Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. MyRoute app toont geen kaart meer

MyRoute app toont geen kaart meer

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
57 Posts 16 Posters 6.1k Views 7 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • undefined Dikke Wim
    28 Mar 2024, 19:14

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder
    Net gedaan wat ik hierboven beschreef. Resultaat: weer lege kaarten (zie fig. 1 hieronder).

Als ik dan de optie "Offline navigation" aanzet gaat het WEL GOED (zie fig. 2 hieronder).

Vermoedelijk ligt het dus niet aan het verkeerd downloaden van kaarten, tenzij jij alsnog iets vreemds ziet?

Fig. 1: Geen kaart, wel de route zichtbaar.
    4fd063cc-96b6-4752-8e4f-b385412c8c88-IMG_3093.PNG

Fig. 2: na aanzetten "Offline navigatie" is de kaart WEL zichtbaar!
    b4740460-eaaa-4bae-b923-b8631971f4f6-2B0E1803-71F5-42D3-91CD-3B71E93C8553.JPG

undefined Offline
    undefined Offline
    Michel van Hagen MRA-Founder
    administrator
    wrote on 29 Mar 2024, 09:55 last edited by

@Dikke-Wim Voor de duidelijkheid, als je online navigeert, dan haalt de app de kaart en zijn gegevens binnen via Internet verbinding. Daar gaat dus iets mis bij jou. Dat kan liggen aan onze code van de app, maar ook aan instellingen of wat anders dat lokaal op de iPhone zit. Als je op de iPhone naar ´Instellingen´ gaat en daarna naar ´Algemeen´, je scrolt naar beneden en zie ´VPN/en apparaat´. Ik ben benieuwd of daar ´geen verbinding´ of ´verbinding staat´. Ik hoor het wel, geen haast en alvast bedankt!

“People don’t take trips, trips take people.” – John Steinbeck

undefined undefined 2 Replies Last reply 30 Mar 2024, 08:45
    0
    • undefined Michel van Hagen MRA-Founder
      29 Mar 2024, 09:55

@Dikke-Wim Voor de duidelijkheid, als je online navigeert, dan haalt de app de kaart en zijn gegevens binnen via Internet verbinding. Daar gaat dus iets mis bij jou. Dat kan liggen aan onze code van de app, maar ook aan instellingen of wat anders dat lokaal op de iPhone zit. Als je op de iPhone naar ´Instellingen´ gaat en daarna naar ´Algemeen´, je scrolt naar beneden en zie ´VPN/en apparaat´. Ik ben benieuwd of daar ´geen verbinding´ of ´verbinding staat´. Ik hoor het wel, geen haast en alvast bedankt!

undefined Offline
      undefined Offline
      Dikke Wim
      wrote on 30 Mar 2024, 08:45 last edited by

Michel, bedankt voor het meedenken!

Ik weet met zekerheid dat ik de VPN verbinding heb uitgezet bij bovenstaande problemen. Zie screendump hieronder.

Heb je nog een andere suggestie? Of ligt het toch aan de App zelf? In ieder geval is duidelijk hoe het "op te lossen" is. Dat moet een wegwijzer zijn naar de oplossing hoop ik.

d063cc0b-afa5-437a-b1cb-4443b00a042a-image.png

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

undefined 1 Reply Last reply 30 Mar 2024, 18:34
      0
      • undefined Dikke Wim
        30 Mar 2024, 08:45

Michel, bedankt voor het meedenken!

Ik weet met zekerheid dat ik de VPN verbinding heb uitgezet bij bovenstaande problemen. Zie screendump hieronder.

Heb je nog een andere suggestie? Of ligt het toch aan de App zelf? In ieder geval is duidelijk hoe het "op te lossen" is. Dat moet een wegwijzer zijn naar de oplossing hoop ik.

d063cc0b-afa5-437a-b1cb-4443b00a042a-image.png

undefined Offline
        undefined Offline
        Con Hennekens
        wrote on 30 Mar 2024, 18:34 last edited by

@Dikke-Wim, Ik weet niet of ik je dit al eens eerder gevraagd heb, maar gebruik jij bij enige kans de DuckDuckGo app?

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

undefined 1 Reply Last reply 31 Mar 2024, 09:22
        0
        • undefined Con Hennekens
          30 Mar 2024, 18:34

@Dikke-Wim, Ik weet niet of ik je dit al eens eerder gevraagd heb, maar gebruik jij bij enige kans de DuckDuckGo app?

undefined Offline
          undefined Offline
          Dikke Wim
          wrote on 31 Mar 2024, 09:22 last edited by Dikke Wim

@Con-Hennekens
          Ik zou nooit een relatie in die richting gezocht hebben...
          DuckDuck Go heb ik wel op mijn iPhone staan, maar gebruik het nooit. Voor de zekerheid nu verwijderd.

In eerste instantie lijkt daarmee het probleem opgelost te zijn. In het merendeel van de keren dat ik wil navigeren gaat het goed. Dat is al een heel stuk beter dan wat het was.

Maar, helaas, helaas, soms blijft het probleem (zie fig.).
          Heb je nog andere suggesties?

a16383e5-74c8-44e2-94da-290b9e63b494-image.png

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

undefined 1 Reply Last reply 31 Mar 2024, 11:38
          0
          • undefined Dikke Wim
            31 Mar 2024, 09:22

@Con-Hennekens
            Ik zou nooit een relatie in die richting gezocht hebben...
            DuckDuck Go heb ik wel op mijn iPhone staan, maar gebruik het nooit. Voor de zekerheid nu verwijderd.

In eerste instantie lijkt daarmee het probleem opgelost te zijn. In het merendeel van de keren dat ik wil navigeren gaat het goed. Dat is al een heel stuk beter dan wat het was.

Maar, helaas, helaas, soms blijft het probleem (zie fig.).
            Heb je nog andere suggesties?

a16383e5-74c8-44e2-94da-290b9e63b494-image.png

undefined Offline
            undefined Offline
            Con Hennekens
            wrote on 31 Mar 2024, 11:38 last edited by

@Dikke-Wim, Ik heb bij toeval onthouden dat dit in het verleden ook al een probleem bleek te zijn. Vandaar deze vraag. Dit geeft wel een verdenking in de richting van mogelijke andere privacy beschermers... Dat het zich slechts af en toe voor doet, kan nog steeds een bug zijn in de app, maar als het structurele ervanaf is is het toch dikke winst 😉

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

undefined 1 Reply Last reply 31 Mar 2024, 19:10
            0
            • undefined Con Hennekens
              31 Mar 2024, 11:38

@Dikke-Wim, Ik heb bij toeval onthouden dat dit in het verleden ook al een probleem bleek te zijn. Vandaar deze vraag. Dit geeft wel een verdenking in de richting van mogelijke andere privacy beschermers... Dat het zich slechts af en toe voor doet, kan nog steeds een bug zijn in de app, maar als het structurele ervanaf is is het toch dikke winst 😉

undefined Offline
              undefined Offline
              Dikke Wim
              wrote on 31 Mar 2024, 19:10 last edited by

@Con-Hennekens

Helemaal mee eens. Hopelijk kan @Corjan-Meijerink het controleren en oplossen.

Ik heb daar veel vertrouwen in!

1 Reply Last reply
              0
              • undefined Offline
                undefined Offline
                David Emmett
                wrote on 31 Mar 2024, 20:46 last edited by

Voor wat het waard is, heb ik precies hetzelfde probleem. Ulefone Armor 7 met Android 9.

Ik heb nog niet de offline maps geprobeerd, maar alle andere navigatie apps werken. Jammer, want MRA is wat mij betreft de beste oplossing.

undefined 1 Reply Last reply 3 Apr 2024, 16:50
                0
                  29 Mar 2024, 09:55

undefined Offline
                  undefined Offline
                  Hoanemans
                  wrote on 1 Apr 2024, 10:33 last edited by

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Ik heb de optie met offline kaarten ook gebrobeerd maar dat geeft bij mij geen verschil, nog steeds geen kaart maar ook geen route. Voor de volledigheid, ik heb geen vpn of DuckDuckGo op de telefoon. Bij mij is het dus de Android 9 die al te oud zou zijn lijkt het.

undefined 1 Reply Last reply 2 Apr 2024, 07:30
                  0
                  • undefined Hoanemans
                    1 Apr 2024, 10:33

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Ik heb de optie met offline kaarten ook gebrobeerd maar dat geeft bij mij geen verschil, nog steeds geen kaart maar ook geen route. Voor de volledigheid, ik heb geen vpn of DuckDuckGo op de telefoon. Bij mij is het dus de Android 9 die al te oud zou zijn lijkt het.

undefined Offline
                    undefined Offline
                    administrator
                    wrote on 2 Apr 2024, 07:30 last edited by

@Hoanemans We hebben 2 issues, geen kaart in sommige Android toestellen en geen kaart in sommige iOS toestellen, het is relatief maar een klein percentage gebruikers die daar last van hebben. Bij Android toestellen lijkt de Android versie 9 en ouder problemen te geven, Corjan werkt daaraan.

Bij iOS is het vreemder, want op het ene toestel werkt het perfect en op een ander precies hetzelfde toestel niet. Het voorbeeld van de iPhone 13 Pro Max van Dikke Wim is daar het voorbeeld van. Het lijkt erop dat er iets is op de iPhone zit dat de online kaart tegenhoudt, ik heb uit onze hele gebruikersbestand nu 2 personen die daar problemen mee hebben.

Wordt vervolgd...

“People don’t take trips, trips take people.” – John Steinbeck

undefined 1 Reply Last reply 2 Apr 2024, 07:38
                    0
                      2 Apr 2024, 07:30

@Hoanemans We hebben 2 issues, geen kaart in sommige Android toestellen en geen kaart in sommige iOS toestellen, het is relatief maar een klein percentage gebruikers die daar last van hebben. Bij Android toestellen lijkt de Android versie 9 en ouder problemen te geven, Corjan werkt daaraan.

Bij iOS is het vreemder, want op het ene toestel werkt het perfect en op een ander precies hetzelfde toestel niet. Het voorbeeld van de iPhone 13 Pro Max van Dikke Wim is daar het voorbeeld van. Het lijkt erop dat er iets is op de iPhone zit dat de online kaart tegenhoudt, ik heb uit onze hele gebruikersbestand nu 2 personen die daar problemen mee hebben.

Wordt vervolgd...

undefined Offline
                      undefined Offline
                      CD130
                      wrote on 2 Apr 2024, 07:38 last edited by

@Michel-van-Hagen-MRA-Founder Fijn dat het de aandacht heeft. Ook hier in het verleden met de iPhone 13 plus vaak de witte kaart gezien. Daarvoor ook veelvuldig met de iPhone 12. Dacht dat het lag aan de internetverbinding (route start ik rondom het huis, waardoor ik nog op een halfbakken wifi-verbinding zit). Later merkte ik op dat het probleem zich ook voordeed op 5G. Ik maakte op die momenten geen gebruik van VPN en mijn standaard browser is Safari (al kan je dat laatste pas sinds kort instellen). Sinds de laatste update van MRA heb ik de witte kaart niet meer gezien. Als het probleem zich weer voordoet, zal ik dat hier laten weten.

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE 🧡

1 Reply Last reply
                      2
                      • undefined Offline
                        undefined Offline
                        Dikke Wim
                        wrote on 2 Apr 2024, 09:51 last edited by Dikke Wim 4 Feb 2024, 09:53

Grrr, "heb ik weer". 😢
                        (een van de twee die er last van hebben).

Ter informatie voor het ontwikkelteam:
                        Ik heb alle VPN verbindingen uitstaan en Microsoft Defender ook.

1 Reply Last reply
                        0
                        • undefined David Emmett
                          31 Mar 2024, 20:46

Voor wat het waard is, heb ik precies hetzelfde probleem. Ulefone Armor 7 met Android 9.

Ik heb nog niet de offline maps geprobeerd, maar alle andere navigatie apps werken. Jammer, want MRA is wat mij betreft de beste oplossing.

undefined Offline
                          undefined Offline
                          Ralph Janssen
                          wrote on 3 Apr 2024, 16:50 last edited by

@David-Emmett
                          Ik heb deze telefoon (7E) ook en wat issues. Ik heb de mappen gedownload maar "offline navigeren" heb ik uit staan.
                          En nu lijkt hij er (redelijk) goed en te doen. Ik heb er nog geen geen rit gereden dus kan niet 100% garanderen dat het werkt.
                          Ik kan de route openen en ik kan navigeren starten en krijgt dan de kaart te zien.
                          Bij afsluiten van de route blijft het scherm zwart en moet ik de app opnieuw opstarten.

Het blijft wel wat onstabiel ogen.
                          Op mijn andere telefoon (Samsung A32 5G Android 13) doet hij het wel overigens wel goed.

Triumph Tiger 800 Xrt 2020
                          Yamaha tracer 700 (wifes bike)
                          Using MRA next on Samsung A35 & OnePlus & DooGee T20 mini tablet

Drove a Yamaha TDM850 1998
                          Used TomTom 6000 & Garmin devices with MRA

undefined 1 Reply Last reply 4 Apr 2024, 14:17
                          0
                          • undefined Ralph Janssen
                            3 Apr 2024, 16:50

@David-Emmett
                            Ik heb deze telefoon (7E) ook en wat issues. Ik heb de mappen gedownload maar "offline navigeren" heb ik uit staan.
                            En nu lijkt hij er (redelijk) goed en te doen. Ik heb er nog geen geen rit gereden dus kan niet 100% garanderen dat het werkt.
                            Ik kan de route openen en ik kan navigeren starten en krijgt dan de kaart te zien.
                            Bij afsluiten van de route blijft het scherm zwart en moet ik de app opnieuw opstarten.

Het blijft wel wat onstabiel ogen.
                            Op mijn andere telefoon (Samsung A32 5G Android 13) doet hij het wel overigens wel goed.

undefined Offline
                            undefined Offline
                            David Emmett
                            wrote on 4 Apr 2024, 14:17 last edited by

@Ralph-Janssen Dank voor de tip. Ga ik proberen.

1 Reply Last reply
                            0
                            • undefined Offline
                              undefined Offline
                              Dikke Wim
                              wrote on 7 Apr 2024, 15:50 last edited by

Helaas heb ik met de laatste bèta-versie van MRA (294) nog steeds regelmatig geen kaart als ik "live" navigeren kies. Als ik off line navigeren kies, gaat het altijd goed.

cbf6960f-b38e-4158-811d-3febcef31a22-image.png

undefined 1 Reply Last reply 7 Apr 2024, 15:54
                              0
                              • undefined Dikke Wim
                                7 Apr 2024, 15:50

Helaas heb ik met de laatste bèta-versie van MRA (294) nog steeds regelmatig geen kaart als ik "live" navigeren kies. Als ik off line navigeren kies, gaat het altijd goed.

cbf6960f-b38e-4158-811d-3febcef31a22-image.png

undefined Offline
                                undefined Offline
                                CD130
                                wrote on 7 Apr 2024, 15:54 last edited by

@Dikke-Wim merk je verschil bij gebruik van mobiele data of wifi?

undefined 1 Reply Last reply 7 Apr 2024, 16:57
                                0
                                • undefined CD130
                                  7 Apr 2024, 15:54

@Dikke-Wim merk je verschil bij gebruik van mobiele data of wifi?

undefined Offline
                                  undefined Offline
                                  Dikke Wim
                                  wrote on 7 Apr 2024, 16:57 last edited by Dikke Wim 4 Jul 2024, 17:00

@CD130

Goed punt. Ik probeer nu thuis met WIFI en alle keren gaan goed (tot nu toe 10x een route gestart).
                                  En nu 1x weer zonder kaart (met WIFI dus)

Heb jij een idee?
                                  a875776b-7b47-41cd-a736-35196fda529d-image.png

undefined 1 Reply Last reply 7 Apr 2024, 17:19
                                  0
                                  • undefined Dikke Wim
                                    7 Apr 2024, 16:57

@CD130

Goed punt. Ik probeer nu thuis met WIFI en alle keren gaan goed (tot nu toe 10x een route gestart).
                                    En nu 1x weer zonder kaart (met WIFI dus)

Heb jij een idee?
                                    a875776b-7b47-41cd-a736-35196fda529d-image.png

undefined Offline
                                    undefined Offline
                                    CD130
                                    wrote on 7 Apr 2024, 17:19 last edited by

@Dikke-Wim Hmmm, jammer dat het dan toch 1x niet goed ging... Hier krijg ik de "witte kaart" te zien als ik op een slechte wifi verbinding de route start (dat is bijvoorbeeld achterin m'n tuin). Dan is er dus wel een data verbinding via wifi actief, maar omdat de verbinding heel slecht is kan er feitelijk geen data overheen.

Zou je is via mobiele data een offline kaar willen downloaden? Lukt dat? Om niet teveel data te verbruiken zou je een regio uit Frankrijk kunnen pakken of Luxemburg ofzo. Ik ben benieuwd of hij dat dan wel doet via mobiele date...

En krijg je tijdens de mobiele data verbinden, naast de "witte kaart", ook wel eens meldingen te zien in MRA dat je niet verbonden bent met internet o.i.d.?

undefined 1 Reply Last reply 7 Apr 2024, 18:02
                                    0
                                    • undefined CD130
                                      7 Apr 2024, 17:19

@Dikke-Wim Hmmm, jammer dat het dan toch 1x niet goed ging... Hier krijg ik de "witte kaart" te zien als ik op een slechte wifi verbinding de route start (dat is bijvoorbeeld achterin m'n tuin). Dan is er dus wel een data verbinding via wifi actief, maar omdat de verbinding heel slecht is kan er feitelijk geen data overheen.

Zou je is via mobiele data een offline kaar willen downloaden? Lukt dat? Om niet teveel data te verbruiken zou je een regio uit Frankrijk kunnen pakken of Luxemburg ofzo. Ik ben benieuwd of hij dat dan wel doet via mobiele date...

En krijg je tijdens de mobiele data verbinden, naast de "witte kaart", ook wel eens meldingen te zien in MRA dat je niet verbonden bent met internet o.i.d.?

undefined Offline
                                      undefined Offline
                                      Dikke Wim
                                      wrote on 7 Apr 2024, 18:02 last edited by

@CD130

Ik krijg in MRA inderdaad soms te zien "dataverbinding weer hersteld".
                                      Momenteel download ik liever niet via 5G omdat ik mijn databundel nodig heb eind deze maand voor een week motorrijden in Wales. Jammer, want jouw suggestie klinkt de moeite waard om te proberen. Als ik Luxemburg download zal bij starten van de route een route berekend worden door NL en B. Heeft het dan wel zin om slechts één land te downloaden?

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • undefined Offline
                                        undefined Offline
                                        CD130
                                        wrote on 7 Apr 2024, 18:13 last edited by

@Dikke-Wim je zal alle landen moeten downloaden waar de route doorheen gaat om het offline te kunnen laten werken.

Op je screenshots zie ik dat je 5G hebt. Bij welke provider heb je je abonnement? En welk data abonnement heb je daarbij? Zou het kunnen dat het een data abonnement met een hele lage snelheid is?

undefined 1 Reply Last reply 8 Apr 2024, 12:42
                                        0
                                        • undefined CD130
                                          7 Apr 2024, 18:13

@Dikke-Wim je zal alle landen moeten downloaden waar de route doorheen gaat om het offline te kunnen laten werken.

Op je screenshots zie ik dat je 5G hebt. Bij welke provider heb je je abonnement? En welk data abonnement heb je daarbij? Zou het kunnen dat het een data abonnement met een hele lage snelheid is?

undefined Offline
                                          undefined Offline
                                          Dikke Wim
                                          wrote on 8 Apr 2024, 12:42 last edited by

@CD130

Fijn dat je zo meedenkt met mijn probleem!

Zojuist gemerkt dat ik met 5G ook het probleem heb (lege kaarten), net als met WIFI thuis.
                                          Mijn WIFI netwerk is ±500MBs en stabiel. Mijn netwerk provider voor mijn iPhone is YouFone.

Zojuist ook de instelling op 4G gezet en ook dan heb ik lege kaarten.

undefined 1 Reply Last reply 8 Apr 2024, 13:46
                                          0
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes

37/57

2 Apr 2024, 07:38

• 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          ACTIVE USERS
                                          undefined
                                          CD130
                                          about 3 hours ago
                                          undefined
                                          Con Hennekens
                                          about 4 hours ago
                                          Corjan Meijerinkundefined
                                          Corjan Meijerink
                                          about 6 hours ago
                                          RetiredWingManundefined
                                          RetiredWingMan
                                          about 14 hours ago
                                          Hans van de Ven MR.MRAundefined
                                          Hans van de Ven MR.MRA
                                          2 days ago
                                          Paulusmaundefined
                                          Paulusma
                                          4 days ago
                                          undefined
                                          Dikke Wim
                                          13 days ago
                                          Edwin_Mundefined
                                          Edwin_M
                                          15 days ago
                                          undefined
                                          Ralph Janssen
                                          20 days ago
                                          undefined
                                          10 Apr 2025, 08:35
                                          undefined
                                          Francisco j 0
                                          5 Feb 2025, 18:24
                                          undefined
                                          David Emmett
                                          2 Aug 2024, 14:30
                                          undefined
                                          Eric Minschart
                                          2 Jun 2024, 20:30
                                          undefined
                                          Hoanemans
                                          10 Apr 2024, 15:39
                                          undefined
                                          Per Øyvind Arnesen
                                          8 Apr 2024, 18:30
                                          Bas Schorenundefined
                                          Bas Schoren
                                          22 Mar 2024, 16:30
                                          POPULAR TOPICS
                                          • Forum update
                                            undefined
                                            CD130
                                            about 3 hours ago
                                            9
                                            16
                                            294

• Automatically skipping waypoints (shaping points) issue
                                            Steve Jarrellundefined
                                            Steve Jarrell
                                            28 minutes ago
                                            0
                                            4
                                            51

• Anyone problems with iOS 18.5?
                                            Jörgenundefined
                                            Jörgen
                                            about 6 hours ago
                                            0
                                            4
                                            42

• Route guidance issues
                                            Nick Carthewundefined
                                            Nick Carthew
                                            about 15 hours ago
                                            0
                                            8
                                            193

• bluetooth controller aliexpress
                                            Lluis Arasanzundefined
                                            Lluis Arasanz
                                            about 4 hours ago
                                            0
                                            13
                                            711

• Seizoensafsluitingen uitschakelen tijdens navigeren
                                            undefined
                                            CD130
                                            about 19 hours ago
                                            0
                                            7
                                            117

• SilverFox Controller C 1
                                            Arjan de Vriesundefined
                                            Arjan de Vries
                                            about an hour ago
                                            0
                                            52