Routepunten overslaan zonder reden
-
Tijdens het navigeren komt de melding op het scherm dat ik een routenpunt heb overgeslaan, maar die ligt nog voor me op bv 100m, eenmaal die daarmee begint blijft het opvolgen. Heel ambetant.
Het automatisch switchen van on naar offline modus hielp ook niet, dan werd ik terug geleid naar een reeds. gepasseerd routepunt.
Gereden regio was Luxemburg, waar soms veel of weinig gsm bereik is. -
@BikeLover690
Even een vraag, is deze route punt een "zachte" routepunt of een "harde" route punt?De 1ste kan je rustig overslaan zonder gevolgen/meldingen, de 2de moet je rijden, anders krijg je een melding.
"zachte" routepunt:
"harde" routepunt:
-
@Nomko-Nomden moet dus viapunt zijn want anders krijg je geen melding dat het overgeslagen gaat worden.
-
@BikeLover690 heb ik ook gehad en dat was wel met oude versie. na update had ik het niet meer. heb je wel laatste versie ?
persoonlijk gebruik ik optie niet meer omdat ik zelf wel bepaal bij afwijken wat mijn volgende punt zal worden waar ik route weer oppak.
-
@Bouke-Ent said in Routepunten overslaan zonder reden:
@Nomko-Nomden moet dus viapunt zijn want anders krijg je geen melding dat het overgeslagen gaat worden.
dat bedoel ik met "zachte" routepunt...
-
@Nomko-Nomden ts geeft aan dat er punten worden overgeslagen dus het moeten dus Via punten zijn. ik heb dat ook met een oude versie gehad op android maar na update was dat over. volgens mij is er ook een bericht geweest dat het overslaan van via punten scherper gezet zou worden.
-
@Bouke-Ent Viapunten (handjes) worden nooit automatisch overgeslagen. Alleen vormingspunten (druppels) kan je automatisch overslaan als dat in je menu is ingesteld. Het algoritme om punten automatisch over te slaan is inderdaad aangepast en acteert nu weer wat conservatiever. M.a.w. je wordt teruggestuurd naar een vorige punt tot er een x-aantal herberekeningen zijn geweest en er geen punt dichterbij is.
@Nomko-Nomden said in Routepunten overslaan zonder reden:
dat bedoel ik met "zachte" routepunt...
Daarom is het handiger om de notatie van MRA zelf te gebruiken en niet te spreken over hard en zacht. Viapunten (handjes) en vormingspunten (druppels).
-
@Rob-Verhoeff said in Routepunten overslaan zonder reden:
@Bouke-Ent Viapunten (handjes) worden nooit automatisch overgeslagen. Alleen vormingspunten (druppels) kan je automatisch overslaan als dat in je menu is ingesteld. Het algoritme om punten is inderdaad aangepast en acteert nu weer wat conservatiever. M.a.w. je wordt teruggestuurd naar een vorige punt tot er een x-aantal herberekeningen zijn geweest en er geen punt dichterbij is.
bedankt voor correct.
-
@Nomko-Nomden het gaat om zachte routepunten
-
@Bouke-Ent ja ik heb de laatste versie