Doe ik iets verkeerd of...
-
Beste allemaal,
Wellicht kunnen jullie me helpen.. Ik heb met enige regelmaat, wanneer ik een route selecteer, met dit soort vage "omkeer" situaties te maken. Als je zoomt dan lijkt het alsof er een wegafzetting is, maar ik kan er niets van terugvinden op andere routeplanners..
Heb ik op een of andere manier oude informatie die wordt ingeladen?

-
Dit heeft te maken met weg afsluitingen. zie intenet.
De N804 (Delenseweg) is in juni en juli 2026 afgesloten voor doorgaand verkeer tussen Schaarsbergen en Hoenderloo vanwege groot onderhoud. De provincie vervangt de deklaag van de weg en de fietspaden. -
Wat er ook kan gebeuren... de route is gemaakt met een profiel van kortste route en jij hebt hem op snelste route staan. (dit gebeurt dan vaak bij pontjes oa.)
-
Routes moet je altijd op kortste zetten. Als je em op snelste zet gebeuren er juist meer fratsen die je niet wilt hebben.
-
Dank voor de antwoorden, ik zal in ieder geval de route op kortste zetten.
Hebben jullie toevallig nog meer van dit soort handige tips voor een beginner?
-
-
Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!
-
In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden
-
Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.
-
Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.
-
Check je route met een andere map via de kaartlaag knop
-
-
-
Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!
-
In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden
-
Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.
-
Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.
-
Check je route met een andere map via de kaartlaag knop
Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!
Een puntje extra kan inderdaad geen kwaad. Wat een betere methode is. Als je route klaar is Verwijder dat een voor een de punten. Verandert de route niet o je scherm dan is het een overbodig punt. Verandert de route wel met Ctrl z is het weer terug. Die extra punten kunnen wij zinnig zijn als je de route exporteert naar een Garmin. Die apparaten moet je zo weinig mogelijk de kans geven om je route te verpesten.
-
-
-
Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!
-
In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden
-
Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.
-
Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.
-
Check je route met een andere map via de kaartlaag knop
-
-
-
Zet hier en daar wat meer routepunten. Als je een specifieke weg precies wilt volgen kan het echt geen kwaad om 1 of 2 routepunten meer neer te zetten. Ik doe dit voor mezelf ook en dit geeft voor mij altijd het juiste effect. Let op: er zijn hier zogenaamde "goeroe's" die je zeggen het niet te doen maar ik zeg gewoon doen! Je hebt er alleen voordeel mee!
-
In de online routeplanner zet seizoen afsluitingen aan of uit afhankelijk van seizoen en waar je wilt rijden
-
Zet de routes altijd op kortste ipv snelste. Voorkomt hoop ellende en omwegen die je niet wilt hebben.
-
Kijk onder tools > vermijden wat je wel/niet nodig hebt. Scheelt ook met routes maken.
-
Check je route met een andere map via de kaartlaag knop
-
-
In dit geval is het een route uit de Bibliotheek. Daar ga je dus geen punten aan toe voegen.
-
Je mag er inderdaad vanuit gaan dat onze routes voldoende punten bevatten en niet teveel

-
Klein aanvullend punt is om in je navigatietoestel de restricties (vermijden van) uit te zetten.
Je route is goed en gecontroleerd, dus je hoeft je toestel niet mee te laten denken. -
Gisteren een ritje gedaan en ik moet zeggen dat de ervaring al een stuk beter was.
Wat ik me nog wel afvroeg: gedurende de rit heb ik één waypoint overgeslagen omdat dit eenrichtingsverkeer was geworden. Het apparaat probeert dan eerst terug te navigeren naar dit punt, maar als je dat negeert, springt hij vanzelf over naar het volgende punt. Rechtsboven wordt dan weergegeven dat je het punt gemist hebt. Wanneer ik daarop tik, wordt er gevraagd of ik dit punt wil overslaan; ondanks dat ik op 'ja' drukte, bleef het waypoint echter de rest van de rit staan.
Is dit zo "by design" of ging er iets niet goed?
-
Het punt rechtsboven geeft het volgende routepunt aan, niet het punt dat je gemist hebt, door die even vast te houden vraagt MRA inderdaad of je dat punt over wilt slaan.
Als je dat bevestigd verschijnt het daarop volgende punt rechtsboven.
Als je niets doet zal MRA standaard proberen je een aantal keer proberen je terug te sturen naar het routepunt dat je over wilde slaan.
Als je niets onderneemt krijg je na enig tijd de melding dat het betreffende routepunt overgeslagen is.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Register Login