Route segments.
-
@herko-ter-horst said in Route segments.:
Ik zie dat echt anders en zeker niet als "omweg". Aangezien het onrealistisch is te denken dat de hele wereld MRA en MRA Navigation gaat gebruiken, blijft de track m.i. juist de enige juiste manier om te navigeren.
Ik zie het exporteren naar track en weer omzetten naar route echt wel als een omweg. Een handige omweg voor het goed in je satnav krijgen van een route die gemaakt is in een planner van derden. En dus een uitstekende optie om een route van MRA in een Garmin, TomTom of andere satnavs te krijgen. Voor een product binnen één ecosysteem moet dit echt niet nodig zijn. Basecamp gebruikers gaan doorgaans ook niet eerst een track maken. Als de reken-logica en de kaarten in de planner en de navigator identiek zijn is er geen enkel bezwaar tegen herberekening.
-
I prefer to wait until the new feature is released before I speculate and make a comment.
-
@nick-carthew said in Route segments.:
I prefer to wait until the new feature is released before I speculate and make a comment.
I prefer the feature to be shaped to comments en preferences of users.
Especially since no-one is giving any direction to speculate in. -
@steve-lynch said in Route segments.:
@herko-ter-horst
Deze functie neemt niet de mogelijkheid weg om een nummer nog steeds precies te gebruiken zoals je het had gepland.
U kunt ervoor kiezen om het niet te
Persoonlijk zie ik veel toepassingen voor deze functionaliteit en ik kijk uit naar de implementatie ervan.This function does not remove your ability to still use a track exactly as you planned it.
You can choose not to use it!
I personally can see lots of uses for this functionality and I look forward to its implementation.Ik heb geen enkel bezwaar tegen deze functionaliteit, sterker nog: het lijkt me best iets toevoegen. Ik reageerde op de opmerking dat het hebben van deze functionaliteit in de planner in de optiek van @con-hennekens moet leiden tot de implementatie van dezelfde functionaliteit in MRA Navigation, omdat het gebruik van een track een zwaktebod zou zijn. Dat zie ik duidelijk anders.
I have no problem with this functionality, in fact I think it will add value. I reacted to the comment by @Con-Hennekens that adding this functionality to MRA Routeplanner has to lead to also implementing this functionality to MRA Navigation, because he believes using a track for this is would be a sign of weakness. I don't see it that way.
-
@con-hennekens said in Route segments.:
Especially since no-one is giving any direction to speculate in.
The MRA team are very aware of what is possible and very capable of producing great new features.
-
@herko-ter-horst said in Route segments.:
Ik zie dat echt anders en zeker niet als "omweg". Aangezien het onrealistisch is te denken dat de hele wereld MRA en MRA Navigation gaat gebruiken, blijft de track m.i. juist de enige juiste manier om te navigeren.
Ik zie het exporteren naar track en weer omzetten naar route echt wel als een omweg. Een handige omweg voor het goed in je satnav krijgen van een route die gemaakt is in een planner van derden. En dus een uitstekende optie om een route van MRA in een Garmin, TomTom of andere satnavs te krijgen. Voor een product binnen één ecosysteem moet dit echt niet nodig zijn. Basecamp gebruikers gaan doorgaans ook niet eerst een track maken. Als de reken-logica en de kaarten in de planner en de navigator identiek zijn is er geen enkel bezwaar tegen herberekening.
Ah, maar dan begrijpen we elkaar verkeerd. Ik pleit niet voor het handmatig moeten opslaan en vervolgens weer moeten inladen van een track tussen MRA en MRA Navigation. MRA Navigation zou natuurlijk prima in staat moeten zijn om de 'route' direct in te laden zoals dat nu ook al gebeurd op basis van de koppeling met MRA Routeplanner. Alleen zou het in mijn optiek niet zo moeten zijn, dat MRA Navigation dan de route zelfstandig nog een keer gaat uitrekenen op basis van de routepunten, maar dat ie gewoon de al uitgerekende route (in de vorm van de track) kan gebruiken.
Nu heb ik weinig ervaring met Garmin-apparaten, maar ik zie bijzonder vaak de opmerking "herberekenen uitzetten" terugkomen als het gaat over het importeren van routes in dergelijke apparaten. Je kunt sowieso niet garanderen welke versie van de app/kaarten de gebruiker geïnstalleerd heeft staan en dus ook niet dat die overeen komt met de versie van de planner. Ik zie dus geen enkel voordeel in het op het apparaat of in de app opnieuw laten uitrekenen van al volledig geplande routes, dat kan alleen maar tot afwijkingen leiden.
-
@herko-ter-horst, Dan begrepen we elkaar inderdaad niet helemaal correct. Ik snap nu wat je bedoeld, en kaar daar best in mee.
Je kunt sowieso niet garanderen welke versie van de app/kaarten de gebruiker geïnstalleerd heeft staan en dus ook niet dat die overeen komt met de versie van de planner.
Het mooie van een all-in-one ecosysteem zoals MRA en Navigation is dus net dat dat wèl kan
-
@nick-carthew said in Route segments.:
The MRA team are very aware of what is possible and very capable of producing great new features.
I am not debating that
-
@herko-ter-horst, Dan begrepen we elkaar inderdaad niet helemaal correct. Ik snap nu wat je bedoeld, en kaar daar best in mee.
Je kunt sowieso niet garanderen welke versie van de app/kaarten de gebruiker geïnstalleerd heeft staan en dus ook niet dat die overeen komt met de versie van de planner.
Het mooie van een all-in-one ecosysteem zoals MRA en Navigation is dus net dat dat wèl kan
Hoe gaat MRA Routeplanner dan afdwingen welke versie van de app en (offline) kaarten er op de telefoon van de MRA Navigation gebruiker staan dan?
-
@herko-ter-horst, Ze hoeven alleen maar te zorgen dat de bron van het kaartmateriaal voor de planner identiek is aan die van Navigation. Het is een taak van de gebruiker om zijn offline kaarten up to date te houden. Das eigenlijk geen verschil met welke andere dedicated nav-unit dan ook.