Kaart kleuren en compliment naar de app ontwikkelaars.
-
Na jaren Garmin en TomTom te hebben gebruikt heb ik mijn xt2 ingeruild voor de app omdat ik een motor met CarPlay heb gekocht. Mijn routes maak ik al jaren met mra dus de keuze was snel gemaakt mra next lifetime en gaan met die banaan.
Nu las ik hier en daar best wel eens een kritische noot over de app. Na mijn ervaring met een paar weken gebruik vind ik deze niet terecht! De app overtreft in bijna alle opzichten mijn TomTom en Garmin toestellen, naja bijna is niet helemaal terecht. Alleen de kleuren van de kaart zijn echt niet fijn verder is de app in alle opzichten beter. Complimenten naar de makers hier voor hier mogen jullie trots op zijn!
Even over die kleuren die zijn op mijn CarPlay scherm met zonlicht in de dag functie niet bruikbaar vooral omdat zijwegen enz niet te zien zijn waardoor navigeren lastig is. In de donkere modus is het al een stukje beter maar zeker nog niet goed. Kortom heb ik een wat complexere kruisingen moet ik er heel zacht overheen en erg lang kijken naar het scherm of ik wel de juiste afslag heb. Uiteraard heb ik de details wat veranderd dit helpt wat en het contrast en kleur balans van mijn scherm maar nog is het niet echt fijn. Bij Garmin gebruikte ik het wel bekende achterdeurtje en paste de kleuren en diktes van lijnen/wegen naar mijn wens aan.
Nou jullie voelen hem al aankomen natuurlijk !
Is het mogelijk om een optie te maken zodat de eind gebruiker zelf zijn kleuren voor de kaarten kan instellen? En als dat nog niet genoeg is bijvoorbeeld ook breedtes van de wegen lijnen?Of eventueel dat men kan kiezen uit 5 a 10 themaβs zoals veel andere apps hebben? Zodat bij elk scherm en gebruiker een passende weergave gekozen kan worden?
Als mensen nog goede tips hebben zijn die uiteraard welkom!
Ik hoor het graag