MyRoute app toont geen kaart meer
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder
Net gedaan wat ik hierboven beschreef. Resultaat: weer lege kaarten (zie fig. 1 hieronder).Als ik dan de optie "Offline navigation" aanzet gaat het WEL GOED (zie fig. 2 hieronder).
Vermoedelijk ligt het dus niet aan het verkeerd downloaden van kaarten, tenzij jij alsnog iets vreemds ziet?
Fig. 1: Geen kaart, wel de route zichtbaar.
Fig. 2: na aanzetten "Offline navigatie" is de kaart WEL zichtbaar!
administratorwrote on 29 Mar 2024, 09:55 last edited by@Dikke-Wim Voor de duidelijkheid, als je online navigeert, dan haalt de app de kaart en zijn gegevens binnen via Internet verbinding. Daar gaat dus iets mis bij jou. Dat kan liggen aan onze code van de app, maar ook aan instellingen of wat anders dat lokaal op de iPhone zit. Als je op de iPhone naar ´Instellingen´ gaat en daarna naar ´Algemeen´, je scrolt naar beneden en zie ´VPN/en apparaat´. Ik ben benieuwd of daar ´geen verbinding´ of ´verbinding staat´. Ik hoor het wel, geen haast en alvast bedankt!
-
@Dikke-Wim Voor de duidelijkheid, als je online navigeert, dan haalt de app de kaart en zijn gegevens binnen via Internet verbinding. Daar gaat dus iets mis bij jou. Dat kan liggen aan onze code van de app, maar ook aan instellingen of wat anders dat lokaal op de iPhone zit. Als je op de iPhone naar ´Instellingen´ gaat en daarna naar ´Algemeen´, je scrolt naar beneden en zie ´VPN/en apparaat´. Ik ben benieuwd of daar ´geen verbinding´ of ´verbinding staat´. Ik hoor het wel, geen haast en alvast bedankt!
wrote on 30 Mar 2024, 08:45 last edited by@Michel-van-Hagen-MRA-Founder
Michel, bedankt voor het meedenken!Ik weet met zekerheid dat ik de VPN verbinding heb uitgezet bij bovenstaande problemen. Zie screendump hieronder.
Heb je nog een andere suggestie? Of ligt het toch aan de App zelf? In ieder geval is duidelijk hoe het "op te lossen" is. Dat moet een wegwijzer zijn naar de oplossing hoop ik.
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder
Michel, bedankt voor het meedenken!Ik weet met zekerheid dat ik de VPN verbinding heb uitgezet bij bovenstaande problemen. Zie screendump hieronder.
Heb je nog een andere suggestie? Of ligt het toch aan de App zelf? In ieder geval is duidelijk hoe het "op te lossen" is. Dat moet een wegwijzer zijn naar de oplossing hoop ik.
wrote on 30 Mar 2024, 18:34 last edited by@Dikke-Wim, Ik weet niet of ik je dit al eens eerder gevraagd heb, maar gebruik jij bij enige kans de DuckDuckGo app?
-
@Dikke-Wim, Ik weet niet of ik je dit al eens eerder gevraagd heb, maar gebruik jij bij enige kans de DuckDuckGo app?
wrote on 31 Mar 2024, 09:22 last edited by Dikke Wim@Con-Hennekens
Ik zou nooit een relatie in die richting gezocht hebben...
DuckDuck Go heb ik wel op mijn iPhone staan, maar gebruik het nooit. Voor de zekerheid nu verwijderd.In eerste instantie lijkt daarmee het probleem opgelost te zijn. In het merendeel van de keren dat ik wil navigeren gaat het goed. Dat is al een heel stuk beter dan wat het was.
Maar, helaas, helaas, soms blijft het probleem (zie fig.).
Heb je nog andere suggesties? -
@Con-Hennekens
Ik zou nooit een relatie in die richting gezocht hebben...
DuckDuck Go heb ik wel op mijn iPhone staan, maar gebruik het nooit. Voor de zekerheid nu verwijderd.In eerste instantie lijkt daarmee het probleem opgelost te zijn. In het merendeel van de keren dat ik wil navigeren gaat het goed. Dat is al een heel stuk beter dan wat het was.
Maar, helaas, helaas, soms blijft het probleem (zie fig.).
Heb je nog andere suggesties?wrote on 31 Mar 2024, 11:38 last edited by@Dikke-Wim, Ik heb bij toeval onthouden dat dit in het verleden ook al een probleem bleek te zijn. Vandaar deze vraag. Dit geeft wel een verdenking in de richting van mogelijke andere privacy beschermers... Dat het zich slechts af en toe voor doet, kan nog steeds een bug zijn in de app, maar als het structurele ervanaf is is het toch dikke winst
-
@Dikke-Wim, Ik heb bij toeval onthouden dat dit in het verleden ook al een probleem bleek te zijn. Vandaar deze vraag. Dit geeft wel een verdenking in de richting van mogelijke andere privacy beschermers... Dat het zich slechts af en toe voor doet, kan nog steeds een bug zijn in de app, maar als het structurele ervanaf is is het toch dikke winst
wrote on 31 Mar 2024, 19:10 last edited byHelemaal mee eens. Hopelijk kan @Corjan-Meijerink het controleren en oplossen.
Ik heb daar veel vertrouwen in!
-
wrote on 31 Mar 2024, 20:46 last edited by
Voor wat het waard is, heb ik precies hetzelfde probleem. Ulefone Armor 7 met Android 9.
Ik heb nog niet de offline maps geprobeerd, maar alle andere navigatie apps werken. Jammer, want MRA is wat mij betreft de beste oplossing.
-
@Dikke-Wim Voor de duidelijkheid, als je online navigeert, dan haalt de app de kaart en zijn gegevens binnen via Internet verbinding. Daar gaat dus iets mis bij jou. Dat kan liggen aan onze code van de app, maar ook aan instellingen of wat anders dat lokaal op de iPhone zit. Als je op de iPhone naar ´Instellingen´ gaat en daarna naar ´Algemeen´, je scrolt naar beneden en zie ´VPN/en apparaat´. Ik ben benieuwd of daar ´geen verbinding´ of ´verbinding staat´. Ik hoor het wel, geen haast en alvast bedankt!
wrote on 1 Apr 2024, 10:33 last edited by@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Ik heb de optie met offline kaarten ook gebrobeerd maar dat geeft bij mij geen verschil, nog steeds geen kaart maar ook geen route. Voor de volledigheid, ik heb geen vpn of DuckDuckGo op de telefoon. Bij mij is het dus de Android 9 die al te oud zou zijn lijkt het.
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Ik heb de optie met offline kaarten ook gebrobeerd maar dat geeft bij mij geen verschil, nog steeds geen kaart maar ook geen route. Voor de volledigheid, ik heb geen vpn of DuckDuckGo op de telefoon. Bij mij is het dus de Android 9 die al te oud zou zijn lijkt het.
administratorwrote on 2 Apr 2024, 07:30 last edited by@Hoanemans We hebben 2 issues, geen kaart in sommige Android toestellen en geen kaart in sommige iOS toestellen, het is relatief maar een klein percentage gebruikers die daar last van hebben. Bij Android toestellen lijkt de Android versie 9 en ouder problemen te geven, Corjan werkt daaraan.
Bij iOS is het vreemder, want op het ene toestel werkt het perfect en op een ander precies hetzelfde toestel niet. Het voorbeeld van de iPhone 13 Pro Max van Dikke Wim is daar het voorbeeld van. Het lijkt erop dat er iets is op de iPhone zit dat de online kaart tegenhoudt, ik heb uit onze hele gebruikersbestand nu 2 personen die daar problemen mee hebben.
Wordt vervolgd...
-
@Hoanemans We hebben 2 issues, geen kaart in sommige Android toestellen en geen kaart in sommige iOS toestellen, het is relatief maar een klein percentage gebruikers die daar last van hebben. Bij Android toestellen lijkt de Android versie 9 en ouder problemen te geven, Corjan werkt daaraan.
Bij iOS is het vreemder, want op het ene toestel werkt het perfect en op een ander precies hetzelfde toestel niet. Het voorbeeld van de iPhone 13 Pro Max van Dikke Wim is daar het voorbeeld van. Het lijkt erop dat er iets is op de iPhone zit dat de online kaart tegenhoudt, ik heb uit onze hele gebruikersbestand nu 2 personen die daar problemen mee hebben.
Wordt vervolgd...
wrote on 2 Apr 2024, 07:38 last edited by@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Fijn dat het de aandacht heeft. Ook hier in het verleden met de iPhone 13 plus vaak de witte kaart gezien. Daarvoor ook veelvuldig met de iPhone 12. Dacht dat het lag aan de internetverbinding (route start ik rondom het huis, waardoor ik nog op een halfbakken wifi-verbinding zit). Later merkte ik op dat het probleem zich ook voordeed op 5G. Ik maakte op die momenten geen gebruik van VPN en mijn standaard browser is Safari (al kan je dat laatste pas sinds kort instellen). Sinds de laatste update van MRA heb ik de witte kaart niet meer gezien. Als het probleem zich weer voordoet, zal ik dat hier laten weten.
-
wrote on 2 Apr 2024, 09:51 last edited by Dikke Wim 4 Feb 2024, 09:53
Grrr, "heb ik weer".
(een van de twee die er last van hebben).Ter informatie voor het ontwikkelteam:
Ik heb alle VPN verbindingen uitstaan en Microsoft Defender ook. -
Voor wat het waard is, heb ik precies hetzelfde probleem. Ulefone Armor 7 met Android 9.
Ik heb nog niet de offline maps geprobeerd, maar alle andere navigatie apps werken. Jammer, want MRA is wat mij betreft de beste oplossing.
wrote on 3 Apr 2024, 16:50 last edited by@David-Emmett
Ik heb deze telefoon (7E) ook en wat issues. Ik heb de mappen gedownload maar "offline navigeren" heb ik uit staan.
En nu lijkt hij er (redelijk) goed en te doen. Ik heb er nog geen geen rit gereden dus kan niet 100% garanderen dat het werkt.
Ik kan de route openen en ik kan navigeren starten en krijgt dan de kaart te zien.
Bij afsluiten van de route blijft het scherm zwart en moet ik de app opnieuw opstarten.Het blijft wel wat onstabiel ogen.
Op mijn andere telefoon (Samsung A32 5G Android 13) doet hij het wel overigens wel goed. -
@David-Emmett
Ik heb deze telefoon (7E) ook en wat issues. Ik heb de mappen gedownload maar "offline navigeren" heb ik uit staan.
En nu lijkt hij er (redelijk) goed en te doen. Ik heb er nog geen geen rit gereden dus kan niet 100% garanderen dat het werkt.
Ik kan de route openen en ik kan navigeren starten en krijgt dan de kaart te zien.
Bij afsluiten van de route blijft het scherm zwart en moet ik de app opnieuw opstarten.Het blijft wel wat onstabiel ogen.
Op mijn andere telefoon (Samsung A32 5G Android 13) doet hij het wel overigens wel goed.wrote on 4 Apr 2024, 14:17 last edited by@Ralph-Janssen Dank voor de tip. Ga ik proberen.
-
wrote on 7 Apr 2024, 15:50 last edited by
-
Helaas heb ik met de laatste bèta-versie van MRA (294) nog steeds regelmatig geen kaart als ik "live" navigeren kies. Als ik off line navigeren kies, gaat het altijd goed.
wrote on 7 Apr 2024, 15:54 last edited by@Dikke-Wim merk je verschil bij gebruik van mobiele data of wifi?
-
@Dikke-Wim merk je verschil bij gebruik van mobiele data of wifi?
wrote on 7 Apr 2024, 16:57 last edited by Dikke Wim 4 Jul 2024, 17:00Goed punt. Ik probeer nu thuis met WIFI en alle keren gaan goed (tot nu toe 10x een route gestart).
En nu 1x weer zonder kaart (met WIFI dus) -
Goed punt. Ik probeer nu thuis met WIFI en alle keren gaan goed (tot nu toe 10x een route gestart).
En nu 1x weer zonder kaart (met WIFI dus)Heb jij een idee?
wrote on 7 Apr 2024, 17:19 last edited by@Dikke-Wim Hmmm, jammer dat het dan toch 1x niet goed ging... Hier krijg ik de "witte kaart" te zien als ik op een slechte wifi verbinding de route start (dat is bijvoorbeeld achterin m'n tuin). Dan is er dus wel een data verbinding via wifi actief, maar omdat de verbinding heel slecht is kan er feitelijk geen data overheen.
Zou je is via mobiele data een offline kaar willen downloaden? Lukt dat? Om niet teveel data te verbruiken zou je een regio uit Frankrijk kunnen pakken of Luxemburg ofzo. Ik ben benieuwd of hij dat dan wel doet via mobiele date...
En krijg je tijdens de mobiele data verbinden, naast de "witte kaart", ook wel eens meldingen te zien in MRA dat je niet verbonden bent met internet o.i.d.?
-
@Dikke-Wim Hmmm, jammer dat het dan toch 1x niet goed ging... Hier krijg ik de "witte kaart" te zien als ik op een slechte wifi verbinding de route start (dat is bijvoorbeeld achterin m'n tuin). Dan is er dus wel een data verbinding via wifi actief, maar omdat de verbinding heel slecht is kan er feitelijk geen data overheen.
Zou je is via mobiele data een offline kaar willen downloaden? Lukt dat? Om niet teveel data te verbruiken zou je een regio uit Frankrijk kunnen pakken of Luxemburg ofzo. Ik ben benieuwd of hij dat dan wel doet via mobiele date...
En krijg je tijdens de mobiele data verbinden, naast de "witte kaart", ook wel eens meldingen te zien in MRA dat je niet verbonden bent met internet o.i.d.?
wrote on 7 Apr 2024, 18:02 last edited byIk krijg in MRA inderdaad soms te zien "dataverbinding weer hersteld".
Momenteel download ik liever niet via 5G omdat ik mijn databundel nodig heb eind deze maand voor een week motorrijden in Wales. Jammer, want jouw suggestie klinkt de moeite waard om te proberen. Als ik Luxemburg download zal bij starten van de route een route berekend worden door NL en B. Heeft het dan wel zin om slechts één land te downloaden? -
wrote on 7 Apr 2024, 18:13 last edited by
@Dikke-Wim je zal alle landen moeten downloaden waar de route doorheen gaat om het offline te kunnen laten werken.
Op je screenshots zie ik dat je 5G hebt. Bij welke provider heb je je abonnement? En welk data abonnement heb je daarbij? Zou het kunnen dat het een data abonnement met een hele lage snelheid is?
-
@Dikke-Wim je zal alle landen moeten downloaden waar de route doorheen gaat om het offline te kunnen laten werken.
Op je screenshots zie ik dat je 5G hebt. Bij welke provider heb je je abonnement? En welk data abonnement heb je daarbij? Zou het kunnen dat het een data abonnement met een hele lage snelheid is?
wrote on 8 Apr 2024, 12:42 last edited byFijn dat je zo meedenkt met mijn probleem!
Zojuist gemerkt dat ik met 5G ook het probleem heb (lege kaarten), net als met WIFI thuis.
Mijn WIFI netwerk is ±500MBs en stabiel. Mijn netwerk provider voor mijn iPhone is YouFone.Zojuist ook de instelling op 4G gezet en ook dan heb ik lege kaarten.