My route app trekt steeds mijn Iphone leeg door opnemen functie
-
Steeds als ik de navigatie app gebruik op mijn Iphone gaat onbedoeld ook de opnemen functie aan, die vervolgens steeds mijn Iphone leegtrekt. WAAR ZIT DE UITKNOP van de opnemen functie? Het enige wat ik kan vinden is een pauzeknop….
-
@Jan-Blom-0
Druk op het groene ronde icoontje, dan kun je het opnemen stoppen.Het batterijverbruik ligt niet aan het opnemen, maar aan het renderen van de kaart.
MRA is hierover in overleg met Here. -
@Jan-Blom-0 Het hele systeem vreet power. Als ik tegenwoordig een dagje ga rijden heb ik 2 Samsungs bij me. Een voor de ochtend en de andere voor de middag. Ze liggen dan ook nog aan de stroomvoorziening ook maar beiden worden dan nog leeg getrokken. 175Km is maximaal. Moet nog wel een beetje power overhouden om nog eventueel te kunnen bellen. Vandaag nieuwe update geïnstalleerd. Men beweert de powergebruik enigszins is aangepast wordt. Ben benieuwd. Ga in juni naar Italië vraag me af of ik de hotels onderweg haal middels voorgenomen route. Anders maar verder met Google Maps. Gebrek aan power is mijn enige echte (enorme) minpunt van het gehele systeem.
-
@Jan-Blom-0 said in My route app trekt steeds mijn Iphone leeg door opnemen functie:
WAAR ZIT DE UITKNOP van de opnemen functie?
twee dingen:
- een tracklog uitzetten die je door de groene cirkel aan te tikken, het diskette symbool voor opslaan, en dan de prullenbak voor weg te gooien. De opname stopt dan ook meteen.
- voorkomen dat bij het starten van een route automatisch de tracklog wordt gestart doe je door in "Navigatie-instellingen - functioneel" de optie "Start tracklog automatisch voor routes" uit te zetten. Dat is de op één na onderste optie.
@Hans-ter-Braak said in My route app trekt steeds mijn Iphone leeg door opnemen functie:
Het hele systeem vreet power.
Ja, daar is al veel over geschreven natuurlijk. Het ene toestel heeft er meer last van dan het andere. Verreweg de meeste toestellen houden de lading wel bij aan een draad, maar niet via wifi. Het kan ook zinvol zijn om ook even naar je USB charger te kijken, want veel goedkope varianten zijn niet compatible met snellaad-functies van moderne toestellen, en gaan dan automatisch (te) traag laden. Ook een slechte USB draad kan de oorzaak zijn van traag laden.
Maar dat er teveel stroom gebruikt wordt is een feit, het probleem zit in het HERE platform. De Here WeGo app is gebouwd op hetzelfde platform, en heeft het probleem zelfs nog erger. Het is wachten op een oplossing vanuit HERE, en de devs zitten er bovenop.
-
Hier ook, gisteren een route gereden van 343 km, heb tussentijds als extra tijdens een stop de telefoon moeten laden met een powerbank omdat ondanks constante voeding op de motor ik het batterijniveau zag teruglopen op mijn iphone 13 max pro
-