Grens overgang Coll de Banyuls Frankrijk/Spanje
-
kan me iemand zeggen hoe het komt dat bij opmaak vd route de grensovergang Frankrijk/Spanje over de Coll de Banyuls niet neemt!
-
Welke kaart gebruik je?
OSM, Here of TomTom
Misschien zijn er wegwerkzaamheden? -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA with the Here route algorithm it routes no problem
with TomTom routing it needs some help to route, a point is needed near the border to force the TomTom to go in this direction, it seems to be a slow path or the road on the spanish side is not one the TomTOm likes to take
with MRA OpenStreetMap the route will just not go & always takes the coast
On Openstreetmap site the routing is good
It looks like MRA has bad Openstreetmap data
-
@Brian-McG
Then the OSM map in MRA will have to be updated. Until then, I would use the Here card -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA Dag Hans, heb Garmin Zumo XT2 en gebruikte vroeger altijd Garmin basecamp voor mijn routes maar dat gaf altijd problemen omdat ik Mac computer heb en ook mijn 2 maten hebben TomTom waarvoor ik geen routes kan opmaken,ben daarom overgegaan naar MyRouteapp en heb Abonnement Gold genomen.
Als ik route maak start hij altijd met volgende melding "Het geselecteerde profiel werkt alleen in de HERE / TomTom kaart." -
@Raf-geerkens-Raf heb je per ongeluk het motor profiel aanstaan. Als dat het geval is kun je beter gebruik maken van het auto profiel. Het motor profiel heeft nu nog geen toegevoegde waarde, sterker nog het zorgt voor gedoe
-
Gebruik de Here-kaart om je routes te maken en controleer of de TomTom routes gelijk lopen (Toolkit, vergelijk de route met ... TomTom.
En gebruik het auto profiel (Route-informatie - Transportmodus --> Auto. Het motorprofiel niet gebruiken! -
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA
Bedankt ga profiel op auto zetten.
Heb het probleem opgelost door te stoppen op coll aan Franse kant en aan Spaanse kant nieuwe route op te starten.
Nieuw probleem wil routes op ZUMO XT2 overzetten en dat gaat niet -
@Raf-geerkens-Raf Als je op het forum zoekt, kun je daar diverse posts over vinden
@Hans-van-de-Ven-MR-MRA heeft er in ieder geval het nodige over geschreven -
@Marinus-van-Deudekom
THX ga eens kijken dacht abonneer me op my-route app en ben van alle problemen mr blijk loopt het niet zo eenvoudig als ik had gedacht. -
@Raf-geerkens-Raf laat je niet door de begin toestanden het plezier ontnemen. Elk programma heeft zijn eigenaardigheden of zoals een Groningse vriend zegt zijn eigen aardigheden.
Lees een kijk de tutorials en dan wordt je leven, zeker kwa MRA en heel stuk aangenamer
Have fun -
@Raf-geerkens-Raf
Heb sinds 1993 een Mac en geen problemen ooit gehad, ik weet zelf niet wat een PC is want nooit gebruikt.
Los daarvan : bij routeopmaak altijd vergelijken, de kaartenmakers OSM, TomTom, Here zijn niet altijd even accuraat en up to date , laat staan hun algoritmen om te rekenen.
Na 25 jaar zouden ze toch beter moeten weten. -
@Raf-geerkens-Raf I believe this route now works okay in MRA as the OSM map data has been updated https://www.myrouteapp.com/en/social/route/9891275?mode=share