Er ging iets mis - Kan route niet berekenen
-
En dat is de voornaamste reden dat ik niet navigeer met een mobiel maar met een dedicated navigatiesysteem.
Geen problemen, geen foutmeldingen, geen ellende.En waarom? Een mobiel is geen specifieke, dedicated navigatiesysteem. GPS en daarbij navigatie is een extra toevoeging op een mobiel.
-
@Nomko-Nomden
Het spijt me, maar ik ben het er van harte niet mee eens. De GPS-chip in de meeste moderne telefoons kan meer dan met succes worden gebruikt voor navigatie. Ik en vele anderen hebben zonder problemen duizenden en duizenden kilometers afgelegd met alleen een mobiele telefoon en MyRoute-app Navigation Next.I’m sorry but I wholeheartedly disagree. The GPS chip in most modern phones is more than capable of being used successfully for navigation. I and many others have traveled thousands and thousands of kilometres without problems using just a mobile phone and MyRoute-app Navigation Next.
-
@Nomko-Nomden, gezien de vele meldingen van problemen in alle "dedicated GPS systeem" forums lijkt me jouw reden een beetje een drogreden. Ik navigeer al sinds 2018 uitsluitend met een Android telefoon. Ik zal niet zeggen dat dat altijd probleemloos was, maar dat waren de twee zumos en de streetpilot ook niet. Sinds ik in 2018 Navigation (Previous) van MRA kocht, was mijn zumo plotseling een nutteloos ding. Vooral irritant aan die apparaten zijn de vele beperkingen ten aanzien van het aantal waypoints bijvoorbeeld, en alle mooie features in de MRA plannertool die niet compatible zijn met die op ouwe techniek gebaseerde systemen. Geef mij maar de vrijheid van een smarthpone, anytime!
-
ook regelmatig deze melding gehad maar ik heb gelukkig nog altijd mijn alternatieven. hopelijk komt er een update dat dit word verholpen.
-
hi @Marco-7v
wifi staat altijd uit, op mijn tablet behalve tijdens het downloaden van kaartupdates.
Ik heb ervaren dat als je een paar seconden wacht voordat je op start drukt, het pop-upscherm niet verschijnt.
-
Er kunnen een aantal redenen zijn voor de melding.
De meest voorkomende is dat bij wat complexere of wat langere routes soms een paar tellen moet wachten voordat je op start klikt, dan is de app nog bezig met berekenen, misschien dat dat nog gefinetuned kan worden. Zelf heb ik dat overigens nog nooit gehad, kan ook liggen aan de snelheid van de processor in je smartphone.
De tweede reden is geen Internet of instabiel Internet, bijvoorbeeld als je vlak bij huis een route start is de app misschien aan het switchen tussen de WiFi thuis en het mobiele netwerk. Rij 100 meter verder en je kunt starten.
De derde reden kan zijn dat je offline wilt navigeren terwijl er geen kaarten zijn gedownload.
En dan de instellingen, als je snelwegen vermijden hebt aangevinkt en er staat een routepunt op de snelweg, dan kan er geen route berekend worden.
-
Ik heb inmiddels geleerd hoe ik "offline kaarten" moet gebruiken, na die eerst te hebben gedownload. Wifi onderweg uit schakelen. Sindsdien werkt het perfect(!) en blijft de melding weg. Als je tijdens het rijden toch een keer verkeerd rijdt dan gaat het tijdens de route "herberekenen" veel beter/sneller.
:_@Marco-7v said in Er ging iets mis - Kan route niet berekenen:
@paul69
Ik maak het bijna elke route wel een keer mee dat deze melding verschijnt. En als dat gebeurt dan komt ie vaker terug. Het gebeurt bij het opnieuw moeten berekenen van de route bijvoorbeeld.
Heeft het iets te maken met het beschikbaar zijn van een dataverbinding?
(Ik had Wifi onderweg aanstaan en dan komt de melding "wifinetwerk gevonden" in beeld. Ik heb daarom Wifi voortaan maar uit gezet) -
@Marco-7v, Ik neem aan dat je bedoelt dat je je GSM netwerk uitschakelt (flightmode?). Dat is niet nodig hoor. Als je in de navigatie settings offline mode aanzet, zal er door de app géén gebruik worden gemaakt van internet. Desondanks kun je met een werkende internet verbinding dan nog wel muziek streamen, of flitsmeister gebruiken bijvoorbeeld.
-
@Con-Hennekens
Dag Con,
Bedankt voor je antwoord. Ik bedoel wel dat ik de Wifi uit schakel, want als Wifi aanstaat en ik kom tijdens het rijden in de buurt van een Wifisignaal, dan komt er een melding in beeld met de vraag of ik wil verbinden met dat signaal. En die melding gaat pas weg als ik mijn handschoenen heb uitgedaan en met mijn vingers op nee heb getikt. Dus, vandaar. En ik laat internet via 5G wel aanstaan. -
@Marco-7v #Con,
ik bedenk me nu dat het zeer waarschijnlijk mijn Iphone is die meldt dat er een Wifinetwerk in de buurt is en dat deze melding aldus niet van de MRA app afkomstig is...
-
@Marco-7v, dat lijkt me een juiste conclusie