Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Route als track hoe werkt dit nu?

Route als track hoe werkt dit nu?

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
31 Posts 8 Posters 1.5k Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • M. Schrijverundefined Offline
    M. Schrijverundefined Offline
    M. Schrijver
    Valued contributor
    wrote last edited by M. Schrijver

Dat is mijn verwachting naar aanleiding hoe TomTom Go en Magic Earth omgaan met een track. In beide gevallen is een track de enige optie.

Dat het anders werkt, weet ik en heb ik ondervonden. Maar mijn vraag blijft open.
    Wat is de meerwaarde van Route-als-Track? Want ik zie het niet.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
    0
    • M. Schrijverundefined M. Schrijver

Dat is mijn verwachting naar aanleiding hoe TomTom Go en Magic Earth omgaan met een track. In beide gevallen is een track de enige optie.

Dat het anders werkt, weet ik en heb ik ondervonden. Maar mijn vraag blijft open.
      Wat is de meerwaarde van Route-als-Track? Want ik zie het niet.

Con Hennekensundefined Offline
      Con Hennekens
      Alpha tester
      wrote last edited by

@M.-Schrijver,

• meer zekerheid mbt routes die de planning niet volgen
      • makkelijke methode om routes die in andere dan de HERE kaart gemaakt zijn toch nauwkeurig te kunnen rijden
      • andere auto-skip logica, die door sommigen te behoudend wordt bevonden in de route-modus

Persoonlijk vind ik het ook van niet veel meerwaarde. Ik denk dat het vooral handig is voor mensen die het niet zo nauw nemen met de planning. Maar het mooie is: je hoeft het niet te gebruiken heh 😉

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
      0
      • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@M.-Schrijver, Dat is dan jouw verwachting, waarschijnlijk ingegeven van hoe het bij een Garmin werkt, maar de MRA app werkt anders.

Bouke Entundefined Offline
        Bouke Ent
        wrote last edited by

@Con-Hennekens said in Route als track hoe werkt dit nu?:

@M.-Schrijver, Dat is dan jouw verwachting, waarschijnlijk ingegeven van hoe het bij een Garmin werkt, maar de MRA app werkt anders.

denk dat je bedoelt tomtom want garmin werkt geheel onduidelijk waar ze track op pakken. dit is dan wat ik ervaar met XT. vroegere modelen had je alleen start op einde als keuze en moest je op track staan.

Tomtom rider zoekt echt dichtsbijzijnde punt op een track.

Bouke

0
          M. Schrijver
          Valued contributor
          wrote last edited by

Precies.
          @Bouke-Ent Ik heb allang gemerkt dat er vrij weinig mensen zijn die goed weten hoe TomTom zijn Routes afhandelt.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
          1
          • Bouke Entundefined Bouke Ent

@Con-Hennekens said in Route als track hoe werkt dit nu?:

denk dat je bedoelt tomtom want garmin werkt geheel onduidelijk waar ze track op pakken. dit is dan wat ik ervaar met XT. vroegere modelen had je alleen start op einde als keuze en moest je op track staan.

Bouke

Con Hennekens
            Alpha tester
            wrote last edited by

@Bouke-Ent said in Route als track hoe werkt dit nu?:

Dat doet MRA Navigation toch ook? Moet je wel dat schuifje even aanzetten.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

1 Reply Last reply
            0
              M. Schrijver
              Valued contributor
              wrote last edited by

Tomtom pakt route op bij het punt wat ik in het screenshot heb aangegeven. Dat is het dichtstbijzijnde punt. Bij MRA wordt de route niet bij het dichtstbijzijnde routepunt opgepakt.
              Dat zijn 2 hele verschillende dingen

0
              • M. Schrijverundefined M. Schrijver

Tomtom pakt route op bij het punt wat ik in het screenshot heb aangegeven. Dat is het dichtstbijzijnde punt. Bij MRA wordt de route niet bij het dichtstbijzijnde routepunt opgepakt.
                Dat zijn 2 hele verschillende dingen

Con Hennekens
                Alpha tester
                wrote last edited by

@M.-Schrijver, we hebben het nog steeds over route-als-track toch? In dat geval wordt je naar een logisch punt op de track gebracht, niet naar een routepunt. Routepunten doen niet mee in de herberekening van een track. Ze worden alleen gebruikt als entry-point bij handmatig overslaan naar een routepunt.

1 Reply Last reply
                0
                • Herman Veldhuizenundefined Offline
                  Herman Veldhuizenundefined Offline
                  Herman Veldhuizen
                  wrote last edited by Herman Veldhuizen

@Con-Hennekens Ja, mra zal @M.-Schrijver naar het dichts bijzijnde track punt sturen (daar waar de rode pijl staat) . Maar als WP1 dichter bij de actuele positie ligt dan WP2 dan zal mra je (bij dat punt met de rode pijl) vervolgens naar WP1 sturen om daarna weer om te draaien. WP1 is wat je zult zien rechts boven. Dat is natuurlijk niet goed.

0
                    M. Schrijver
                    Valued contributor
                    wrote last edited by

@Con-Hennekens
                    Daar zit dus een stuk verwarring.
                    Routepunten doen niet mee maar ze doen ook wel mee. Wat is het nu?

Dat hele route-als-track is het gewoon net niet. Blijkbaar is er wat geprobeerd maar ik zie het nut niet. Er zit te veel overlap met een reguliere route.

Voor de Route-als-Track zouden de devs eens goed naar TomTom Go moeten kijken. Je hebt dan een systeem wat de route exact volgt en toch netjes aanwijzingen geeft, omleidingen berekend (daar waar nodig) en je ook netjes terug begeleid naar de originele route als je zelf afwijkt. Handmatig punten overslaan kan daar niet omdat ze er niet zijn. Maar ze zijn ook niet nodig. Ik en TomTom vinden altijd een oplossing.

1 Reply Last reply
                    1
                    • Herman Veldhuizenundefined Offline
                      Herman Veldhuizenundefined Offline
                      Herman Veldhuizen
                      wrote last edited by

Ik ben het hier eens met @M.-Schrijver . Er zit nog een probleem in de software die er voor zorgt dat @M.-Schrijver terug gestuurd wordt naar WP1. Dat heb ik zelf vandaag ook gezien. Een bereking terug naar de route ok, maar daarna de track weer volgen. Die verwachting heb ik ook.
                      Wat ik echter niet wil missen is de ETA info naar het volgende punt.

1 Reply Last reply
                      1
                      • Bouke Entundefined Offline
                        Bouke Ent
                        wrote last edited by Bouke Ent

ik sluit me aan bij bovenstaande. voordeel ook zou zijn dat elke gemaakte route in web applicatie ook zou kloppen welke instelling of welke kaart je ook zou hebben. enige afwijking is verkeer. mijn ervaring is dat tomtom (go en rider) dit eigenlijk redelijk goed doen. nadeel bij tomtom is echter wel dat orgineel niet in beeld is.

mijn keuze voor gebruik van track is alleen als ik een traject buiten MRA maak of ik een route van een ander krijg. maak ik traject in MRA dan rij ik eigenlijk altijd gewoon de route omdat ik dan de extra gemaakte informatie die ik toevoeg ook zichtbaar krijg (zelfs in zumo met vlag en hart)

iedereen heeft denk ik zo zijn eigen manier en voorkeur.

1 Reply Last reply
                        0
                        • Herman Veldhuizenundefined Herman Veldhuizen

@Con-Hennekens Ja, mra zal @M.-Schrijver naar het dichts bijzijnde track punt sturen (daar waar de rode pijl staat) . Maar als WP1 dichter bij de actuele positie ligt dan WP2 dan zal mra je (bij dat punt met de rode pijl) vervolgens naar WP1 sturen om daarna weer om te draaien. WP1 is wat je zult zien rechts boven. Dat is natuurlijk niet goed.

Con Hennekens
                          Alpha tester
                          wrote last edited by

@Herman-Veldhuizen said in Route als track hoe werkt dit nu?:

Maar als WP1 dichter bij de actuele positie ligt dan WP2 dan zal mra je (bij dat punt met de rode pijl) vervolgens naar WP1 sturen om daarna weer om te draaien. WP1 is wat je zult zien rechts boven. Dat is natuurlijk niet goed.

Dit ligt er aan... Bij het starten van de route wel, want dan ben je een routebegeleiing naar het begin van je track aan het rijden. Dat daarbij toevallig al een stukje track wordt geraakt staat daar los van. Daarstraks vond je het nog vreemd dat soms WP1 wordt overgeslagen en er meteen naar WP2 genavigeerd wordt... 😉

Als je eenmaal IN een track-begeleiding begeleiding zit (dus stel dat het om routepunten 11 en 12 ging ipv 1 en 2, dan gebeurt dat volgens mij niet.

@M.-Schrijver said in Route als track hoe werkt dit nu?:

Het is niet zo moeilijk. Track begeleiding kiest automatisch een punt op de track. Als jij handmatig ingrijpt door een routepunt te kiezen dan doet-ie dat natuurlijk. Je kunt ook gÊÊn routepunt kiezen, maar een willekeurige plek op de track al je handmatig ingrijpt. Druk gewoon lang op een willekeurige plek op de track.

Jouw betoog over TomTom tracknavigatie is leuk, maar ook precies wat MRA doet. Als extraatje krijg je de beschikking over via-punten en/of alle routepunten. MRA is gewoon slimmer 😉 . Ik en MRA vinden ook altijd een oplossing...

voordeel ook zou zijn dat elke gemaakte route in web applicatie ook zou kloppen welke instelling of welke kaart je ook zou hebben.

Hoe stel je je dat voor als kaarten nu eenmaal niet gelijk zijn... De verantwoordelijkheid voor gelijke routes op verschillende platformen ligt bij de planner, niet bij de software. MRA biedt daarvoor de tools, geen enkele andere planner doet dat.

mijn keuze voor gebruik van track is alleen als ik een traject buiten MRA maak of ik een route van een ander krijg. maak ik traject in MRA dan rij ik eigenlijk altijd gewoon de route omdat ik dan de extra gemaakte informatie die ik toevoeg ook zichtbaar krijg

Ik rij normaal ook gewoon en route als route. Maar niet vanwege jouw argument, want in MRA Navigatie blijft de waypoint informatie ook gewoon beschikbaar in een route-als-track. Had ik al gezegd dat MRA slimmer is... 😉

Bouke Entundefined 1 Reply Last reply
                          1
                          • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Herman-Veldhuizen said in Route als track hoe werkt dit nu?:

Maar als WP1 dichter bij de actuele positie ligt dan WP2 dan zal mra je (bij dat punt met de rode pijl) vervolgens naar WP1 sturen om daarna weer om te draaien. WP1 is wat je zult zien rechts boven. Dat is natuurlijk niet goed.

Dit ligt er aan... Bij het starten van de route wel, want dan ben je een routebegeleiing naar het begin van je track aan het rijden. Dat daarbij toevallig al een stukje track wordt geraakt staat daar los van. Daarstraks vond je het nog vreemd dat soms WP1 wordt overgeslagen en er meteen naar WP2 genavigeerd wordt... 😉

Als je eenmaal IN een track-begeleiding begeleiding zit (dus stel dat het om routepunten 11 en 12 ging ipv 1 en 2, dan gebeurt dat volgens mij niet.

@M.-Schrijver said in Route als track hoe werkt dit nu?:

Het is niet zo moeilijk. Track begeleiding kiest automatisch een punt op de track. Als jij handmatig ingrijpt door een routepunt te kiezen dan doet-ie dat natuurlijk. Je kunt ook gÊÊn routepunt kiezen, maar een willekeurige plek op de track al je handmatig ingrijpt. Druk gewoon lang op een willekeurige plek op de track.

Jouw betoog over TomTom tracknavigatie is leuk, maar ook precies wat MRA doet. Als extraatje krijg je de beschikking over via-punten en/of alle routepunten. MRA is gewoon slimmer 😉 . Ik en MRA vinden ook altijd een oplossing...

voordeel ook zou zijn dat elke gemaakte route in web applicatie ook zou kloppen welke instelling of welke kaart je ook zou hebben.

Hoe stel je je dat voor als kaarten nu eenmaal niet gelijk zijn... De verantwoordelijkheid voor gelijke routes op verschillende platformen ligt bij de planner, niet bij de software. MRA biedt daarvoor de tools, geen enkele andere planner doet dat.

mijn keuze voor gebruik van track is alleen als ik een traject buiten MRA maak of ik een route van een ander krijg. maak ik traject in MRA dan rij ik eigenlijk altijd gewoon de route omdat ik dan de extra gemaakte informatie die ik toevoeg ook zichtbaar krijg

Ik rij normaal ook gewoon en route als route. Maar niet vanwege jouw argument, want in MRA Navigatie blijft de waypoint informatie ook gewoon beschikbaar in een route-als-track. Had ik al gezegd dat MRA slimmer is... 😉

Bouke Ent
                            wrote last edited by

@Con-Hennekens said

als ik route goed in MRA maak hoef ik geen track te gebruiken en heb ik ook eigenlijk nooit naar die optie gekeken, tevens gaat het soms offline stroef met tracks. ik begrijp je opmerking...

terug te komen op tomtom ervaring dan moet ik helaas zeggen dat MRA Next nog niet op dat nivo zit qua track.

1 Reply Last reply
                            0
                            Reply
                            • Reply as topic
                            Log in to reply
                            • Oldest to Newest
                            • Newest to Oldest
                            • Most Votes

• 1
                            • 2
                            ACTIVE USERS
                            Bouke Entundefined
                            Bouke Ent
                            Con Hennekensundefined
                            Con Hennekens
                            Herman Veldhuizenundefined
                            Herman Veldhuizen
                            M. Schrijverundefined
                            M. Schrijver
                            Corjan Meijerinkundefined
                            Corjan Meijerink
                            EMW-motorriddersundefined
                            EMW-motorridders
                            Paul e9undefined
                            Paul e9
                            AWDC LAOundefined
                            AWDC LAO
                            POPULAR TOPICS
                            • MyRoute-App macht was sie will - aber nicht was sie soll!
                              Sanktjohanserundefined
                              Sanktjohanser
                              0
                              25
                              300

• Voice Navigation anncouncement too quiet
                              Con Hennekensundefined
                              Con Hennekens
                              0
                              14
                              180

• Route als track hoe werkt dit nu?
                              Bouke Entundefined
                              Bouke Ent
                              1
                              31
                              1.5k

• app blijft hangen in herberekenen
                              Bouke Entundefined
                              Bouke Ent
                              0
                              6
                              80

• Waypoint / Viapoint Icons
                              Con Hennekensundefined
                              Con Hennekens
                              3
                              5
                              107

• De keuze voor de startplek verplaatsen. Move option for starting point
                              Con Hennekensundefined
                              Con Hennekens
                              2
                              8
                              159

• Closed road behaviour
                              Stefan Hummelinkundefined
                              Stefan Hummelink
                              0
                              4
                              24

• MRA - weird "detour" created