Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. MyRoute-app Routeplanner
  3. [Web] Problems, Bugs and other Issues
  4. Routeapp volgt de routepunten niet.

Routeapp volgt de routepunten niet.

Scheduled Pinned Locked Moved [Web] Problems, Bugs and other Issues
12 Posts 6 Posters 209 Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Klompenmaker1undefined Offline
    Klompenmaker1undefined Offline
    Klompenmaker1
    wrote last edited by

Op een lange trip door Frankrijk viel het mij op dat de navigatie niet de route volgde die ik had uitgezet. Vrij bizar omdat het enige wat ik verwacht van de navigatie is het volgen van de routepunten. Er was geen sprake van een omleiding door wegwerkzaamheden of iets dergelijks. Bij de routeopties zijn alle soorten wegen groen aangevinkt, dus dat kan de oorzaak niet zijn.
    iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb door deze bug wellicht mooie wegen overgeslagen.
    De foto maakt het wel duidelijk:

myrouteapp routepunten.jpg

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Adrian Avramundefined Offline
      Adrian Avramundefined Offline
      Adrian Avram
      wrote last edited by

I see that you are driving offline, and that may be the reason your route has changed, because MRA is not calculating the route the same in offline mode like it does in online mode. Also in offline mode you wont see roadworks !
      Do you use the "navigate routes as tracks" enabled ?

Best regards,
      Adrian

Samsung S24 Ultra and iPhone 13 with Android Auto / CarPlay
      MyRoute-APP (Planner+Navigation, GOLD Lifetime)
      Honda NC750X (2021) with CHIGEE Aio-5 Play

Klompenmaker1undefined 1 Reply Last reply
      0
      • Klompenmaker1undefined Klompenmaker1

Op een lange trip door Frankrijk viel het mij op dat de navigatie niet de route volgde die ik had uitgezet. Vrij bizar omdat het enige wat ik verwacht van de navigatie is het volgen van de routepunten. Er was geen sprake van een omleiding door wegwerkzaamheden of iets dergelijks. Bij de routeopties zijn alle soorten wegen groen aangevinkt, dus dat kan de oorzaak niet zijn.
        iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb door deze bug wellicht mooie wegen overgeslagen.
        De foto maakt het wel duidelijk:

myrouteapp routepunten.jpg

Marinus van Deudekomundefined Offline
        Marinus van Deudekomundefined Offline
        Marinus van Deudekom
        RouteXperts
        wrote last edited by

@Klompenmaker1 het meest waarschijnlijke is dat er of in de verkeerslaag en obstructie zit of een seizoens uitsluiting.
        Deel de url van de route hier en zorg ervoor dat de route publiekelijk toegankelijk is

Honda Goldwing GL1500,
        Honda Silverwing GL 650
        DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
        Garmin XT (almost in the cupboard)
        Samsung S20FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
        0
        • Con Hennekensundefined Offline
          Con Hennekensundefined Offline
          Con Hennekens
          wrote last edited by Con Hennekens

It is clear that the app is navigating towards WP5, and the blue line is the fastest way.

image.png

There must have been multiple recalculations before this happened.
          You can correct such a situation simply by long pressing WP3 in this case.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

Klompenmaker1undefined 1 Reply Last reply
          0
          • Adrian Avramundefined Adrian Avram

I see that you are driving offline, and that may be the reason your route has changed, because MRA is not calculating the route the same in offline mode like it does in online mode. Also in offline mode you wont see roadworks !
            Do you use the "navigate routes as tracks" enabled ?

Klompenmaker1
            wrote last edited by

@Adrian-Avram Thanks for your answer, and I think you are right, but it is a strange conclusion why off-line is different in calculation compare to on-line. Sometimes you have to use off-line if you do not have enough data on your phone.

Adrian Avramundefined 1 Reply Last reply
            1

@Adrian-Avram Thanks for your answer, and I think you are right, but it is a strange conclusion why off-line is different in calculation compare to on-line. Sometimes you have to use off-line if you do not have enough data on your phone.

Adrian Avram
              wrote last edited by

@Klompenmaker1 Yes, happened to me too. Not happy either with the differences between navigating offline vs online ...

Best regards,
              Adrian

Samsung S24 Ultra and iPhone 13 with Android Auto / CarPlay
              MyRoute-APP (Planner+Navigation, GOLD Lifetime)
              Honda NC750X (2021) with CHIGEE Aio-5 Play

1 Reply Last reply
              0
              • Con Hennekensundefined Con Hennekens

It is clear that the app is navigating towards WP5, and the blue line is the fastest way.

image.png

There must have been multiple recalculations before this happened.
                You can correct such a situation simply by long pressing WP3 in this case.

Klompenmaker1
                wrote last edited by

@Con-Hennekens bedankt voor je antwoord en ik begrijp wat je schrijft. Maar als ik de snelste route wil, dan vul ik op mijn toestel wel het adres in. De app is bedoeld om mooie routes te volgen. Bovendien is het niet handig om tijdens het rijden een routepunt ingedrukt te houden. Er is een bug of hoe je het ook wilt noemen in de MyRoute-app.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                0

@Con-Hennekens bedankt voor je antwoord en ik begrijp wat je schrijft. Maar als ik de snelste route wil, dan vul ik op mijn toestel wel het adres in. De app is bedoeld om mooie routes te volgen. Bovendien is het niet handig om tijdens het rijden een routepunt ingedrukt te houden. Er is een bug of hoe je het ook wilt noemen in de MyRoute-app.

Con Hennekens
                  wrote last edited by

@Klompenmaker1, Niet vervelend bedoeld, maar jouw perceptie klopt niet in dit geval. De app is bedoeld om de route te volgen, die wordt bepaald door wat je hebt gepland. Of dat mooie routes zijn heb je zelf in de hand in de planner. De app is NIET bedoeld om mensen ellenlang terug te leiden naar een wellicht gemist routepunt. Daarom zit er een auto-skip algoritme in de app. Die is volgens velen te strikt, maar volgens jou blijkbaar niet strikt genoeg. Daar zit een verschil in verwachtingspatroon waar je als ontwikkelaar niet veel meer mee kan doen dan de grootste gemene deler tevreden houden.

Als je vind dat de app te makkelijk punten overslaat, kun je de auto-skip functie uitzetten. In voorkomende gevallen zul je dan bij het missen van een punt (vanwege omleiding of zo) handmatig moeten overslaan. Dat kan dus ook gewoon.

De HELE routeringslogica is gericht op het op de snelste manier van routepunt naar routepunt navigeren. Daarom is het ook belangrijk dat een route is voorzien van voldoende vormingspunten. Dat stukje in je screenshot laat zien dat dat keurig gepland is, dus daar ligt het niet aan. Maar het screenshot laat óók zien dat je niet naar punt 3 of 4 aan het navigeren bent, maar naar punt 5. Dit gebeurd soms in gevallen dat je ergens even gestopt bent zonder de route te pauzeren. Door afwijkingen in het GPS signaal kan het dan gebeuren dat de app denk dat je een bepaald punt niet kunt bereiken, en dan gaat de auto-skip functie aan het werk.

@Adrian-Avram said in Routeapp volgt de routepunten niet.:

I see that you are driving offline, and that may be the reason your route has changed

That counts for tracks (and therefore also when the "Navigate route as track" feature is enabled). For normal routes, which looks like to be the case here, there is no difference between online/offline calculation that I am aware of.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
                  1
                  • Klompenmaker1undefined Offline
                    Klompenmaker1
                    wrote last edited by

Als je goed kijkt naar de afbeelding zie je in het geel de route die ik zojuist heb gereden en sta ik precies op het punt om linksaf of rechtsaf te gaan. Myrouteapp navigatie zegt dat ik rechtsaf moet gaan (blauw), maar ik heb door middel van routepunten 3 en 4 aangegeven dat linksaf mijn voorkeur heeft (wit). Ik plan mijn routes vooral met de Michelin kaart, omdat deze de mooie wegen groen kleurt en daar rijd ik dus graag overheen. Ik snap dus nog steeds niet dat myrouteapp eigenhandig twee punten negeert, en mij direct naar routepunt 5 dirigeert. Dat heeft niets met wegomleidingen te maken of routepunten die ik geskipt zou hebben. Ik moet er immers nog naar toe rijden.
                    Toen ik er achter kwam dat myroute zijn eigen navigatie erop nahield, ben ik richting mijn gewenste wegen en routepunten gaan rijden. Het duurde vrij lang voordat de navigatie de door mij gewenste route uiteindelijk overnam.
                    Ik hoop dat ik nu nog duidelijker ben. Wellicht heeft het met de autoskip-functie te maken, maar zoals ik al aangaf, ik moest nog naar de routepunten toe rijden, en ik had dus geen routepunten geskipt.

1 Reply Last reply
                    0
                    • M. Schrijverundefined Offline
                      M. Schrijverundefined Offline
                      M. Schrijver
                      wrote last edited by M. Schrijver

Uiteraard is het vanaf hier niet te zien maar het lijkt erop dat MRA bij jou hetzelfde gedaan heeft, wat mij soms ook overkomt.
                      Het gebeurt soms dat MRA al automatisch punten (vormingspunten) overslaat voordat je deze punten bereikt hebt.
                      Als dit het geval. Dan is jouw voorbeeld het gevolg.

Als punten overgeslagen worden, krijg je hiervan een melding op scherm (niet op AA en ACP) en hoor je een geluid in headset (als je die gebruikt).

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
                      0
                      • Herman Veldhuizenundefined Offline
                        Herman Veldhuizenundefined Offline
                        Herman Veldhuizen
                        wrote last edited by Herman Veldhuizen

Wat @Con-Hennekens schrijft klinkt voor mij helaas aannemelijk. Maar zie dan ook dat er twee puntjes zijn waar aan gewerkt zou kunnen worden.

1. Dat met gps nauwkeurigheid. Ik heb dat veel minder bij TomTom (op dezelfde telefoon, in dezelfde auto op dezelfde plek). Kan de app iets minder gevoelig gemaakt worden?

2. Staat de automatische herberekening uit? Dan verwacht ik niet dat de app herberekend. Bij mij doet de app dat dan toch. Mischien snap ik de setting niet maar de in-app documentatie past wel bij wat ik verwacht. Mischien gebeurt dat bij mij omdat ik de skipping aan heb staan, maar de recalculation setting (vind ik) moet prioriteit hebben.

1 Reply Last reply
                        0
                        • M. Schrijverundefined Offline
                          M. Schrijverundefined Offline
                          M. Schrijver
                          wrote last edited by

Dat met de GPS nauwkeurigheid heb ik vaak over nagedacht. Waarom MRA hier meer moeite mee heeft weet ik niet.
                          Het kan zijn dat er inderdaad nog wat verbeterd moeten worden aan de nauwkeurigheid.
                          Het kan ook zijn dat andere apps (als TomTom bijv) het zelfde probleem hebben maar dat ze het gewoon veel beter kunnen verbergen.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
                          0
                          Reply
                          • Reply as topic
                          Log in to reply
                          • Oldest to Newest
                          • Newest to Oldest
                          • Most Votes

ACTIVE USERS
                          M. Schrijverundefined
                          M. Schrijver
                          Herman Veldhuizenundefined
                          Herman Veldhuizen
                          Klompenmaker1undefined
                          Klompenmaker1
                          Con Hennekensundefined
                          Con Hennekens
                          Marinus van Deudekomundefined
                          Marinus van Deudekom
                          Adrian Avramundefined
                          Adrian Avram
                          POPULAR TOPICS
                          • Route app werkt helaas nog niet hoe ik het graag zou zien.
                            Corjan Meijerinkundefined
                            Corjan Meijerink
                            1
                            12
                            168

• iOS crashing with Silverfox B8J and panning not working
                            Corjan Meijerinkundefined
                            Corjan Meijerink
                            0
                            10
                            95

• Routeapp volgt de routepunten niet.
                            M. Schrijverundefined
                            M. Schrijver
                            0
                            12
                            209

• Route does not follow the actual Tom Tom map
                            Nick Carthewundefined
                            Nick Carthew
                            0
                            12
                            212

• Google Maps
                            Nick Carthewundefined
                            Nick Carthew
                            3
                            10
                            625

• another New user to MRA navigation
                            Nick Carthewundefined
                            Nick Carthew
                            0
                            4
                            78

• MRA MyRoute app version 4.3.9 - 395 - only shows a very much zoomed in route.
                            Con Hennekensundefined
                            Con Hennekens
                            0
                            19
                            462

• Driving without ETA info bar
                            white.mouseundefined
                            white.mouse
                            2
                            11
                            408
                          MY GROUPS