Harde punten omzetten naar POI zodat ze in XT bij opgeslagen staan
-
Ik maar veel routes in MRA, met harde/zachte punten. Voorheen via Basecamp naar Garmin (XT). Daar maakte in Basecamp een punt aan met zelfde GPS coördinatoren. Dan zag je ze mooi bij waarheen-opgeslagen de punten die je ook in de route had (handig als je direct naar de lunch moet bv).
Met MRA zou dat via POI moeten. Maar hoe zet ik een hard punt om naar een POI. Wat ik nu zie/ervaar is dat je naar de harde punt ook en POI moet maken.
Is het mogelijk om van een route gemaakt in MRA met harde/zachte punten, de harde punten zo om te zetten naar POI's zodat deze ook te gebruiken zijn om direct naar toe te navigeren (waarheen-opgeslagen)?
En komen er ook referenties, zodat je ze kan groepen in mapjes in Garmin zoals je met Basecamp kan? -
Je kan elk punt aanklikken en van hard een zacht punt maken of omgekeerd.
je kan ook exporteren naar GPX voor zacht of naar ITN voor hard. -
Je wil van een locatie vanuit MRA van een locatie in de route een POI kunnen maken, zodat je hem in de Zumo als Waypoint te zien krijgt, toch? Daarmee kan je rechtstreeks naar de locatie navigeren om welke reden dan ook.
Volgens mij heb ik hier heel lang geleden ook om verzocht (om dezelfde reden) en is het (nog) niet mogelijk.
-
Ik maar veel routes in MRA, met harde/zachte punten. Voorheen via Basecamp naar Garmin (XT). Daar maakte in Basecamp een punt aan met zelfde GPS coördinatoren. Dan zag je ze mooi bij waarheen-opgeslagen de punten die je ook in de route had (handig als je direct naar de lunch moet bv).
Met MRA zou dat via POI moeten. Maar hoe zet ik een hard punt om naar een POI. Wat ik nu zie/ervaar is dat je naar de harde punt ook en POI moet maken.
Is het mogelijk om van een route gemaakt in MRA met harde/zachte punten, de harde punten zo om te zetten naar POI's zodat deze ook te gebruiken zijn om direct naar toe te navigeren (waarheen-opgeslagen)?
En komen er ook referenties, zodat je ze kan groepen in mapjes in Garmin zoals je met Basecamp kan?@ptrdvrs
Je kunt POI's handmatig toevoegen aan een route, bijvoorbeeld daar waar je een viapunt plaatst. Deze POI's Worden dan ook in de Zumo opgeslagen -
Basecamp and MRA handle via points differently. In Basecamp the Waypoints/Via points are separate entities. So if you look at a route with via points designed in basecamp it looks like this.
If you look at a route imported from MRA to Basecamp it looks like this
When you open the route it looks like this.
So the Via points (Flags) and shaping points are there but they are embedded in the route and are not available to automatically be transferred to favourites on the XT.
-
Basecamp and MRA handle via points differently. In Basecamp the Waypoints/Via points are separate entities. So if you look at a route with via points designed in basecamp it looks like this.
If you look at a route imported from MRA to Basecamp it looks like this
When you open the route it looks like this.
So the Via points (Flags) and shaping points are there but they are embedded in the route and are not available to automatically be transferred to favourites on the XT.
Therefore you have to add POI's to your route in MRA
-
Thanks for the reply.
I've to add second item (a POI) next to "the via point". It should be nicer when you can make a via point also a POI.
When you have 4 days route, 5 stops a day, I've to add 20 POI which are "the same" as the via points.