Favorietenlijstje voor routes
-
Dat je vanuit MRA Next direct bij alle je routes kan, is gewoon mooi en een goede implentatie. Voorbeeld voor andere apps mag ik wel zeggen.
Het heeft ook een keerzijde.
Veel mensen hebben hun routes ingedeeld in mappen. Dat heb ik dus ook.
Routes die ik maak voor vakanties of routes die vaker rij, staan ook in mappen. Dat betekent dat ik de mappenstructuur door moet om een route te selecteren.Voor locaties kan je in de routeplanner een favoriet aanmaken. Hier is een aparte sectie voor in de MRA app.
Ik zou voor routes graag iets vergelijkbaars zien. Routes die ik vaak rij of routes voor de komende vakantie, merk ik aan als een favoriet o.i.d. In de MRA app kan deze routes dan gemakkelijk direct selecteren uit deze lijst met favoriete routes (o.i.d). -
@M-Schrijver je zou een map kunnen aanmaken die je bv ! favorieten noemt. Door het uitroepteken staat deze altijd bovenaan in je mappenstructuur
-
Dat zou je een oplossing kunnen noemen.
Maar die zie ik liever niet. Dan moet je nog steeds met routes gaan slepen om ze in de juiste map te houden, als het geen favoriet meer is.
Ik zie liever iets als een checkbox o.i.d bij een route. Aangevinkt is favoriet. Uitgevinkt geen favoriet. Dan blijven de routes gewoon staan waar ze thuis horen. -
@M-Schrijver zie het als een workaround. Sinds ik met de app navigeer, heb ik persoonlijk geen moeite met de structuur zoals hij is en gebruik favorieten vooral om van A naar B te komen.
-
Het is ook een workaround.
Zelf hecht ik veel waarde aan het zo snel mogelijk bij routes kunnen komen.
Routes voor de vakantie wil ik direct beschikbaar hebben. Zodra de vakantie voorbij is, is dat niet meer nodig. Vooral als ik op vakantie ben, vind ik dat geblader door mappen bij het starten van een route overbodig en onnodig. Dan ben ik een 100% gemaksmens.
Als ik de routes in meerdere navigatie apps heb staan. Kies ik op vakantie de app waarbij ik de minste handelingen moet doen. Gemak dient de mens.Bij het maken van de vakantieroutes markeer je ze als "favoriet". Na de vakantie ga je naar favorieten en de-markeer je ze weer.
Routes verplaatsen is meer werk dan een vinkje zetten of weghalen. Ook hier. Gemak dient de mens. -
@M-Schrijver
Ik begrijp eat je wilt maar begrijp het probleem echt niet.ik werk ook met mappen structuren, per land/roadtrips/etc.
Zolang je alles overzichtelijk hebt ingedeeld met logische benamingen is het zoeken naar een route ook makkelijk.
-
Ik heb de boel ook ingedeeld in een voor mij logische indeling.
Het gaat niet om het indelen. Het gaat niet om het eenvoudig kunnen zoeken.
Het gaat om het direct beschikbaar hebben van de routes die je beschikbaar wil zien.
Als ik op vakantie ben, wil ik de routes voor de vakantie gewoon direct onder de knop hebben zitten zonder dat er iets van een duplicaat aanwezig is.Waarom hebben we wel een favorietenlijst voor locaties. Die is dan ook overbodig. Die locaties kan je toch ook gewoon opzoeken en toevoegen. Hoe moeilijk is dat. Een beetje scrollen over je scherm en het punt vinden en toevoegen aan je route.
Er is een (potentieel) grote groep gebruikers. Die zal je niet op fora, etc vinden maar hebben eventueel MRA Next geprobeerd of willen het gaan proberen. Een groot deel daarvan haakt weer af. Om diverse redenen maar de meeste redenen kan je wegschrijven onder te gecompliceerd.
Deze groep mensen maakt zelf geen routes. Die krijgen ze aangeleverd. Die wordt in de navigatie geladen (al dan niet door een ander). Bij rijden van de routes, selecteren ze de route uit een enkelvoudige lijst met routes. Drukken op start en gaan vervolgens rijden. Dan verwachten ze dat ze de routes gewoon keurig kunnen gaan rijden en dat de problemen die onderweg al dan niet door hun eigen onkunde veroorzaakt worden, netjes door de navigatie opgelost worden.
Het favorietenlijstje hoort ook in deze denkwijze thuis. Eenvoud is de sleutel.
-
@M-Schrijver, ik denk eerlijk gezegd niet dat de complexiteit daalt door het toevoegen van meer opties.
-
Anders indelen wellicht wel.
De mensen die fanatiek op het forum aanwezig zijn (als ik het zo mag noemen), verwachten veelal andere dingen van de navigatie dan de grote groep die ik aanhaalde.
De grote groep moeten uiteindelijk voor de groei van de gebruikers zorgen. Zij moeten uiteindelijk hun Garmin en TomTom aan de kant willen leggen. Zij moeten voor de inkomsten zorgen. MRA kan niet leven van de paar fanatiekelingen hier op het forum.Het is goed dat MRA naar de wensen en ideeën van deze fanatieke groep luistert. Dat helpt de ontwikkeling zeker. Maar vergeet de groep mensen die je niet hoort ook niet.
De fanatieke gebruikers hebben veelal minder moeite om dieper in de applicatie te duiken. Maar voor de grote groep moet het vooral toegankelijk zijn.Favorietenlijstje zit er ergens tussenin. De grote groep zal de routeplanner niet snel gebruiken (of zelfs helemaal niet) waardoor ze zelf niets als favoriet aanduiden. Terwijl het voor een routeplanner wel interessant kan zijn.
Het idee van een favorieten lijstje kan ook een soort van basis map zijn voor mensen die hun GPX rechtsstreeks via MRA Next importeren.