is stand alone. Geen vpn en geen virusscanner erop. Er staan twee apps op. De bmw app en jullie app. Als je nog meer wilt weten vraag gerust.

undefined Offline
              undefined Offline
              administrator
              wrote on 26 Mar 2024, 18:11 last edited by

@Paulusma Volgens mij heb jij een wat oudere Android versie op je smartphone staan? Of heb ik dat verkeerd begrepen? We weten dat onze Here SDK die oudere Android versies niet meer ondersteund. We kijken wel of dat nog aangepast kan worden.

1 Reply Last reply
              0
              • undefined Offline
                undefined Offline
                Paulusma
                wrote on 26 Mar 2024, 21:21 last edited by

Android versie 9 en versie one UI

undefined 1 Reply Last reply 27 Mar 2024, 19:59
                0
                • undefined Paulusma
                  26 Mar 2024, 21:21

Android versie 9 en versie one UI

undefined Offline
                  undefined Offline
                  Corjan Meijerink
                  administrator
                  wrote on 27 Mar 2024, 19:59 last edited by

@Paulusma We zijn er druk mee bezig. Android 9 wordt echter sinds eind 2021 al niet meer ondersteund door Google. Sinds de laatste update zijn enkele zaken zodanig gemoderniseerd dat die niet meer helemaal lekker werken op oudere apparaten 😞

Hopelijk kan ik nog het eea verbeteren voor oudere toestellen!

undefined 1 Reply Last reply 28 Mar 2024, 09:30
                  0
                  • undefined Michel van Hagen MRA-Founder
                    26 Mar 2024, 17:22

@Dikke-Wim Dit is echt super vreemd. Ik gebruik zelf ook een iPhone 13 Pro Max voor de navigatie en heb werkelijk tientallen uren getest zonder ook maar 1 probleem, zowel in combinatie met Apple CarPlay als zonder. Ik ken nog iemand met hetzelfde probleem, die is op kantoor geweest, Corjan is daar 8 uur mee bezig geweest, maar kan (nog) niets vinden, dus het staat hoog op onze lijst.

Mag ik je 2 dingetjes vragen?:

• Wil je het nog een keer proberen, maar dan in de offline modus (kaart moet dan wel gedownload zijn);

• Gebruik je misschien een extra beveiliging, een virusscanner app, of misschien een VPN verbinding? Ik had eerst ook een VPN verbinding, maar veel apps werden toen erg traag, die heb ik dus verwijderd.

Ik hoor graag van je en alvast bedankt!

undefined Offline
                    undefined Offline
                    Dikke Wim
                    wrote on 27 Mar 2024, 20:33 last edited by

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder \

Dank je wel voor de tip. Het lijkt te werken, d.w.z. als ik de Navigatie op Off line modus zet (uiteraard met gedownloade kaarten) is het probleem afwezig.

Ik heb het ook aan @Corjan-Meijerink doorgegeven omdat dit mogelijk een wegwijzer is naar een oplossing.

Voorlopig kan ik vooruit met de off line modus. Wel jammer natuurlijk, want dan krijg ik geen actuele verkeersinformatie.

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

undefined 1 Reply Last reply 28 Mar 2024, 15:42
                    1
                    • undefined Corjan Meijerink
                      27 Mar 2024, 19:59

@Paulusma We zijn er druk mee bezig. Android 9 wordt echter sinds eind 2021 al niet meer ondersteund door Google. Sinds de laatste update zijn enkele zaken zodanig gemoderniseerd dat die niet meer helemaal lekker werken op oudere apparaten 😞

Hopelijk kan ik nog het eea verbeteren voor oudere toestellen!

undefined Offline
                      undefined Offline
                      Con Hennekens
                      wrote on 28 Mar 2024, 09:30 last edited by

@Corjan-Meijerink, Ik heb voor de grap eens even gekeken op tweakers.net, ik zie dat er nog steeds 89 verschillende typen toestellen nieuw worden verkocht met Android 9 erop... een hoop chinese nono-meuk, maar zeker ook gerenommeerde toestellen van Motorola, Samsung en Sony bijvoorbeeld. Vooral bij nep-shops (pun intended) als Bol en Amazon, dat dan weer wel. Voor prijzen die vaak hoger liggen dan de nieuwwaarde 4 of 5 jaar geleden...

a3b880fa-212f-438b-b3a9-55fccbd5756e-image.png

16868245-bd86-4ae2-9a09-88fd798b50ae-image.png

Die laatste kende zijn introductie in mei 2020 voor gemiddeld 750 euro...

Mensen, trap er niet in! Check voor aankoop altijd de introductie-datum!
                      En als BOL en Amazon de enige aanbieder zijn, laat het gerust liggen!

Tweakers is your friend...

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
                      0
                      • undefined Dikke Wim
                        27 Mar 2024, 20:33

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder \

Dank je wel voor de tip. Het lijkt te werken, d.w.z. als ik de Navigatie op Off line modus zet (uiteraard met gedownloade kaarten) is het probleem afwezig.

Ik heb het ook aan @Corjan-Meijerink doorgegeven omdat dit mogelijk een wegwijzer is naar een oplossing.

Voorlopig kan ik vooruit met de off line modus. Wel jammer natuurlijk, want dan krijg ik geen actuele verkeersinformatie.

undefined Offline
                        undefined Offline
                        administrator
                        wrote on 28 Mar 2024, 15:42 last edited by

@Dikke-Wim Bedankt voor je reactie, we weten dan in ieder geval het online ophalen van de kaartdata niet goed gaat bij jou. Vandaar mijn vraag ook voor een extra virusscanner of VPN, die zouden dat tegen kunnen houden.

undefined 2 Replies Last reply 28 Mar 2024, 18:52
                        0
                          28 Mar 2024, 15:42

@Dikke-Wim Bedankt voor je reactie, we weten dan in ieder geval het online ophalen van de kaartdata niet goed gaat bij jou. Vandaar mijn vraag ook voor een extra virusscanner of VPN, die zouden dat tegen kunnen houden.

undefined Offline
                          undefined Offline
                          Dikke Wim
                          wrote on 28 Mar 2024, 18:52 last edited by

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder

Voor zover ik weet heb ik geen VPN verbinding aangehad toen ik de kaarten downloadde. Toch, ik zal de kaarten verwijderen en opnieuw installeren waarbij ik erop let GEEN VPN verbinding te hebben.

Fijn dat je dat kunt zien en terugkoppelt. Dank voor het terugkoppelen.

Ik heb gemerkt dat als ik het "Off line navigeren" aanzet er GEEN problemen zijn. Dat moet een hint kunnen geven aan het fantastische ontwikkelteam.

1 Reply Last reply
                          0
                            28 Mar 2024, 15:42

undefined Offline
                            undefined Offline
                            Dikke Wim
                            wrote on 28 Mar 2024, 19:14 last edited by Dikke Wim

Net gedaan wat ik hierboven beschreef. Resultaat: weer lege kaarten (zie fig. 1 hieronder).

Als ik dan de optie "Offline navigation" aanzet gaat het WEL GOED (zie fig. 2 hieronder).

Vermoedelijk ligt het dus niet aan het verkeerd downloaden van kaarten, tenzij jij alsnog iets vreemds ziet?

Fig. 1: Geen kaart, wel de route zichtbaar.
                            4fd063cc-96b6-4752-8e4f-b385412c8c88-IMG_3093.PNG

Fig. 2: na aanzetten "Offline navigatie" is de kaart WEL zichtbaar!
                            b4740460-eaaa-4bae-b923-b8631971f4f6-2B0E1803-71F5-42D3-91CD-3B71E93C8553.JPG

undefined 1 Reply Last reply 29 Mar 2024, 09:55
                            0
                            • undefined Dikke Wim
                              28 Mar 2024, 19:14

Net gedaan wat ik hierboven beschreef. Resultaat: weer lege kaarten (zie fig. 1 hieronder).

Als ik dan de optie "Offline navigation" aanzet gaat het WEL GOED (zie fig. 2 hieronder).

Vermoedelijk ligt het dus niet aan het verkeerd downloaden van kaarten, tenzij jij alsnog iets vreemds ziet?

Fig. 1: Geen kaart, wel de route zichtbaar.
                              4fd063cc-96b6-4752-8e4f-b385412c8c88-IMG_3093.PNG

Fig. 2: na aanzetten "Offline navigatie" is de kaart WEL zichtbaar!
                              b4740460-eaaa-4bae-b923-b8631971f4f6-2B0E1803-71F5-42D3-91CD-3B71E93C8553.JPG

undefined Offline
                              undefined Offline
                              administrator
                              wrote on 29 Mar 2024, 09:55 last edited by

@Dikke-Wim Voor de duidelijkheid, als je online navigeert, dan haalt de app de kaart en zijn gegevens binnen via Internet verbinding. Daar gaat dus iets mis bij jou. Dat kan liggen aan onze code van de app, maar ook aan instellingen of wat anders dat lokaal op de iPhone zit. Als je op de iPhone naar ´Instellingen´ gaat en daarna naar ´Algemeen´, je scrolt naar beneden en zie ´VPN/en apparaat´. Ik ben benieuwd of daar ´geen verbinding´ of ´verbinding staat´. Ik hoor het wel, geen haast en alvast bedankt!

undefined undefined 2 Replies Last reply 30 Mar 2024, 08:45
                              0
                                29 Mar 2024, 09:55

@Dikke-Wim Voor de duidelijkheid, als je online navigeert, dan haalt de app de kaart en zijn gegevens binnen via Internet verbinding. Daar gaat dus iets mis bij jou. Dat kan liggen aan onze code van de app, maar ook aan instellingen of wat anders dat lokaal op de iPhone zit. Als je op de iPhone naar ´Instellingen´ gaat en daarna naar ´Algemeen´, je scrolt naar beneden en zie ´VPN/en apparaat´. Ik ben benieuwd of daar ´geen verbinding´ of ´verbinding staat´. Ik hoor het wel, geen haast en alvast bedankt!

undefined Offline
                                undefined Offline
                                Dikke Wim
                                wrote on 30 Mar 2024, 08:45 last edited by

Michel, bedankt voor het meedenken!

Ik weet met zekerheid dat ik de VPN verbinding heb uitgezet bij bovenstaande problemen. Zie screendump hieronder.

Heb je nog een andere suggestie? Of ligt het toch aan de App zelf? In ieder geval is duidelijk hoe het "op te lossen" is. Dat moet een wegwijzer zijn naar de oplossing hoop ik.

d063cc0b-afa5-437a-b1cb-4443b00a042a-image.png

undefined 1 Reply Last reply 30 Mar 2024, 18:34
                                0
                                • undefined Dikke Wim
                                  30 Mar 2024, 08:45

Michel, bedankt voor het meedenken!

Ik weet met zekerheid dat ik de VPN verbinding heb uitgezet bij bovenstaande problemen. Zie screendump hieronder.

Heb je nog een andere suggestie? Of ligt het toch aan de App zelf? In ieder geval is duidelijk hoe het "op te lossen" is. Dat moet een wegwijzer zijn naar de oplossing hoop ik.

d063cc0b-afa5-437a-b1cb-4443b00a042a-image.png

undefined Offline
                                  undefined Offline
                                  Con Hennekens
                                  wrote on 30 Mar 2024, 18:34 last edited by

@Dikke-Wim, Ik weet niet of ik je dit al eens eerder gevraagd heb, maar gebruik jij bij enige kans de DuckDuckGo app?

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

undefined 1 Reply Last reply 31 Mar 2024, 09:22
                                  0
                                    30 Mar 2024, 18:34

@Dikke-Wim, Ik weet niet of ik je dit al eens eerder gevraagd heb, maar gebruik jij bij enige kans de DuckDuckGo app?

undefined Offline
                                    undefined Offline
                                    Dikke Wim
                                    wrote on 31 Mar 2024, 09:22 last edited by Dikke Wim

@Con-Hennekens
                                    Ik zou nooit een relatie in die richting gezocht hebben...
                                    DuckDuck Go heb ik wel op mijn iPhone staan, maar gebruik het nooit. Voor de zekerheid nu verwijderd.

In eerste instantie lijkt daarmee het probleem opgelost te zijn. In het merendeel van de keren dat ik wil navigeren gaat het goed. Dat is al een heel stuk beter dan wat het was.

Maar, helaas, helaas, soms blijft het probleem (zie fig.).
                                    Heb je nog andere suggesties?

a16383e5-74c8-44e2-94da-290b9e63b494-image.png

undefined 1 Reply Last reply 31 Mar 2024, 11:38
                                    0
                                    • undefined Dikke Wim
                                      31 Mar 2024, 09:22

@Con-Hennekens
                                      Ik zou nooit een relatie in die richting gezocht hebben...
                                      DuckDuck Go heb ik wel op mijn iPhone staan, maar gebruik het nooit. Voor de zekerheid nu verwijderd.

In eerste instantie lijkt daarmee het probleem opgelost te zijn. In het merendeel van de keren dat ik wil navigeren gaat het goed. Dat is al een heel stuk beter dan wat het was.

Maar, helaas, helaas, soms blijft het probleem (zie fig.).
                                      Heb je nog andere suggesties?

a16383e5-74c8-44e2-94da-290b9e63b494-image.png

undefined Offline
                                      undefined Offline
                                      Con Hennekens
                                      wrote on 31 Mar 2024, 11:38 last edited by

@Dikke-Wim, Ik heb bij toeval onthouden dat dit in het verleden ook al een probleem bleek te zijn. Vandaar deze vraag. Dit geeft wel een verdenking in de richting van mogelijke andere privacy beschermers... Dat het zich slechts af en toe voor doet, kan nog steeds een bug zijn in de app, maar als het structurele ervanaf is is het toch dikke winst 😉

undefined 1 Reply Last reply 31 Mar 2024, 19:10
                                      0
                                        31 Mar 2024, 11:38

@Dikke-Wim, Ik heb bij toeval onthouden dat dit in het verleden ook al een probleem bleek te zijn. Vandaar deze vraag. Dit geeft wel een verdenking in de richting van mogelijke andere privacy beschermers... Dat het zich slechts af en toe voor doet, kan nog steeds een bug zijn in de app, maar als het structurele ervanaf is is het toch dikke winst 😉

undefined Offline
                                        undefined Offline
                                        Dikke Wim
                                        wrote on 31 Mar 2024, 19:10 last edited by

@Con-Hennekens

Helemaal mee eens. Hopelijk kan @Corjan-Meijerink het controleren en oplossen.

Ik heb daar veel vertrouwen in!

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • undefined Offline
                                          undefined Offline
                                          David Emmett
                                          wrote on 31 Mar 2024, 20:46 last edited by

Voor wat het waard is, heb ik precies hetzelfde probleem. Ulefone Armor 7 met Android 9.

Ik heb nog niet de offline maps geprobeerd, maar alle andere navigatie apps werken. Jammer, want MRA is wat mij betreft de beste oplossing.

Ralph Janssenundefined 1 Reply Last reply 3 Apr 2024, 16:50
                                          0
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes

24/57

28 Mar 2024, 09:30

• 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          ACTIVE USERS
                                          RetiredWingManundefined
                                          RetiredWingMan
                                          about 24 hours ago
                                          undefined
                                          Corjan Meijerink
                                          a day ago
                                          undefined
                                          Con Hennekens
                                          a day ago
                                          CD130undefined
                                          CD130
                                          3 days ago
                                          Hans van de Ven MR.MRAundefined
                                          Hans van de Ven MR.MRA
                                          4 days ago
                                          undefined
                                          Paulusma
                                          8 days ago
                                          undefined
                                          Dikke Wim
                                          17 days ago
                                          Edwin_Mundefined
                                          Edwin_M
                                          19 days ago
                                          Ralph Janssenundefined
                                          Ralph Janssen
                                          24 days ago
                                          undefined
                                          10 Apr 2025, 08:35
                                          undefined
                                          Francisco j 0
                                          5 Feb 2025, 18:24
                                          undefined
                                          David Emmett
                                          2 Aug 2024, 14:30
                                          undefined
                                          Eric Minschart
                                          2 Jun 2024, 20:30
                                          undefined
                                          Hoanemans
                                          10 Apr 2024, 15:39
                                          undefined
                                          Per Øyvind Arnesen
                                          8 Apr 2024, 18:30
                                          Bas Schorenundefined
                                          Bas Schoren
                                          22 Mar 2024, 16:30
                                          POPULAR TOPICS
                                          • Shaping point ignored by app
                                            Steve Jarrellundefined
                                            Steve Jarrell
                                            about 18 hours ago
                                            0
                                            11
                                            263

• Routing Mistakes
                                            undefined
                                            UwB
                                            about 4 hours ago
                                            0
                                            3
                                            67

• Skip waypoint dialog suggestions
                                            Arjan de Vriesundefined
                                            Arjan de Vries
                                            about 8 hours ago
                                            0
                                            3
                                            82

• Suggestion - Compass on screen layout option
                                            undefined
                                            richard 3v
                                            29 minutes ago
                                            0
                                            8
                                            231

• finland for motorcycle
                                            Rob Verhoeffundefined
                                            Rob Verhoeff
                                            about 23 hours ago
                                            0
                                            2
                                            58

• MRA haast niet te gebruiken met Android Auto
                                            Adrian Avramundefined
                                            Adrian Avram
                                            about an hour ago
                                            0
                                            2
                                            62

• Bonjour la communauté
                                            undefined
                                            0
                                            1
                                            8

• Location freezes after phone locked/unlocked
                                            undefined
                                            Steve Cuttell
                                            about 3 hours ago
                                            0
                                            3
                                            83
                                          MY GROUPS
                                          • Login

• Login or register to search.
                                          2 / 3
                                          • First post
                                            24/57