MyRoute-App - worst navigation experience ever
-
@Thomas-Piechocki
If possible. Did you try it wired?
Normally wireless should work. But just to rule out issues, try it wired also.@M-Schrijver
Yes, of course. I tried four different USB cables, all supposedly AA-capable, but none of them really worked properly with AA, even though the vehicle system (2023) was supposed to support it. Connected via Bluetooth, I have no problems at all with AA, with the exception of MRA.
-
Hi Im having the same issue with my newly installed Aoocci using AA. The phone works well and tracks/guides me on a route however the Aoocci C6 Pro Ive installed initially opens the map with the triangle illustrating my location, but after that the navigation doesn't work.
Pulling my hair out
-
Hi Im having the same issue with my newly installed Aoocci using AA. The phone works well and tracks/guides me on a route however the Aoocci C6 Pro Ive installed initially opens the map with the triangle illustrating my location, but after that the navigation doesn't work.
Pulling my hair out
@Stephen-Holmes The developers are aware of this and I believe this issue will be resolved in the next update.
-
@Stephen-Holmes The developers are aware of this and I believe this issue will be resolved in the next update.
@Nick-Carthew thanks for coming back so swiftly. Have you seen this in writing anywhere/how do you know? How sure are you that they are committed and any idea of timescales? Much appreciated.
-
@Nick-Carthew thanks for coming back so swiftly. Have you seen this in writing anywhere/how do you know? How sure are you that they are committed and any idea of timescales? Much appreciated.
@Stephen-Holmes I confirmed to be working on it

I am hoping to put something in beta next week!
Minor public update in ~2 weeks? -
Ik heb hetzelfde probleem. MRA navigeert de routes van de routeplanner nooit zonder problemen of fouten. Maar mijn probleem is opgelost vandaag. Heb route van MRA van 260 km gereden op de motor via app Osmand op CarPlay. Niet te geloven maar van de eerste keer foutloos !!! Heb ik na bijna 2 jaar MRA Navigation niet voor mekaar gekregen. Dus het ligt niet aan de motor en niet aan de iPhone en niet aan de verbinding, maar aan MRA! Hoe leg je dit uit ?
-
Routes gemaakt in MRA kunnen echt wel foutloos gereden worden. Carplay en Android Auto kunnen het inderdaad complexer maken.
Ben nu in Ierland en heb nu 5 dagen achter elkaar (zo lang ben ik hier) MRA op Android Auto volledig foutloos en zonder problemen gebruikt. Versie 5.2 -
Ik heb hetzelfde probleem. MRA navigeert de routes van de routeplanner nooit zonder problemen of fouten. Maar mijn probleem is opgelost vandaag. Heb route van MRA van 260 km gereden op de motor via app Osmand op CarPlay. Niet te geloven maar van de eerste keer foutloos !!! Heb ik na bijna 2 jaar MRA Navigation niet voor mekaar gekregen. Dus het ligt niet aan de motor en niet aan de iPhone en niet aan de verbinding, maar aan MRA! Hoe leg je dit uit ?
@pvspike als je routes in MRA nooit foutloos verlopen en in Osmand wel foutloos zou ik bijna zeggen dat je de routes in MRA met de OSM kaart hebt gemaakt ipv met de Here kaart.
Ik heb inmiddels al ruim 15000 km met MRA routes gereden. De laatste 2 jaar, zeg maar 10000 km nagenoeg foutloos met MRA next. Daar waar het in het verleden niet goed ging bleek dat proefondervindelijk aan mijn eigen in de route gemaakte fouten te hebben gelegen.
Dus als al jouw routes niet goed gaan moet je ff in de spiegel kijken.
Tip er zijn echt heel veel goede instructie filmpjes te zien hoe je de routes wel goed kunt maken. Ook kun je je inschrijven voor de gratis online cursussen die frequent worden aangeboden.
Bij problemen kun je ook dit forum raadplegen en dan gaan we je zeker van goed advies voorzien zodat je routes rijden weer fijn gaat worden op. Ergernis
Have fun -
@pvspike als je routes in MRA nooit foutloos verlopen en in Osmand wel foutloos zou ik bijna zeggen dat je de routes in MRA met de OSM kaart hebt gemaakt ipv met de Here kaart.
Ik heb inmiddels al ruim 15000 km met MRA routes gereden. De laatste 2 jaar, zeg maar 10000 km nagenoeg foutloos met MRA next. Daar waar het in het verleden niet goed ging bleek dat proefondervindelijk aan mijn eigen in de route gemaakte fouten te hebben gelegen.
Dus als al jouw routes niet goed gaan moet je ff in de spiegel kijken.
Tip er zijn echt heel veel goede instructie filmpjes te zien hoe je de routes wel goed kunt maken. Ook kun je je inschrijven voor de gratis online cursussen die frequent worden aangeboden.
Bij problemen kun je ook dit forum raadplegen en dan gaan we je zeker van goed advies voorzien zodat je routes rijden weer fijn gaat worden op. Ergernis
Have fun@Marinus-van-Deudekom
Ik zeg niet dat ik misschien geen fout maak, maar ik heb al mijn route opgestuurd naar MRA en de route bleek foutloos te zijn. Ik heb al twee online cursussen gevolgd en heb mij al serieus verdiept in MRA. De routeplanner is top, maar het rijden gaat fout. Ik rijd met een iPhone 12 op een Honda NT 1100 en gebruik CarPlay op het Honda scherm. ik deed gisteren hetzelfde met Osmand en het ging van de eerste keer perfect. Dus het zal niet aan de motor liggen of aan het CarPlay scherm of aan de bekabelde verbinding of weet ik veel. Dus wat gaat er fout? -
De route op jouw CarPlay scherm is identiek aan die welke in je telefoon op het scherm komt.
Wel is het een bekend probleem, dat nog verder onderzocht wordt, de combinatie van sommige telefoons en CP of AA niet lekker verloopt.
Kun je aangeven wat er fout gaat zodat we je dat misschien mee kunnen helpen
Als we het probleem kunnen isoleren, kunnen we het in de regel ook oplossen.
De beperkingen die door Apple en Google zijn opgelegd zien niet op het navigeren zelf. Alleen op wat je op je CP scherm te zien kunt krijgen. Dat heeft op zich niks te maken met het navigeren zelf.
Stuur me anders en link naar een van die routes, dan kijk ik daar naar om je te helpen met het isoleren van het probleem -
Gebruik je de originele kabel of een Apple Certified kabel. Dit kan absoluut invloed hebben op de stabiliteit.
Daarnaast moet je tijd wennen aan een stuk software. Ze namelijk allemaal bepaalde eigenaardigheden. Die moet je doorgronden -
@Marinus-van-Deudekom
Ik zeg niet dat ik misschien geen fout maak, maar ik heb al mijn route opgestuurd naar MRA en de route bleek foutloos te zijn. Ik heb al twee online cursussen gevolgd en heb mij al serieus verdiept in MRA. De routeplanner is top, maar het rijden gaat fout. Ik rijd met een iPhone 12 op een Honda NT 1100 en gebruik CarPlay op het Honda scherm. ik deed gisteren hetzelfde met Osmand en het ging van de eerste keer perfect. Dus het zal niet aan de motor liggen of aan het CarPlay scherm of aan de bekabelde verbinding of weet ik veel. Dus wat gaat er fout?@pvspike I've been using MyRoute app as my primary navigation tool for the past 15 months despite having a Garmin Zumo XT. (Earlier testing is on this thread) two years ago. I have a 2021 MY Honda Africa twin with Android Auto and was using a wired connection until October 2025 until the wired connection to my phone got wet on tour (In Scotland) and I had to revert to my ZumoXT. I now use it with a wireless dongle. I have found the app very stable for over a year and have used it on 5 multi day trips in that period leading up to eight other riders. I have a lifetime gold subscription and the 5.2 iteration of the app is very good for me as I often design my routes with optional "Loops" so that they can be bypassed so I can now select a forward waypoint to bypass loops as required. I also use OSMand+ from time to time for off road tracks and hill walking. But it's much less user friendly than MRA for motorcycle navigation and creating Via points with information and skipping optional parts of routes is much more difficult as the navigation is Track based.
I keep my XT as a backup these days and for proximity alerted POI's which neither MRA or OSMand+ do.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Register Login