Uploaden naar Zumo lukt niet vanaf iphone
-
Sinds enige tijd kan ik mijn routes niet meer van mijn iPhone naar mijn Garmin Zumo uploaden. Procedure: ik sla de route op als track en route via de menufunctie “Opslaan als…” en zet ze dan in de map downloads. Als ik het bestand dan open kan ik het via de functie delen met de Garmin Drive app naar mijn Zumo uploaden. Althans: dat kon altijd, maar lukt nu wel vanaf de iPad, maar niet vanaf de iPhone. Het geopende bestand is slechts één regel groot en na uploaden zit er geen track of route in de Zumo. Wat te doen?
-
-
Hoe download je de route precies? Via de website of via de app? Ik zie namelijk “opslaan als…” niet op mijn iPhone.
Vanuit de app kan je rechtstreeks exporteren naar een andere app. Dan hoef je ze niet eerst op te slaan in de downloads map van iCloud.
-
Hoe download je de route precies? Via de website of via de app? Ik zie namelijk “opslaan als…” niet op mijn iPhone.
Vanuit de app kan je rechtstreeks exporteren naar een andere app. Dan hoef je ze niet eerst op te slaan in de downloads map van iCloud.
@CD130 Via de website. Hoe kan ik vanuit de app rechtstreeks delen met Garmin drive?
-
Vanaf je telefoon exporteren als gpx 1.2 een daarna openen met Garmin Drive. Waarschijnlijk zit in je iPhone iets niet goed met de bestandsverwijzing tabel. Kennelijk zijn gpx bestanden niet gekoppeld aan de Drive app.
-
Vanuit de app kan ik voordat ik op de “navigeer” knop druk de route in het gewenste formaat downloaden. Vervolgens krijg ik de mogelijkheid om hem te exporteren naar een gewenste app.
-
Hoewel de Tread-app niet te gebruiken is om routes door te spelen naar je XT2, is de app wel te gebruiken om tracks door te spelen. Werkwijze: download de route als track, kies openen met de Tread app. Open je XT2 met de optie Sporen. Open de gesynchroniseerde track, kies met de tool Linksboven het scherm) voor: converteer naar route. Je krijgt een vrij betrouwbare route.
-
Hoewel de Tread-app niet te gebruiken is om routes door te spelen naar je XT2, is de app wel te gebruiken om tracks door te spelen. Werkwijze: download de route als track, kies openen met de Tread app. Open je XT2 met de optie Sporen. Open de gesynchroniseerde track, kies met de tool Linksboven het scherm) voor: converteer naar route. Je krijgt een vrij betrouwbare route.
@Klompenmaker1 Seems it may be a Zumo XT since he is using the drive app.