MRA Navigation Next app functies/mogelijkheden (POI, mijn routes en CarPlay)
-
Ik heb een paar vragen over de verschillen tussen de TT550 en de MRA Navigation Next (welke nu in de aanbieding is). Deze lijken veel op elkaar, de zweert bij de ene en de ander bij de ander. Daar gaat het nu even niet om
In de TT550 die ik heb heb ik aan de rechterkant een balk waarop ik pompstations kan zien en eventuele files en ongelukken (althans een autootje op z'n kant). Is dit ook zichtbaar in de MRA Navigation Next app?
Wat ik niet kan zien in mijn TT550 zijn POI of andere punten die ik op mijn route wil zien. (althans mij lukt dat niet). En als ik het goed begrepen heb kan je in MRA Navigation Next wel van dat soort punten (incl. stukje tekst en foto's) aanbrengen op je route. Dus dan weet je dat er een kasteel of ander object aankomt welke je thuis goed gepland heb in je route.
Ik wil MRA Navigation Next mogelijk gaan gebruiken met CarPlay (Carpuride W702) maar dan moeten dit soort functies er o.a. wel op zitten. Het moet een echte verbetering zijn t.o.v. de TT-GO app die ik nu gebruik met de Carpuride. Das best mooi en duidelijk.
En is het ook mogelijk om opgeslagen routes te starten zonder dat je dat op je telefoon zelf moet doen? Nu moet dat bij de TT-GO app. in combinatie met de Carpuride W702. Best irritant als je even geen connectie hebt gehad (door tanken te veel afstand) waardoor er geen selectie van "mijn routes". in CarPlay mogelijk is. Dus kan dat wel in de MRA Navigation Next?
-
@Rob-z, die balk aan de rechterkant heb je in Next niet. Wel staat er een infobox met het dichtstbijzijnde tankstation dat logisch op de route zit. Waarschuwingen voor files en ongelukken zijn er niet. Wel kun je op de kaart zien waar het druk is of file staat (als je online navigeert). Er worden (momenteel) géén suggesties gegeven voor snellere routes, maar het berekenen van een route wordt er wel gerekend met de verkeers (en dus file) informatie. Persoonlijk zet ik liever flitsmeister aan op de achtergrond (ik navigeer met een rugged telefoon, dan heb je wat meer vrijheid wat dat betreft).
Wat er precies wel en niet in AA/CP zit kan ik je niet mee helpen, ik gebruik dat niet.