Doe ik iets verkeerd of...
-
Beste allemaal,
Wellicht kunnen jullie me helpen.. Ik heb met enige regelmaat, wanneer ik een route selecteer, met dit soort vage "omkeer" situaties te maken. Als je zoomt dan lijkt het alsof er een wegafzetting is, maar ik kan er niets van terugvinden op andere routeplanners..
Heb ik op een of andere manier oude informatie die wordt ingeladen?

-
Dit heeft te maken met weg afsluitingen. zie intenet.
De N804 (Delenseweg) is in juni en juli 2026 afgesloten voor doorgaand verkeer tussen Schaarsbergen en Hoenderloo vanwege groot onderhoud. De provincie vervangt de deklaag van de weg en de fietspaden. -
Wat er ook kan gebeuren... de route is gemaakt met een profiel van kortste route en jij hebt hem op snelste route staan. (dit gebeurt dan vaak bij pontjes oa.)
-
Routes moet je altijd op kortste zetten. Als je em op snelste zet gebeuren er juist meer fratsen die je niet wilt hebben.
-
Dank voor de antwoorden, ik zal in ieder geval de route op kortste zetten.
Hebben jullie toevallig nog meer van dit soort handige tips voor een beginner?
-
-
Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!
-
In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden
-
Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.
-
Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.
-
Check je route met een andere map via de kaartlaag knop
-
-
-
Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!
-
In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden
-
Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.
-
Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.
-
Check je route met een andere map via de kaartlaag knop
Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!
Een puntje extra kan inderdaad geen kwaad. Wat een betere methode is. Als je route klaar is Verwijder dat een voor een de punten. Verandert de route niet o je scherm dan is het een overbodig punt. Verandert de route wel met Ctrl z is het weer terug. Die extra punten kunnen wij zinnig zijn als je de route exporteert naar een Garmin. Die apparaten moet je zo weinig mogelijk de kans geven om je route te verpesten.
-
-
-
Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!
-
In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden
-
Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.
-
Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.
-
Check je route met een andere map via de kaartlaag knop
-
-
-
Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!
-
In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden
-
Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.
-
Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.
-
Check je route met een andere map via de kaartlaag knop
-
-
In dit geval is het een route uit de Bibliotheek. Daar ga je dus geen punten aan toe voegen.
-
Je mag er inderdaad vanuit gaan dat onze routes voldoende punten bevatten en niet teveel

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Register Login