apparaat niet gevonden
-
bij het exporteren van een route kan de usb stick niet gevonden worden terwijl het een nieuwe stick is en ook schrijfbaar.
Wie kan mij helpen? -
-
@olaf-Scherpenisse De knop Exporteren in MRA is speciaal bedoeld voor export naar een navigatie-apparaat (GPS van Garmin of TomTom etc).
De functie "Opslaan als" kan je file opslaan als bijvoorbeeld GPX. Dat kan naar de computer (C-schijf) of een USB stick.Voorwaarde is wel dat Windows de USB stick kan zien (en er een letter bijvoorbeeld D of E aan geeft). Hij moet dus zichtbaar zijn in Verkenner.
Windows moet er er ook naar kunnen schrijven.Als dat niet lukt dan kan MRA er ook niets mee.
-
@olaf-Scherpenisse
wat zijn de stappen die je neemt? windows pc? apple pc? exporteer je vanuit windows explorer?graag hier wat meer duidelijkheid over.
-
@Nomko-Nomden
Ik gebruik een Mac en sla de route als GPX op. Dan importeer ik het en via exporteren wil ik het naar de stick (BMW Auto) sturen.
Dat is in het verleden altijd goed gegaan, het systeem zet het in de juiste extensie, maar op dit moment lukt het niet (meer). Kan de route te lang zijn? -
@olaf-Scherpenisse zoals gezegd: Exporteren in MRA is alleen bedoeld voor het exporteren naar bepaalde navigatiesystemen, niet voor het opslaan op USB.
Maar ik snap de stappen niet. Je hebt een GPX-bestand op je Mac staan, dat upload je naar MRA en vervolgens wil je het vanuit MRA op een USB-stick zetten. Waarom kopieer je het GPX-bestand niet gewoon direct naar de USB-stick (via Finder op de Mac)?
In MRA moet je in elk geval "Opslaan als..." hebben, niet "Exporteren".
-
@olaf-Scherpenisse said in apparaat niet gevonden:
@Nomko-Nomden
Ik gebruik een Mac en sla de route als GPX op. Dan importeer ik het en via exporteren wil ik het naar de stick (BMW Auto) sturen.
Dat is in het verleden altijd goed gegaan, het systeem zet het in de juiste extensie, maar op dit moment lukt het niet (meer). Kan de route te lang zijn?Kan je een link plaatsen naar die route? Wel even op openbaar zetten
Dan kunnen we zelf ook zien hoe lang de route is en wat er eventueel fout kan gaan bij jou.