Problemen met de rondrit
-
Beste leden,
De laatste tijd merk ik dat ik erg veel problemen ervaar met de rondrit functie uit de mobiele versie van MRA. De app draait op de laatste versie en instellingen als automatisch herbereken etc zijn ingeschakeld.
Mijn probleem is als volgt:
Waneer ik een rondrit genereer (dus geen A naar B) op de meest bochtige instelling merk ik dat ik regelmatig een weg wordt ingestuurd terwijl deze bijvoorbeeld doodlopend is, en ik aan het einde van de weg moet omkeren. Als ik dit niet exact op het juiste moment doe (lees een paar meter verder via een dammetje) slaat de route planner volledig op hol, en probeert deze op elke mogelijke manier terug te komen naar het begin van de route. Hierdoor kan ik de navigatie niet uitrijden en merk ik dat dit toch langzaam aan voor frustraties gaat zorgen.Meestal kies ik er dan maar voor om via de bestemming functie naar huis te rijden en de motor maar weer in de schuur te parkeren.
Nu is mijn vraag zie ik iets over het hoofd of heeft iemand tips om dit te voorkomen. De punten op een rondrit kunnen naar mijn weten niet aangepast worden en dus kunnen de dood lopende wegen niet vermeden worden. Neem ik een verkeerde afslag doet het zelfde probleem zich trouwens voor ook na het afsluiten en opnieuw straten vanaf het dichtstbijzijnde punt.
Alvast bedankt voor de reacties
-
@Jesse-Van-Vilsteren-0 gelijke ervaringen
-
@Jesse-Van-Vilsteren-0
Hier ook dezelfde problemen. Als je bij de rondrit generator verkeerd rijdt slaat ie op hol en wil hij continu terug en als je dat doet wil hij op de route weer terug en kan je beter stoppen . Hetzelfde geldt ook een beetje voor de A naar B generator ….maak je die via de meest kronkelige route en je rijdt een keer verkeerd wordt er wel herberekend maar dan ineens via de snelste route dus de snelweg op. Heb de routegenerator met alle kaarten geprobeerd en ook de A naar B planner maar iedere keer hetzelfde. Verder zou bij de rondrit generator , chevrons in de route wel makkelijk zijn zodat je ook überhaupt weet welke richting je op moet anders gaat het na 10 mrt al fout ….
-
Voorbeeld van een "doodlopend om keerpunt"
-
@Jesse-Van-Vilsteren-0 Hoe lang maak je de rondrit, want ik heb net even getest en als ik een kleine rondrit van onder de ongeveer 35KM maak dan zie ik ook rare dingen in de route. Als ik boven de 35KM kom dan verdwijnen bij mij de rare omwegen.
Ik zag ook dat als ik de optie Tolwegen uit/aan of andersom doe tijdens een route met vreemde omwegen, dat de vreemde omwegen verdwijnen. Ook als ik voor een andere route optie kies dan de standaard, dus b.v. bochtig of meer bochtig, dan verdwijnen die vreemde omwegen ook vaak.How long do you make the tour, because I just tested it and when I make a small tour of about 35KM then I also see strange things in the route. When I get over the 35KM, the strange detours disappear from me.
I also saw that if I play with the Toll Roads option out/on or vice versa during a route with strange detours, the strange detours disappear. Even if I choose a different route option than the standard, so e.g. winding or more winding, those strange detours often disappear. -
@ErikMatthezing rondritten variaren vaak tussen de 55 en 150 kilometer op de kronkelige instelling. Hierbij staan dingen als zandwegen en snelwegen vermijden uit net als pondjes en tolwegen echter hebben we die hier in de buurt ook zeer weinig. De voorbeeld foto is van een route van 85km.
Het hele doel van deze app voor mij is juist de zeer bochtige routes, voor snelle routes gebruik ik wel gewone maps. Merk dat bij de snelste of de optie er na weinig tot geen gebruik wordt gemaakt van de kronkelige weggetjes hier in de buurt.
-
In de aankomende update zullen er verbeteringen worden doorgevoerd met betrekking tot het rijden van scenic (bochtige) routes en de daarbij horende rondritten!
Het werkt inderdaad momenteel niet altijd zoals gewenst dus we zijn druk bezig dit verder te verbeteren. In de komende update zal het al merkbaar zijn.
-
@Maarten-v pijltjes in de route zijn voor mij wel zichtbaar het probleem van navigeren valt dan ook mee. Weet niet of dit een instelling was of dat dit standaard is.
Probleem met snelwegen kan ik mij niet helemaal in terugvinden, wel wordt er vaak gekozen voor de N-wegen. Komt misschien ook omdat de hoeveelheid echte snelwegen niet zo heel groot is.