android auto freeze
-
Gsm: OnePlus 9t
Appversie 4.2.1 322
Wanneer ik een route instel(via de gsm of via AA, maakt niet uit) en ik begin deze te rijden, krijg ik de instructie zoals het moet, wanneer ik een stop inlas(tanken, winkel,...) en ik leg mijn contact af, AA stopt en ik start AA terug krijg ik de melding hervatten en dan loopt alles vast, locatie wordt niet geüpdatet, instructies komen niet door, de rest reageert nog, ik kan de route bv nog annuleren, maar ook een nieuwe route starten lukt niet.
Enige optie is de app volledig afsluiten en herstarten van de gsm -
@Stijn-Bouckaert
Heel herkenbaar dit !ik heb dit ook al meerdere malen gehad je start de rit en alles gaat goed tot dat je inderdaad een lunch of terras bezoek inpland .
Als je hier na de rit weer wilt vervolgen dan is het scherm bevroren en lijkt het net of hij geen Gps Signaal binnen krijgt.
Het enige wat dan werkt is je motor langs de kant zetten ondanks de onbegrijpelijke blikken van je mede rijders en de app volledig afsluiten en weer opstarten .zou het geen optie zijn om een pauze knop of mogelijkheid aan te kunnen klikken zodat hij onthoud waar je opdat moment bent en je weer kunt hervatten als je weer verder wilt rijden ?
Telefoon die ik gebruik is een Samsung S21FE met de laatste firmware inc .met een Carpuride w702.
Google maps blijft wel gewoon werken .
-
Dit probleem komt mij ook niet onbekend voor. Gelukkig heb ik niet constant. Maar het is wel hinderlijk
-
@M-Schrijver I have a lot of issues running Android Auto on my S24 Ultra with myroute-app. It locks up all the time, and so frustrating. My work around is to use OsmAnd+ with Android auto to route my motorcycle routes. I'm praying for the day when MRA is stable for me. Till then, I'll continue to use OsmAnd+.
-
I do not have a Samsung Phone myself. So i'm not very familiar with typical Samsung issues.
From what i've read. From the Samsung S20-serie, there were much more problems with Android Auto compared to older models and other brands. I do not know if this still exist for the S24 models.
My wife has a Samsung S21. She doesn't use AA very much. But if i compare here AA usage with my Pixel AA usage in same car. And compare this to troubles we both are facing. The S21 has definitely more issues with AA. Wired or wireless does not matter much.My conclusion.
Some of the AA troubles can be adressed to Samsung.
But also. MRA need to make improvements. You use Osmand as your alternative because MRA is not stable enough. I use TomTom for the same reason. -
even een update, ik heb even wat verder getest, de freeze komt consequent voor op het moment dat de verbinding met android auto verbroken wordt, de app reageert wel nog maar navigatie bevriest, ook de track log blijft hangen. heb laatst een treffen gereden, na de eerste stop, vastgelopen, op de tweede stop, app geforceerd gestopt, route terug gestart, dag werkte de navigatie terug, als ik echter de tracklog bekeek stond er een rechte lijn van stop 1 naar stop 2, dus het lijkt alsof de app geen GPS data meer binnen krijgt
-
I've had the same thing - navigation works until a stop, but then when I try to resume and click Navigate, it doesn't update. Google Maps and Waze still work fine, so the GPS and AA are still working. I pull over, get my gloves off, get my phone out and open the app. Sometimes clicking Navigate on the phone app gets the AA app working, but I've also had it just change the phone to a solid grey screen and I've had to reboot the phone completely.
-
@Stijn-Bouckaert das heel logisch want als je telefoon niet meer verbonden is met AA kan er ook geen kopie van het screen van je telefoon weergegeven worden
-
Did a short tour yesterday. Starting and the first bit was fine, actualy with the last update also the screen was very good. But, a roadclosure.... the first one, great!!! Automaticaly rerouted and i could just go on. But, the second road closure was not obvious, no rerouting and MRA wanted me to turn around. But there was an alternative road (a bit longer).
Stopping, and starting the phone app to see better where to go (since we can't zoom/pan the screen) and the screen on Android Auto (Maxca) froze. Stopping the route and restart by long pressing the next waypoint didn't solve, screen just kept frozen. Restarting just the app didn't work. But... strangly, the anouncements where there and correctd when driving, also the information and lane suggestions where working fine. Just the map didn't get updated.
-
@Marinus-van-Deudekom waarom is het logisch dat wanneer er terug connectie gemaakt wordt dat deze niet update maar de GPS locatie fixed blijft staan? Of zelfs dat die blijft staan op de huidige locatie, aangezien het de gps chip van de gsm is die gebruikt wordt.
-
@Stijn-Bouckaert Hoi Stijn
Mijn opmerking had vooral te maken met het verbreken van de verbinding tussen je telefoon en AA. Dan is het logisch dat het scherm bevriest.
Wanneer je telefoon weer contact maakt met AA zou hij normaal gesproken weer de kopie moeten weergeven van je telefoon
Misschien dat @Corjan-Meijerink er iets over kan zeggen -
Ook hier het probleem.
Start route op met mra en aa, gaat goed tot 1e stop. Scherm gaat dan uiteraard uit.
Na de kofgie dan wil hij opstarten, aa, maar dan bevriest het beeld. Route is weg enz....
Moet dan de telefoon weer opnieuw opstarten.Samsun A serie, Cat telefoon, LG telefoon, doen hetzelfde.
Rij ik met tt, waze, maps dan geen probleem. Die gaan gewoon verder.
Als navigatie zijn we er nog niet.Het zou fijn zijn als de basis eerst goed werkte voordat zaken toegevoegd worden.
De mra route planner is briljant!
M vr gr Siebo. -
Ik heb ook hetzelfde probleem. ik dacht eerst dat het te maken had met mijn externe scherm Maxca C5 pro via bluetooth verbinding, maar vandaag was ik met de auto op pad en had mijn telefoon bekabeld aangesloten aan de autoradio. En na de eerste stop reageerde het scherm nergens meer op en was MRA vastgelopen op mijn telefoon. Het enige wat werkte om de route weer te starten is MRA af te sluiten en opnieuw op te starten. Ik baal hier ontzettend van want dit ontneemt mij het plezier van het navigeren met MRA. Ik moet eerlijkheidshalve wel vertellen dit probleem is gekomen met mijn nieuwe telefoon de OPPO A79 5G. Ik had hiervoor een Xiaomi Redmi 10 2022 daar had ik in het begin ook hetzelfde probleem mee maar na een gegeven moment ging het een stuk beter. Ik lees dat er meer met dit probleem te kampen hebben en hoop vanuit MRA tot een oplossing te komen.