Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

  1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Doe ik iets verkeerd of...

Doe ik iets verkeerd of...

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
16 Posts 7 Posters 483 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • nomkoundefined nomko
    1. Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!

    2. In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden

    3. Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.

    4. Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.

    5. Check je route met een andere map via de kaartlaag knop

    Marinus van Deudekomundefined Offline
    Marinus van Deudekomundefined Offline
    Marinus van Deudekom
    RouteXpert
    wrote last edited by
    #7

    @nomko said:

    Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!

    Een puntje extra kan inderdaad geen kwaad. Wat een betere methode is. Als je route klaar is Verwijder dat een voor een de punten. Verandert de route niet o je scherm dan is het een overbodig punt. Verandert de route wel met Ctrl z is het weer terug. Die extra punten kunnen wij zinnig zijn als je de route exporteert naar een Garmin. Die apparaten moet je zo weinig mogelijk de kans geven om je route te verpesten.

    Honda Goldwing GL1500,
    Honda Silverwing GL 650
    DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
    Garmin XT sold
    Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

    1 Reply Last reply
    1
    • nomkoundefined nomko
      1. Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!

      2. In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden

      3. Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.

      4. Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.

      5. Check je route met een andere map via de kaartlaag knop

      Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekomundefined Offline
      Marinus van Deudekom
      RouteXpert
      wrote last edited by
      #8

      @nomko said:

      Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.

      Dat is niet correct. Als je route goed in elkaar steekt heeft dat nl geen effect. Uitzondering als er een pont in je route zit. Dan is het verstandig om wel kortste te gebruiken

      Honda Goldwing GL1500,
      Honda Silverwing GL 650
      DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
      Garmin XT sold
      Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

      1 Reply Last reply
      0
      • nomkoundefined nomko
        1. Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!

        2. In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden

        3. Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.

        4. Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.

        5. Check je route met een andere map via de kaartlaag knop

        Marinus van Deudekomundefined Offline
        Marinus van Deudekomundefined Offline
        Marinus van Deudekom
        RouteXpert
        wrote last edited by
        #9

        @nomko said:

        Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.

        Ook hier geldt als je route goed in elkaar steekt kun je alle vermijdingsopties uit laten staan. Bij een eventueel herberekening heb je er dan ook geen last van

        Honda Goldwing GL1500,
        Honda Silverwing GL 650
        DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
        Garmin XT sold
        Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

        1 Reply Last reply
        0
        • M. Schrijverundefined Offline
          M. Schrijverundefined Offline
          M. Schrijver
          Valued contributor
          wrote last edited by
          #10

          In dit geval is het een route uit de Bibliotheek. Daar ga je dus geen punten aan toe voegen.

          (I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

          1 Reply Last reply
          0
          • Marinus van Deudekomundefined Offline
            Marinus van Deudekomundefined Offline
            Marinus van Deudekom
            RouteXpert
            wrote last edited by
            #11

            Je mag er inderdaad vanuit gaan dat onze routes voldoende punten bevatten en niet teveel😉

            Honda Goldwing GL1500,
            Honda Silverwing GL 650
            DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
            Garmin XT sold
            Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

            1 Reply Last reply
            0
            • Albert van den Elsenundefined Offline
              Albert van den Elsenundefined Offline
              Albert van den Elsen
              RouteXpert
              wrote last edited by
              #12

              Klein aanvullend punt is om in je navigatietoestel de restricties (vermijden van) uit te zetten.
              Je route is goed en gecontroleerd, dus je hoeft je toestel niet mee te laten denken.

              iPhone 15,
              Carpe Iter Tablet V4C
              Sena 20S EVO headset
              Harley Davidson Road King M8

              1 Reply Last reply
              0
              • Michel 71 0undefined Offline
                Michel 71 0undefined Offline
                Michel 71 0
                wrote last edited by
                #13

                Gisteren een ritje gedaan en ik moet zeggen dat de ervaring al een stuk beter was.

                Wat ik me nog wel afvroeg: gedurende de rit heb ik één waypoint overgeslagen omdat dit eenrichtingsverkeer was geworden. Het apparaat probeert dan eerst terug te navigeren naar dit punt, maar als je dat negeert, springt hij vanzelf over naar het volgende punt. Rechtsboven wordt dan weergegeven dat je het punt gemist hebt. Wanneer ik daarop tik, wordt er gevraagd of ik dit punt wil overslaan; ondanks dat ik op 'ja' drukte, bleef het waypoint echter de rest van de rit staan.

                Is dit zo "by design" of ging er iets niet goed?

                M. Schrijverundefined 1 Reply Last reply
                0
                • Albert van den Elsenundefined Offline
                  Albert van den Elsenundefined Offline
                  Albert van den Elsen
                  RouteXpert
                  wrote last edited by
                  #14

                  Het punt rechtsboven geeft het volgende routepunt aan, niet het punt dat je gemist hebt, door die even vast te houden vraagt MRA inderdaad of je dat punt over wilt slaan.
                  Als je dat bevestigd verschijnt het daarop volgende punt rechtsboven.
                  Als je niets doet zal MRA standaard proberen je een aantal keer proberen je terug te sturen naar het routepunt dat je over wilde slaan.
                  Als je niets onderneemt krijg je na enig tijd de melding dat het betreffende routepunt overgeslagen is.

                  iPhone 15,
                  Carpe Iter Tablet V4C
                  Sena 20S EVO headset
                  Harley Davidson Road King M8

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • Michel 71 0undefined Michel 71 0

                    Gisteren een ritje gedaan en ik moet zeggen dat de ervaring al een stuk beter was.

                    Wat ik me nog wel afvroeg: gedurende de rit heb ik één waypoint overgeslagen omdat dit eenrichtingsverkeer was geworden. Het apparaat probeert dan eerst terug te navigeren naar dit punt, maar als je dat negeert, springt hij vanzelf over naar het volgende punt. Rechtsboven wordt dan weergegeven dat je het punt gemist hebt. Wanneer ik daarop tik, wordt er gevraagd of ik dit punt wil overslaan; ondanks dat ik op 'ja' drukte, bleef het waypoint echter de rest van de rit staan.

                    Is dit zo "by design" of ging er iets niet goed?

                    M. Schrijverundefined Offline
                    M. Schrijverundefined Offline
                    M. Schrijver
                    Valued contributor
                    wrote last edited by
                    #15

                    @Michel-71-0 said:

                    Gisteren een ritje gedaan en ik moet zeggen dat de ervaring al een stuk beter was.

                    Wat ik me nog wel afvroeg: gedurende de rit heb ik één waypoint overgeslagen omdat dit eenrichtingsverkeer was geworden. Het apparaat probeert dan eerst terug te navigeren naar dit punt, maar als je dat negeert, springt hij vanzelf over naar het volgende punt. Rechtsboven wordt dan weergegeven dat je het punt gemist hebt. Wanneer ik daarop tik, wordt er gevraagd of ik dit punt wil overslaan; ondanks dat ik op 'ja' drukte, bleef het waypoint echter de rest van de rit staan.

                    Is dit zo "by design" of ging er iets niet goed?

                    Nee, dit is niet "by-design" Rechtsboven moet altijd het volgende routepunt getoond worden. Dit doet mij denken aan een ander topic. Ik kan deze helaas niet meer terugvinden. Ook hier bleef het verkeerde routepunt rechtboven staan.

                    (I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

                    M. Schrijverundefined 1 Reply Last reply
                    0
                    • M. Schrijverundefined M. Schrijver

                      @Michel-71-0 said:

                      Gisteren een ritje gedaan en ik moet zeggen dat de ervaring al een stuk beter was.

                      Wat ik me nog wel afvroeg: gedurende de rit heb ik één waypoint overgeslagen omdat dit eenrichtingsverkeer was geworden. Het apparaat probeert dan eerst terug te navigeren naar dit punt, maar als je dat negeert, springt hij vanzelf over naar het volgende punt. Rechtsboven wordt dan weergegeven dat je het punt gemist hebt. Wanneer ik daarop tik, wordt er gevraagd of ik dit punt wil overslaan; ondanks dat ik op 'ja' drukte, bleef het waypoint echter de rest van de rit staan.

                      Is dit zo "by design" of ging er iets niet goed?

                      Nee, dit is niet "by-design" Rechtsboven moet altijd het volgende routepunt getoond worden. Dit doet mij denken aan een ander topic. Ik kan deze helaas niet meer terugvinden. Ook hier bleef het verkeerde routepunt rechtboven staan.

                      M. Schrijverundefined Offline
                      M. Schrijverundefined Offline
                      M. Schrijver
                      Valued contributor
                      wrote last edited by
                      #16

                      M.-Schrijver said:

                      @Michel-71-0 said:

                      Gisteren een ritje gedaan en ik moet zeggen dat de ervaring al een stuk beter was.

                      Wat ik me nog wel afvroeg: gedurende de rit heb ik één waypoint overgeslagen omdat dit eenrichtingsverkeer was geworden. Het apparaat probeert dan eerst terug te navigeren naar dit punt, maar als je dat negeert, springt hij vanzelf over naar het volgende punt. Rechtsboven wordt dan weergegeven dat je het punt gemist hebt. Wanneer ik daarop tik, wordt er gevraagd of ik dit punt wil overslaan; ondanks dat ik op 'ja' drukte, bleef het waypoint echter de rest van de rit staan.

                      Is dit zo "by design" of ging er iets niet goed?

                      Nee, dit is niet "by-design" Rechtsboven moet altijd het volgende routepunt getoond worden. Doe je een correctie door handmatig een punt over te slaan, moet dit ook rechtsboven zichtbaar zijn. Dit doet mij denken aan een ander topic. Ik kan deze helaas niet meer terugvinden. Ook hier bleef het verkeerde routepunt rechtboven staan.

                      (I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

                      1 Reply Last reply
                      0

                      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                      With your input, this post could be even better 💗

                      Register Login
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes


                      ACTIVE USERS
                      Albert van den Elsenundefined
                      Albert van den Elsen
                      M. Schrijverundefined
                      M. Schrijver
                      Michel 71 0undefined
                      Michel 71 0
                      Marinus van Deudekomundefined
                      Marinus van Deudekom
                      nomkoundefined
                      nomko
                      supergundefined
                      superg
                      Leike Lodiersundefined
                      Leike Lodiers
                      POPULAR TOPICS
                      • Experience with MRA on Nordkapp trip !
                        Hubert Thoringundefined
                        Hubert Thoring
                        5
                        12
                        115

                      • Route made through roadworks and blocked roads
                        Peter Zehentreiterundefined
                        Peter Zehentreiter
                        0
                        19
                        744

                      • Issues since the 5.1.0-462 update / Crashes and lag
                        Peter Zehentreiterundefined
                        Peter Zehentreiter
                        1
                        76
                        3.7k

                      • 5000km probleemloos!
                        Ewout Dundefined
                        Ewout D
                        1
                        5
                        63

                      • 8 daagse reis in de Eifel. Wat gaat er goed, kan er iets beter
                        Albert van den Elsenundefined
                        Albert van den Elsen
                        2
                        5
                        74

                      • Hi, new UK based user.
                        Albert van den Elsenundefined
                        Albert van den Elsen
                        0
                        8
                        109

                      • Doe ik iets verkeerd of...
                        M. Schrijverundefined
                        M. Schrijver
                        1
                        16
                        483

                      • Rij met XT3 maar bestand 1.2 heeft altijd problemen
                        Guztundefined
                        Guzt
                        0
                        4
                        72

                      MY GROUPS
                      • Login

                      • Login or register to search.
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Categories
                      • Recent
                      • Popular
                      • Support
                      • MyRoute-app