Vraag over gebruik tablet
-
Hoi allen,
Ik heb mra altijd genavigeerd via de iPhone. Sinds kort heb ik een thork racing t865x tablet. Die gebruik ik in de offline modus. In mra offline navigatie aan staan. Hoe gebruik ik dan het best de routes? Als ik onderweg een andere route wil gebruiken en ik ben offline op het tablet, hoe doe ik dat dan? Kortom; hoe gebruik je mra het best met een offline tablet. Welke opties bij instellingen moeten allemaal aan of uit staan. Ik ben een beetje de weg kwijt.
-
Hoi allen,
Ik heb mra altijd genavigeerd via de iPhone. Sinds kort heb ik een thork racing t865x tablet. Die gebruik ik in de offline modus. In mra offline navigatie aan staan. Hoe gebruik ik dan het best de routes? Als ik onderweg een andere route wil gebruiken en ik ben offline op het tablet, hoe doe ik dat dan? Kortom; hoe gebruik je mra het best met een offline tablet. Welke opties bij instellingen moeten allemaal aan of uit staan. Ik ben een beetje de weg kwijt.
@Arjan-de-Vries hoi Arjan
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij moet je bij het laden van de route een moment online zijn. Dat zou je kunnen doen door op je iPhone een hotspot aan te maken die je dan na het laden van de route weer uit k7nt zetten.
Ik heb voor die van mij een duo simkaart gekocht en rijdt daarom indien mogelijk online. Met onbeperkt internet is dat ook geen probleem -
@Marinus-van-Deudekom thx. Ik heb een duo simkaart. Is het echter niet zo dat als je die in het tablet doet dat je dan problemen krijgt met je telefoon? Kan er niet alleen maar 1 apparaat goed functioneren?
Dit zegt de kpn site;
Duosimkaart
Een duosimkaart bestaat uit 2 simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kan je in verschillende apparaten doen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je 2 apparaten waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart hoeft te wisselen.Goed om te weten: Je kan één apparaat tegelijk gebruiken. Je zet het ene apparaat dus uit (of op vliegtuigstand) om het andere te gebruiken.
-
@Marinus-van-Deudekom thx. Ik heb een duo simkaart. Is het echter niet zo dat als je die in het tablet doet dat je dan problemen krijgt met je telefoon? Kan er niet alleen maar 1 apparaat goed functioneren?
Dit zegt de kpn site;
Duosimkaart
Een duosimkaart bestaat uit 2 simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kan je in verschillende apparaten doen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je 2 apparaten waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart hoeft te wisselen.Goed om te weten: Je kan één apparaat tegelijk gebruiken. Je zet het ene apparaat dus uit (of op vliegtuigstand) om het andere te gebruiken.
@Arjan-de-Vries dat is precies wat het doet. Als ik op de motor zit staat de telefoon op vliegtuigstand. Tot nu toe, inmiddels ruim 2 maanden nog geen problemen ervaren. Als mijn tablet met een wifi netwerk verbonden is, zet ik e telefoon niet eens op vliegtuigstand. Gisteren zo mijn kaarten en update gegeven als experiment. Geen probleem werkt goed
-
Ik heb het getest. Als de telefoon op vliegtuigstand staat gaat het tablet direct online als ik gebeld word, gaat dat ook via het tablet. Werkt prima. Weer een stapje verder. Bedankt voor het meedenken.
-
Hoi allen,
@Arjan-de-Vries als je ook de webplanner routelab gebruikt en je zet ze in de database kun je ze gewoon syncen met je app en hoef je noet meer online te gaan.