beeldscherm hapert en loopt achter
-
Vandaag weer een paar uur gereden en het viel me vrij snel op dat het beeld hapert en achterblijft op de werkelijke situatie, later heb ik een bestemming ingegeven en ook hier liep het beeld achter op de situatie, ik kreeg wel mijn gesproken instructies op tijd, maar het beeld stond gemiddeld 20 sec stil om dan ineens vooruit te schieten om vervolgens weer 20 sec stil te staan/freeze, heel irritant om zo te moeten rijden, heb dit paar weken terug ook al gehad.
Ook viel het me op dat er niet uit/ingezoomd kon worden
Heb daarna gekeken of het aan de telefoon lag en met Google Maps een route gestart, dit ging vlekkeloos dus het ligt niet aan de telefoon ( die trouwens vrij nieuw is )
navigatie staat op een Samsung telefoon A 34 Android versie 14
Hoop dat iemand me kan helpen, want dit is geen leuk vooruitzicht als ik over enkele maanden mijn ritten door Duitsland Oostenrijk Italië en Frankrijk wil doen
Myrouteapp navigatie is 4.0.8 - 244
-
@marc-van-der-heijden Er komt een nieuwe update aan!
Versie 4.1.0 komt nu in Beta en willen we volgende week donderdag openbaar beschikbaar stellen. -
@Corjan-Meijerink - heeft deze update ook te maken met het topic dat ik hier: https://forum.myrouteapp.com/topic/5917/map-display-delayed-4-0-7-239-android-12/9?_=1708339449052 heb geopend?
-
@ValléeDesFées Daar gaan we deze week mee verder!
We hebben komende dagen in samenwerking met HERE de tijd verder aan het batterijverbruik / locatie vertraging te zitten. -
-
@Corjan-Meijerink said in beeldscherm hapert en loopt achter:
@ValléeDesFées Daar gaan we deze week mee verder!
We hebben komende dagen in samenwerking met HERE de tijd verder aan het batterijverbruik / locatie vertraging te zitten.OK dankjewel! ben erg benieuwd ...
-
This post is deleted! -
Lost deze update ook mijn probleem op? Ik hoop dat de kaart vertraging snel opgelost wordt, want nu is het een waardeloze navigatie app, vandaag weer opnieuw geprobeerd maar wat ik ook probeer, off line of gewoon met internet, er is gewoon niet mee te navigeren, krijg ook geen enkele gesproken aanwijzing, gelukkig heb ik nog een zumo xt, maar daar heb ik niet zo veel geld voor uitgegeven om nu zoveel later nog steeds deze issues te hebben, wordt er onderhand she.tziek van
-
@marc-van-der-heijden De resultaten uit de beta groep zijn positief!
Ik heb er vertrouwen in dat je ervaring met deze update een stuk beter gaat zijn. -
@marc-van-der-heijden, ik ben wel benieuwd wat voor toestel jij gebruikt, en wat je zelf allemaal al gedaan hebt om uit te sluiten dat het aan je toestel ligt. want:
nu is het een waardeloze navigatie app
dat klopt getuige de vele tevreden gebruikers in elk geval niet.
-
meerdere malen de app van de telefoon gehaald en opnieuw geïnstalleerd, heb al mijn vorige vrij jonge telefoon Samsung A14 vervangen voor een sneller broertje Samsung A34 5G dus ook Android toestel, heb off line kaarten gedownload van Nederland België Luxemburg en Duitsland, en route voor offline in de map Downloads op de telefoon staan en via navigatieinstelling/functioneel offline navigeren uiteraard ook aan staan, Met internet of offline, het maakt allemaal niks uit, werkt gewoon niet, kaart weergave blijft hangen/freeze om dan ergens na 15 sec ineens vooruit te springen en blijft weer hangen, uiteraard dan ook geen gesproken instructies.
Overigens moet de opmerking geplaatst worden dat ik met google maps wel gewoon kan navigeren zonder problemen, maar niet met mra navigatie
Als jullie nog suggesties hebben hoe ik het kan oplossen of wat ik nog meer kan proberen dan hoor ik het graag want toen het werkte was ik er blij mee, maar de laatste tijd is het een onbetrouwbare app waarmee ik echt niet op vakantie wil
-
@marc-van-der-heijden, Ook die A14, zij het een echt low budget toestel, zou naar mijn idee gewoon goed moeten werken. Het enige wat ik mij zo snel kan voorstellen is dat die dermate last heeft van het battery-drain probleem dat die daardoor automatisch in een lage processorstand gaat werken. Maar eerlijk gezegd heb ik juist de indruk dat hoe sneller de processor is, des te groter het battery-drain probleem is. Mijn CAT S52 heeft waarschijnlijk nog niet half de processorcapaciteit van jouw A14, en die gaat prima vloeiend en accuraat. Ik heb dus geen verklaring voor voor jouw probleem helaas. Ook vreemd dat je dat probleem óók met de audio begeleiding hebt. Dat staat echt los van de kaartweergave, dus dat verbaast me.
-
@marc-van-der-heijden Als je de kans hebt, kun je een keer langskomen op kantoor in Zoetermeer, dan kunnen we naar je phone kijken. We kunnen ook een keer jouw kant oprijden en elkaar halverwege ontmoeten. Gezien de vele positieve gebruikerservaringen moet er bij jou iets te vinden zijn.
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder, dat is een zeer fideel aanbod van je
Voor de technici (waar ik er dus niet één van ben )
Ik zie dat dit toestel 2 verschillende processor configuraties kent:De A14:
Octa-core (2x2.0 GHz Cortex-A75 & 6x1.8 GHz Cortex-A55) - Version A
Octa-core (4x2.0 GHz Cortex-A55 & 4x2.0 GHz Cortex-A55) - Version B@marc-van-der-heijden, kun jij bevestigen dat jouw toestel een versie A is?
(moet wel ergens op het typenummer of in de Android systeem info staan).De A43:
Octa-core (2x2.6 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)
Nou zijn dat absoluut niet de enige toestellen met meerdere verschillende processorkernen, maar zou het kunnen dat de app in dit geval alléén de kernen met het hoogste versienummer aanspreekt? Hij zou het dan moeten doen met slechts 2 kernen op 2.0 GHz, wat voor de rendering wellicht matig is. EN het is een overeenkomst tussen de 2 toestellen, dat ze beide slechts 2 kernen hebben met de hogere versie... Het is maar een theorie...
-
@Con-Hennekens Dat zou best kunnen, maar dat soort technische dingen laat ik met liefde over aan Corjan .
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder, weet ik
-
@Con-Hennekens telefoon heeft zodra deze gebruikt gaat worden voor navigatie constante voeding, dus dat lijkt me ook uitgesloten, maar ik ben dan geen technicus
-
@Michel-van-Hagen-MRA-Founder said in beeldscherm hapert en loopt achter:
@marc-van-der-heijden Als je de kans hebt, kun je een keer langskomen op kantoor in Zoetermeer, dan kunnen we naar je phone kijken. We kunnen ook een keer jouw kant oprijden en elkaar halverwege ontmoeten. Gezien de vele positieve gebruikerservaringen moet er bij jou iets te vinden zijn.
Wil met alle plezier langskomen, tijd heb ik genoeg, zodra het weer droog blijft kom ik graag langs, want nogmaals ik wil gewoon dat het werkt, zeker gezien de vele positieve gebruikers snap ik gewoon niet waarom het bij mij niet werkt, en als ik zeker weet dat het aan de telefoon ligt dan schaf ik desnoods voor de 3e keer een ander toestel aan, maar dan is het natuurlijk wel prettig als je weet met welke toestellen het probleemloos zou moeten werken.
-
@Con-Hennekens Mijn toestel is de Samsung Galaxy A34 5G
Modelnaam SM-A346E/DSN -
Ga vandaag weer even stukje rijden, nu meer om mijn zumo te checken of alle instellingen goed staan en gelijktijdig ga ik dan kijken bij een willekeurige invoer bestemming of mra normaal doet, baal hier gewoon van want je blijft zo aan het klooien met je headset telefoon en zumo/myrouteapp om alles te pairen
-
@marc-van-der-heijden Laat maar weten wanneer je langs kunt/wil komen als het droog is. Wij zijn zelf ook vaak onderweg, dus even afspreken is dan wel belangrijk. Con had een mogelijke verklaring, maar dat zal Corjan moet vaststellen of dat zo is, ik ben geen techneut. Mijn dagelijkse toestel is een iPhone 15 pro max, die gaat natuurlijk erg goed. Maar ik heb ook een Samsung Xcover, die heeft heel wat mindere specs als de iPhone, ook veel goedkoper natuurlijk. Met dat toestel gaat het ook prima, alhoewel ik wel merk dat alles wat trager is (kaart laden en herberekeningen bijvoorbeeld). Persoonlijk zou ik één device als waarheid gebruiken, bijvoorbeeld de Zumo, en die volgen en koppelen met je headset. De smartphone met Next is dan reserve en leuk voor bijvoorbeeld de informatie en kleurtjes van de viapunten. Andersom kan ook natuurlijk en heeft mijn voorkeur, maar ik ben uiteraard bevooroordeeld en rij al vanaf 2020 zonder TomTom of Garmin.