Autoveer Maassluis Rozenburg
-
Al 10 dagen vaart het veer weer tussen Maassluis en Rozenburg. Toch kan ik geen route plannen die gebruik maakt van deze verbinding. Noch in TomTom, noch in in één van de andere kaarten. Als ik check via Google maps, dan gaat de route wél via de autopont.
Hoe lang duurt het voordat de kaarten in MRA geupdated zijn? -
@Bas-van-de-Pavert No problem with the HERE map
-
@Bas-van-de-Pavert said in Autoveer Maassluis Rozenburg:
Hoe lang duurt het voordat de kaarten in MRA geupdated zijn?
Hier kan ik geen antwoord op geven, maar ik kan wel vragen of je bekend bent met de workaround die hiervoor gangbaar is? (skip/offroad route punt)
-
@Bas-van-de-Pavert said in Autoveer Maassluis Rozenburg:
Al 10 dagen vaart het veer weer tussen Maassluis en Rozenburg. Toch kan ik geen route plannen die gebruik maakt van deze verbinding. Noch in TomTom, noch in in één van de andere kaarten. Als ik check via Google maps, dan gaat de route wél via de autopont.
Hoe lang duurt het voordat de kaarten in MRA geupdated zijn?De welbekende autoveer tussen Maassluis en Rozenburg was al een enkele jaren buiten functie vanwege financiële problemen bij de exploitant.
Het schijnt dat dit alweer in bedrijf is sinds maart 2024: https://veermaassluisrozenburg.nl/ en: https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen/verkeer-vervoer/openbaar-vervoer/personenvervoer/veer-maassluis-rozenburg/
Je zou er gebruik van kunnen maken. Maar ik enk dat je wel eea moet wijzigen in MRA om met het pontje te kunnen.
Het is mij gelukt, maar dan moet je de waypoints bij het pontje op Overslaan zetten (in mijn voorbeeld punt 2 en 3).
Dat de kaarten nog niet geupdate zijn met de laatste info ligt bij de kaartenmaker, niet aan MRA. Dus je zou bij de kaartenmakers zelf moeten aankloppen.
-
@Nomko-Nomden, Zoals @Nick-Carthew al aangaf, gaat de HERE kaart gewoon over dat pontje. Daarnaast is het bij probleemgevallen waarbij je gebruikt maakt van de overslaan functie, voldoende om alléén het punt aan de overzijde op overslaan te zetten. Naar dat punt wordt dan geen route, maar een rechte lijn weergegeven. Let er ook op dat de overslaan-functie nog niet gekend wordt door Navigation Next. Ter plaatse zal dus alsnog een omleiding berekend worden, behalve bij dit pontje, want HERE gaat er gewoon overheen
-
@Con-Hennekens said in Autoveer Maassluis Rozenburg:
Let er ook op dat de overslaan-functie nog niet gekend wordt door Navigation Next. Ter plaatse zal dus alsnog een omleiding berekend worden,
Om dit ter plekke nog iets te verduidelijken zet ik ook een tekst in de notitie van het route punt aan de opgaande kant van de pond, iets in de trend van "Doorrijden tot aan de pond, vanaf hier de navigatie instructies negeren tot aan dd overkant". Dit wordt dan uitgesproken in Next. Net iets meer verduidelijking nog
-
@Bas-van-de-Pavert Dan kan deze opmerking er ook nog wel bij :
Als je de reismodus op "Auto" hebt staan, dan heb je in je Toolkit-menu een extra optie "Routeoptimalisatie > Kortste".
Geen moeilijk gedoe met puntje overslaan. En ook op de motor kan je dan prima navigeren. -
@Con-Hennekens said in Autoveer Maassluis Rozenburg:
@Nomko-Nomden, Zoals @Nick-Carthew al aangaf, gaat de HERE kaart gewoon over dat pontje. Daarnaast is het bij probleemgevallen waarbij je gebruikt maakt van de overslaan functie, voldoende om alléén het punt aan de overzijde op overslaan te zetten. Naar dat punt wordt dan geen route, maar een rechte lijn weergegeven. Let er ook op dat de overslaan-functie nog niet gekend wordt door Navigation Next. Ter plaatse zal dus alsnog een omleiding berekend worden, behalve bij dit pontje, want HERE gaat er gewoon overheen
Cor, het voorbeeld die ik snel heb aangemaakt is aangemaakt op de HERE kaart en die ging gisteren niet over het pontje. Ik werd constant "gedwongen" om door de Benelux tunnel te gaan. Waarschijnlijk is de kaart dan toch geupdate in de tussentijd?
Maar goed, we kunnen hier eeuwig over blijven doorzeiken en hameren en zeuren wie wel gelijk heeft en wie niet. Lekker boeiend allemaal.
Punt is, is dat het pontje ook weer in gebruik is voor auto/motor vervoer over de Scheur. Na de perikelen met de oorspronkelijke exploitant was deze pont een tijdlang uit dienst en na maanden gedeeltelijk hersteld door een lokale instantie puur als veerpontje voor fietsers/voetgangers.
En sinds deze maand van dit jaar nu ook weer als auto/motor pontje!
-
Dank jullie allemaal voor de reacties, ik heb weer nieuwe mogelijkheden ontdekt in MRA.
-
@Nomko-Nomden said in Autoveer Maassluis Rozenburg:
voorbeeld die ik snel heb aangemaakt is aangemaakt op de HERE kaart en die ging gisteren niet over het pontje.
Zou je het een volgende keer eens willen proberen in reismodus auto met de route optimalisatie voor kortste route? Benieuwd of het dan wel lukt.
-
Maar goed, we kunnen hier eeuwig over blijven doorzeiken en hameren en zeuren wie wel gelijk heeft en wie niet.
Het was geen aanval op jou, maar een aanvulling. Het lijkt me best belangrijk dat app gebruikers weten dat ondanks overslaan in de planning, dat NIET zal gebeuren in de app. Laten we elkaars aanvullingen waarderen in plaats van affakkelen.
-
@Rob-Verhoeff said in Autoveer Maassluis Rozenburg:
voorbeeld die ik snel heb aangemaakt is aangemaakt op de HERE kaart en die ging gisteren niet over het pontje.
Zou je het een volgende keer eens willen proberen in reismodus auto met de route optimalisatie voor kortste route? Benieuwd of het dan wel lukt.
Dat stond het al. Staat altijd standaard bij mij in de auto modus.
-
@Nomko-Nomden Ik denk dat met name de Kortste route het verschil maakt.
-
@Herko-ter-Horst said in Autoveer Maassluis Rozenburg:
@Nomko-Nomden Ik denk dat met name de Kortste route het verschil maakt.
Ook niet. Doe niet aan kortste routes
Ik maak een nieuwe route en stel deze in op normale settings en dan is het gewoon klikken van 1 naar 2 naar 3 naar...
Dus gokken naar mijn settings etc heeft geen nut.
-
Doe niet aan kortste routes
Misschien zou je dat gewoon eens kunnen proberen. Meestal gaat HERE dan namelijk WEL gewoon over pontjes. We gokken niks, we stellen iets voor.
-
@Nomko-Nomden Dan heb jij toch ergens een krom voltje in je instellingen staan. Met de reismodus auto en kortste route gaat hij bij mij echt over het veer.