Navigeren
-
Beste, we zijn met een groepje van 4 motorrijders en constateren dat als ik vb een route maak en deze deel met mijn vrienden , bij het navigeren we soms alle 4 een ietwat andere weg zouden moeten nemen . Als je alle 4 je instellingen op hetzelfde zet en het gebeurd nog , aan wat zou dit dan kunnen liggen ? Graag een advies om dit in de toekomst beter te kunnen doen , want we werken graag met het programma . Dank voor support .
-
Welke navigatie systemen worden gebruikt?
Met welke kaart maak je je route
Gebruiken jullie de route of de track
Wanneer start je de route? -
@Vandekerkhove-curd, Ik denk dat dit in een zelfhulpgroep hoort. Maar zoals Hans al aangeeft is er echt wel wat meer informatie nodig. Omdat je dit in het App forum vraagt, neem ik aan dat je met de MRA app navigeert? Denk ook bijvoorbeeld aan de instelling voor verkeersinformatie. In groepsverband kun je die beter uitzetten.
-
Ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik afgelopen jaar met 2 anderen een mooi weekendje gingen toeren.
Ik had mijn route keurig netjes gemaakt in MRA (en nog niet doorhebbend dat ik voor Garmin de wegenkaart op HERE moest zetten) maar toch zag je verschil tussen ons 3 wat betreft kaart/route/afwijkingen, dus hier en daar best wat verschillen in de te rijden route.
Toen we hier achter kwamen hebben we het volgende besluit genomen: Degene die de route heeft gemaakt en voorop rijdt bepaald!
Maw. al had je ook de route op je eigen navi, je volgde de route/weg die de voorganger reed. Zo kwamen wij er wel uit.
Maar ik ben bang dat er best nog welk verschillen zit tussen toestel (merk/type/leeftijd) en of je de route neemt of de track.
Nu maak ik mijn kaarten aan met HERE en als ik iets moet delen doe ik dat als track en niet als route.
-
@Nomko-Nomden said in Navigeren:
Degene die de route heeft gemaakt en voorop rijdt bepaald!
Dat is regel nr 1 inderdaad!
Naar mijn idee is het verschil in routes tussen MRA navigatie gebruikers onderling praktisch nihil. De grootste pestkop in dat opzicht is de verkeersinformatie. Verschillen tussen TomToms, Garmins en andere toestellen onderling is niet te voorkomen. Kaartverschillen, rekenverschillen. Tracks zijn daarvoor de beste optie, maar dat kent natuurlijk ook wat nadelen. De functie "Vergelijk route met..." kan veel van de routeringsproblemen voor je oplossen, maar kost wat extra moeite.