Fietsroute op pc niet gelijk aan route op app.
-
als ik op mijn pc een fietsroute maak, dan staat deze op de mra app volledig verkeerd, hij maakt hier een autoroute van, wat doe ik verkeerd.
-
In principe doe je niets verkeerd. Wat je wel kunt doen is de nodige eerdere berichten over de fiets lezen. Je bent bepaald niet de eerste. Als je het woord fietsroute intikt in de zoekmachine kom je het nodige tegen en wellicht ook op de support.
-
als ik op mijn pc een fietsroute maak, dan staat deze op de mra app volledig verkeerd, hij maakt hier een autoroute van, wat doe ik verkeerd.
@Walther-Roest lang verhaal kort: de navigatie app gebruikt de Here-kaart en die kent weinig tot geen fietspaden. Als je in de planner een fietsroute maakt dan zal de app die willen navigeren op basis van de Here kaart. Vandaar dat je route redelijk verkracht wordt! Als je hem in de planner profiel “Fietsen” geeft en je plant in de OSM kaart dan kan je de route openen en op de navipijl klikken. Je krijgt geen route instructies maar volgt gewoon de lijn. Omdat de snelheid van wandelen en fietsen toch laag ligt (wielrenners daargelaten) kun je op die manier makkelijk je route volgen.
-
De reacties zijn misschien toch iets te snel. Ik heb vandaag een ticket aan laten maken met de zelfde klacht. Ik maak al een aantal jaren fiets routes en dat ging tot afgelopen week helemaal top. Nu echter zijn ook mijn bestaande en gereden routes onbruikbaar. De fietsroutes zijn gemaakt met de OSM kaart en de open cyclemap overlay. Vanzelfsprekend in de Reismodus: fiets. Als ik nu, willekeurig welke fietsroute ook, open in de navigatie app dan zie ik alles ogenschijnlijk normaal. Dus Afstand, Antal routepunten Reismodus fiets. Ook de goede OSM kaart met met de open cyle overlay wordt getoond, Maar....... De route is omgewerkt als een "autoroute". De route is geprojecteerd op de weg en negeerd alle fietspaden. Dus een fietspad door het bos is nu omgeleid tot het eerstvolgende via punt langs een gewone weg. Heel vervelend trouwens omdat dit mijn eerste dag is van de fiets vakantie.
-
De reacties zijn misschien toch iets te snel. Ik heb vandaag een ticket aan laten maken met de zelfde klacht. Ik maak al een aantal jaren fiets routes en dat ging tot afgelopen week helemaal top. Nu echter zijn ook mijn bestaande en gereden routes onbruikbaar. De fietsroutes zijn gemaakt met de OSM kaart en de open cyclemap overlay. Vanzelfsprekend in de Reismodus: fiets. Als ik nu, willekeurig welke fietsroute ook, open in de navigatie app dan zie ik alles ogenschijnlijk normaal. Dus Afstand, Antal routepunten Reismodus fiets. Ook de goede OSM kaart met met de open cyle overlay wordt getoond, Maar....... De route is omgewerkt als een "autoroute". De route is geprojecteerd op de weg en negeerd alle fietspaden. Dus een fietspad door het bos is nu omgeleid tot het eerstvolgende via punt langs een gewone weg. Heel vervelend trouwens omdat dit mijn eerste dag is van de fiets vakantie.
@Baltus said in Fietsroute op pc niet gelijk aan route op app.:
Nu echter zijn ook mijn bestaande en gereden routes onbruikbaar.
Er speelt op dit moment een dingetje met de OSM-kaart. Het team is hiervan op de hoogte en werkt aan een oplossing.
-
Dank je wel Rob. Ik reageerde even omdat ik vanochtend de zelfde "goede" ideeën kreeg aangereikt. Het is voor mij wel lastig, maar niet onoverkomelijk. Ik plaats redelijk wat viapunten. Dus als in de route meerdere keren een bocht aantref zonder viapunt, dan zoom ik even uit om te zien hoe ik verder moet. Voor de rest veel lof voor het werk wat het MRA team verzet.
-
Walther. De kaartproblemem zijn opgelost. Alles werkt weer zoals het hoort. Ik heb vandaag weer een fietsroute gereden. Die startte op de foute manier. Maar rond 12 uur lag de route weer geprojecteerd op de uitgezette fietspaden. Dus ik zou zeggen probeer het maar uit. Groeten, Baltus.