Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. [Beta] The MyRoute-app
  3. [Beta] Announcements
  4. Updated beta v4.1.0 (276)

Updated beta v4.1.0 (276)

Scheduled Pinned Locked Moved [Beta] Announcements
35 Posts 14 Posters 559 Views 6 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Edwin_Mundefined Edwin_M

@Corjan-Meijerink 276, ik heb je 1 maart 20:28 een log gemaild

Corjan Meijerinkundefined Offline
    Corjan Meijerink
    administrator
    wrote on last edited by

@Edwin_M ah check, heb hem inderdaad ๐Ÿ™‚

RetiredWingManundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Corjan Meijerinkundefined Corjan Meijerink

@Edwin_M ah check, heb hem inderdaad ๐Ÿ™‚

RetiredWingManundefined Offline
      RetiredWingManundefined Offline
      RetiredWingMan
      wrote on last edited by

@Corjan-Meijerink I also emailed you a log from my S7 Andriod 8. The map is no longer displayed in the app. Navigation works but without a map display. This has just started with the last few updates.

I was out today using my S20. I found the tracking of my position on the map to be very jerky and lagged my actual position. I found it to be worse than previous versions (it was a very foggy day if that should matter).
      I started a GPS Speedometer app in the background. Immediately the tracking was very smooth and no longer lagged behind my actual position.

2010 GL1800 Goldwing using Samsung Galaxy S20 5G Android 13.

1 Reply Last reply
      0
      • M. Schrijverundefined Offline
        M. Schrijverundefined Offline
        M. Schrijver
        wrote on last edited by

Ik ben zeker geen kenner. Maar lees zo links en rechts wel meer problemen met Android Auto en Samsung S-serie van de laatste paar generaties. Lijkt Samsung smartphone procentueel meer te treffen dan andere merken. Ook de oude Galaxy's lijken minder problemen te hebben.

Overigens. Nu 2 routes gereden met de laatste versie van de app op Android Auto. Blijf nog wat voorzichtig maar ben zeker optimistisch. Durf het nu wel voor een weekendje weg te gebruiken. Maar nog niet als enige app.
        Het aan de gang maken van de app met route gaat nog niet helemaal lekker. Moest de laatste keer 2 of 3 keer de app starten en de route starten voor dat het goed op Android Auto te staan.
        Toen het eenmaal liep, ging het allemaal goed. Ook het afwijken van de route en automatisch overslaan van shaping points gaf geen problemen.

Ga komend weekend nog maar eens paar een keer een ritje maken.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
        0
        • Corjan Meijerinkundefined Corjan Meijerink

Here we are again! ๐Ÿ˜ƒ

An updated beta is currently coming your way. Traditionally it will be available to iOS in a heartbeat and Android will have to wait slightly longer ๐Ÿ˜‰

Looking forward to the feedback once again โค
          In summary: everything needs to be stable and working as expected. Especially CarPlay / Android Auto.

Best,
          Corjan

Marinus van Deudekomundefined Do not disturb
          Marinus van Deudekom
          RouteXperts
          wrote on last edited by

@Corjan-Meijerink Nog weer een test gedaan met alleen de telefoon. App haperde niet
          Nog 2 dingen die niet goed gingen.
          1 de aanduiding van de benzine pompen op de route ging heb enkele keer goed
          2 bij herberekening van de route bleef hij proberen op de aanvankelijke route terug te komen. Sinds zou dat een extra reistijd van ruim 30 minuten opgeleverd hebben. Goede nieuws het herberekenen ook zich ging wel snel๐Ÿ˜

Honda Goldwing GL1500,
          Honda Silverwing GL 650
          DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
          Garmin XT (almost in the cupboard)
          Samsung S20FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
          0
          • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

@Corjan-Meijerink Nog weer een test gedaan met alleen de telefoon. App haperde niet
            Nog 2 dingen die niet goed gingen.
            2 bij herberekening van de route bleef hij proberen op de aanvankelijke route terug te komen. Sinds zou dat een extra reistijd van ruim 30 minuten opgeleverd hebben. Goede nieuws het herberekenen ook zich ging wel snel๐Ÿ˜

Con Hennekensundefined Online
            Con Hennekens
            wrote on last edited by

@Marinus-van-Deudekom said in Updated beta v4.1.0 (276):

Wat bedoel je precies. Bedoel je de afstand tot de eerstvolgende benzinepomp langs de route? Wat ging daar precies fout dan?

2 bij herberekening van de route bleef hij proberen op de aanvankelijke route terug te komen.

Is dat niet ook de essentie van de functie? Volgens het huidige algoritme wordt er sowieso pas een WP overgeslagen na 2 herberekeningen naar dat punt.

Ik zie daar overigens wel verbeter mogelijkheden in. Bijvoorbeeld dat op het moment dat je terugkeert op de route, er niet meer wordt teruggeleid naar een vorig punt op de route, maar wordt overgeslagen naar het eerstvolgende punt verdere op de route. Dat is nu niet vanzelfsprekend, maar hangt erg van het verloop van de route af. Dus stel bij route punt 10 geraak je van de route af, om er tussen 15 en 16 weer op terecht te komen. Dat de app dan automatisch verder gaat naar 16 en niet naar punt 15 of eerder, tenzij dat een VIA punt is natuurlijk.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
            0
              M. Schrijver
              wrote on last edited by

Zo zou het inderdaad moeten werken. Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar bij mijn laatste rit leek het inderdaad zo te werken.
              Ik heb nog veel te weinig ervaring met de app om er meer over te kunnen zeggen.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
              0
              • M. Schrijverundefined M. Schrijver

Zo zou het inderdaad moeten werken. Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar bij mijn laatste rit leek het inderdaad zo te werken.
                Ik heb nog veel te weinig ervaring met de app om er meer over te kunnen zeggen.

Con Hennekens
                wrote on last edited by

@M-Schrijver, nu is het zo dat je wordt geleidt naar het routepunt dat via de weg het dichtst lag bij de positie lag waar je afweek. Een besluit tot het al of niet overslaan wordt pas genomen op het moment dat je van de berekende route afwijkt, en dan pas na de 2e herberekening. Zo kan het gebeuren dat je meerdere routepunten verder terug op de route komt, maar je in feite terug de route in gestuurd wordt. Dat werkt op zichzelf goed in sommige gevallen, maar ik denk dat je als naa routepunt 10 navigeert, door een omleiding tussen 14 en 15 terug op de route komt, en je in de richting van routepunt 15 beweegt, dat je dan kunt aannemen dat je niet meer naar 10 t/m 14 wilt.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
                0
                • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Marinus-van-Deudekom said in Updated beta v4.1.0 (276):

Wat bedoel je precies. Bedoel je de afstand tot de eerstvolgende benzinepomp langs de route? Wat ging daar precies fout dan?

2 bij herberekening van de route bleef hij proberen op de aanvankelijke route terug te komen.

Is dat niet ook de essentie van de functie? Volgens het huidige algoritme wordt er sowieso pas een WP overgeslagen na 2 herberekeningen naar dat punt.

Ik zie daar overigens wel verbeter mogelijkheden in. Bijvoorbeeld dat op het moment dat je terugkeert op de route, er niet meer wordt teruggeleid naar een vorig punt op de route, maar wordt overgeslagen naar het eerstvolgende punt verdere op de route. Dat is nu niet vanzelfsprekend, maar hangt erg van het verloop van de route af. Dus stel bij route punt 10 geraak je van de route af, om er tussen 15 en 16 weer op terecht te komen. Dat de app dan automatisch verder gaat naar 16 en niet naar punt 15 of eerder, tenzij dat een VIA punt is natuurlijk.

Marinus van Deudekom
                  RouteXperts
                  wrote on last edited by

@Con-Hennekens hoi Con
                  De benzinepompaanduiding. Ik bedoel dat op mijn simpele A B route, in dit geval Tilburg Baarn er diverse pompstations langs deze snelweg liggen. Ik kreeg bv de aanduiding dat er een pomp zou komen over 20 km en de pomp die binnen die 20 km werkelijk lag niet werd aangeduid. Als de aanvankelijke 20 km tot een pomp voorbij waren, bleek er daar geen te liggen en werd de aanduiding veranderd naar over 65 km. Ondertussen bleef ik maar pompen passeren die nooit werden aangeduid.
                  V.w.b de herberekening. Ik reed van Tilburg naar Baarn en werd de A58 als eerste gekozen. Die wilde ik het eerste stuk niet nemen en ik reed binnendoor over Oosterhout. Hij bleef tot voorbij Rijen zeggen dat ik terug naar Tilburg moest. Eindelijk voorbij Rijen kwam de juiste herberekening via Oosterhout.
                  Op de terug Idem dito maar nu met terugsturen naar de A2 terwijl ik wist dat via de A27 sneller zou zijn. Ook dat bleef hij volhouden tot ik voorbij de A15 was en toen kwam de juiste herberekening
                  Ik hoop dat het zo duidelijker was. Zoals gezegd het goede nieuws: hij bleef het wel doen ๐Ÿ™‚

Honda Goldwing GL1500,
                  Honda Silverwing GL 650
                  DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
                  Garmin XT (almost in the cupboard)
                  Samsung S20FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
                  0
                  • Corjan Meijerinkundefined Offline
                    Corjan Meijerink
                    administrator
                    wrote on last edited by

Fijn om de positieve ervaringen te lezen! Zo komt de release inderdaad steeds dichter bij ๐Ÿ™‚ Ik hoop morgen alles afgerond te hebben!

1 Reply Last reply
                    0
                      M. Schrijver
                      wrote on last edited by

Gisteren een rit gedaan met Android Auto.
                      Een paar dingen vielen mij op.
                      Op het Android Auto scherm ging alles goed. Maar op mijn telefoon scherm had ik vaak dat er geen kaart zichtbaar was.
                      Zodra ik de verbinding met Android Auto verbrak was er wel weer een kaart.

Het stroomverbruik was erg hoog.
                      Ik heb vorige week ook een route gereden van ongeveer dezelfde lengte. Toen was het stroomverbruik niet zo hoog. Na 3 uur rijden accu was ongeveer 5% kwijt.
                      Er was 1 groot verschil tussen vorige week en gisteren. Vorige week geen herberekeningen. Gisteren zijn er veel herberekeningen gedaan tijdens het rijden. De meeste in een klein gebied. Juist in deze periode zakte de acculading snel weg. Na 5 uur rijden was ik 60% kwijt.
                      De telefoon wordt via de Android Auto kabel van stroom voorzien.

1 Reply Last reply
                      0
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes

• 1
                      • 2
                      ACTIVE USERS
                      Con Hennekensundefined
                      Con Hennekens
                      Corjan Meijerinkundefined
                      Corjan Meijerink
                      M. Schrijverundefined
                      M. Schrijver
                      Marinus van Deudekomundefined
                      Marinus van Deudekom
                      Jรถrgenundefined
                      Jรถrgen
                      Hubert Thoringundefined
                      Hubert Thoring
                      Edwin_Mundefined
                      Edwin_M
                      Dikke Wimundefined
                      Dikke Wim
                      RetiredWingManundefined
                      RetiredWingMan
                      Ruud Schoutenundefined
                      Ruud Schouten
                      Dave J 0undefined
                      Dave J 0
                      Jan Weerheimundefined
                      Jan Weerheim
                      Lynchy67undefined
                      Lynchy67
                      POPULAR TOPICS
                      • Route app werkt helaas nog niet hoe ik het graag zou zien.
                        CD130undefined
                        CD130
                        1
                        15
                        241

• Routeapp volgt de routepunten niet.
                        Herman Veldhuizenundefined
                        Herman Veldhuizen
                        0
                        15
                        267

• Google Maps