Via punt overgeslagen?
-
Een simpele route met 5 Via punten. Tot mijn verbazing werd via punt 4 gewoon overgeslagen. Hoe kan dat. Gelukkig is de originele route zichtbaar in mra dus die maar gevolgd
Ging dus gelijk over de schagerweg naar punt 5
-
Een simpele route met 5 Via punten. Tot mijn verbazing werd via punt 4 gewoon overgeslagen. Hoe kan dat. Gelukkig is de originele route zichtbaar in mra dus die maar gevolgd
@Hns_Brwr hoever ligt dat viapunt van de doorgaande route af. Er zit een marge op de afstand tot een viapunt. Ik weet die zo niet uit mijn hoofd. Als dat punt binnen die marge ligt, is het logisch want dan denkt MRA dat het viapunt is aangedaan.
-
@Hns_Brwr, er is blijkbaar al vรณรณr de afrit naar de Westerterpweg iets gebeurd waardoor MRA dacht dat je WP4 niet kon bereiken. Hij gaat dan naar de eerstvolgende logische WP en dat is nummer 5. De snelste weg daarnaartoe is dan via de schagerweg.
Rij jij met de feature "Navigeer Routes als Tracks" aan of uit? Indien uit, heb je al minstens 3 herberekeningen gehad, door stil te staan, door te gaan tanken aan de autoweg of whatever. Als ik even, om wat voor reden dan ook, gepauzeerd heb, kijk ik altijd even vooruit in de app of hij nog naar het goede routepunt gaat.
EDIT:
Ik zie nu dat WP4 een handje is, een VIA punt.
Het kan eigenlijk niet anders dat je zelf handmatig (onbewust) een routepunt hebt geskipped. NIETS in de logica van de app zal ervoor zorgen dat een VIA punt vanzelf wordt overgeslagen. Per ongeluk op het tegeltje rechtsboven gedrukt misschien? -
@Marinus-van-Deudekom heeft wel gelijk. Als je binnen een tiental meters was van het viapunt, zal hij je niet terug sturen daarheen
-
@Marinus-van-Deudekom heeft wel gelijk. Als je binnen een tiental meters was van het viapunt, zal hij je niet terug sturen daarheen
@Corjan-Meijerink thnkx Corjan. Weet jij hoe groot de marge in afstand is bij de viapunten. Reed laatst over de snelweg waar ik een viapunt had gezet op een toerit. Ik schat dat de afstand toen ongeveer 50 a 60 meter was maar toen werd het viapunt niet overgeslagen
-
@Corjan-Meijerink said in Via punt overgeslagen?:
Als je binnen een tiental meters was van het viapunt, zal hij je niet terug sturen daarheen
Uiteraard, maar als ik @Hns_Brwr goed begrijp werd hij via de Schagerweg geleidt. Van welke kant je dan ook komt, dan ben je dus nooit in de buurt van WP4 geweest.
@Hns_Brwr, Het is wel handig om in screenshots meerdere WP te laten zien, dat geeft een indicatie van je richting. Ik wil je niet verleiden tot gevaarlijke toeren, maar als je in zo'n geval heel even aan de kant gaat staan om een screenshot te maken van je telefoon of je AA/CP scherm, dat zegt veel meer over de feitelijk situatie. Het is maar een idee
-
@Corjan-Meijerink thnkx Corjan. Weet jij hoe groot de marge in afstand is bij de viapunten. Reed laatst over de snelweg waar ik een viapunt had gezet op een toerit. Ik schat dat de afstand toen ongeveer 50 a 60 meter was maar toen werd het viapunt niet overgeslagen
@Marinus-van-Deudekom sorry, verspreking van mijn kant.
Bij route navigatie moet je echt het viapunt passeren. Het gaat hierbij om de afstand tot de locatie van het viapunt op de route. Het viapunt zelf kan prima bijvoorbeeld 10 meter naast de weg liggen. Als je maar over het punt op de route wat daar bij hoort rijdt
-
@Corjan-Meijerink said in Via punt overgeslagen?:
Als je binnen een tiental meters was van het viapunt, zal hij je niet terug sturen daarheen
Uiteraard, maar als ik @Hns_Brwr goed begrijp werd hij via de Schagerweg geleidt. Van welke kant je dan ook komt, dan ben je dus nooit in de buurt van WP4 geweest.
@Hns_Brwr, Het is wel handig om in screenshots meerdere WP te laten zien, dat geeft een indicatie van je richting. Ik wil je niet verleiden tot gevaarlijke toeren, maar als je in zo'n geval heel even aan de kant gaat staan om een screenshot te maken van je telefoon of je AA/CP scherm, dat zegt veel meer over de feitelijk situatie. Het is maar een idee
@Con-Hennekens Looking at the direction of the route line on the roundabout (close to your arrow) I would say the direction was west to east or left to right.
I should have been a forensic detective -
@Con-Hennekens Looking at the direction of the route line on the roundabout (close to your arrow) I would say the direction was west to east or left to right.
I should have been a forensic detective@Nick-Carthew, Yes you are quite right!