RouteExpert
-
Wat maakt iemand tot route expert?? ik heb nu al een paar keer een misser gehad met routes uit de bibliotheek , zelf de fout gemaakt om niet te controleren over welk soort paden dit ging geef ik toe (met street vieuw bijvoorbeeld) ,maar gewoon deze spontaan te gaan rijden (me onderweg af te vragen wie dit in godens naam bedacht heeft) .
Ik begrijp dat MRA zoveel mogelijk kant en klare routes wil aanbieden maar misschien is het handig om erbij te vermelden voor wat voor motor fiets deze geschikt zijn . Ik maak in het vervolg zelf mijn routes weer (kan ik niemand anders de schuld geven als het tegenvalt ..Groet Theo
-
@Theo-den-Ouden All RouteXpert routes are thoroughly checked when they are added to the library. With the passing of time things can change and maybe a RouteXpert route needs updating. Each route has a button in the review section for reporting any problems found so that the route can be looked at and updated if required.
Do you have an example that you can share?
-
@Theo-den-Ouden hoi Theo. Ik snap wel een beetje wat je verdient maar wetende dat routes soms al lang in de bibliotheek staan weet ik ook dat het kaart materiaal ook regelmatig wordt aangepast In het begin nam ik gekregen routes zonder meer over met als gevolg dat ik dan ook een aantal keren en route begon die veranderd zou moeten worden. Dus ik loop de routes voortaan altijd ff na, zelfs die van onze Mr MRA waarvan ik weet dat hij toffe routes maakt.
Gemak dient de mens maar wil motorrijden leuk blijven is een goede voorbereiding altijd te prefereren. -
@Nick-Carthew Technically these routes are probably all fine (that's not my point) but I can't imagine that they are checked by riding the route .
Although I appreciate off course the time and effort that it takes for making these routes, but my expectations are high when its made by a route expert and it is a five star route (and it turns out for the most part a waste of time and gazoline)
I tried one where in the description it said : I give this route five stars because I've ridden it myself ..... Uhh??? .
That being said there are probably al lot good routes in the library but I wouldn't riding one without checking these with the planner.. -
Deel even de link van de route via de knop als de route via de bibliotheek opent.
Routes zouden kunnen gaan afwijken omdat kaarten veranderen.
Zeker de 1e routes in de bibliotheek, uit 2018, toen we gestart zijn met de RouteXperts, zijn zeker niet van de kwaliteit die de huidige routes wel zijn.
Altijd de route zelf even nalopen is altijd raadzaam. -
@Theo-den-Ouden Thank you for your feedback it is a very much appreciated. A lot of work goes into the RouteXpert routes and the RouteXperts take a lot of pride in them when they are added to the library.
Unfortunately we cannot check the route that you refer to without the link to the route. It would be very helpful to us and all users of the RouteXpert library if you could find the route again and share the link to me please. I would then be able to check it and adjust any route points or text within the written review.
You can share it to me in a private message if you prefer. -
@Theo-den-Ouden said in RouteExpert:
in the description it said : I give this route five stars because I've ridden it myself ..... Uhh??? .
And of course you have also read the disclaimer that is included with every route.....Uhh???
-
Nogmaals het gaat mij niet om de fouten in routes , meer de stijl van een route . ik heb afgelopen week bijvoorbeeld een route gedaan uit de bibliotheek die onder meer 50 km over slecht begaanbare smalle paadjes ging waar zelfs de google street view auto niet was geweest . leuk voor een all-road of off-road fiets misschien maar niet voor mij ( en dat terwijl fatsoenlijke wegen daar niet zo moeilijk te vinden zijn ).
Een route hier posten is weinig zinvol om dat dit niet op kaart te zien is.
Dat je het niet iedereen naar de zin kan maken bergrijp ik ook wel , en dat het je eigen verantwoording is waar je rijd spreekt voor zich .
Tot zover mijn relaas ik moest het even kwijt , klakkeloos routes rijden van anderen werkt niet is mijn conclusie.
Ben wel zeer tevreden over de app en de routeplanner overigens , veruit het beste motornavigatie systeem . -
En toch zou het fijn zijn als je hier de link naar die betreffende route deelt. Misschien is er wel een reden voor de maker om het aan te passen.
And yet it would be nice if you share the link to that route here. Perhaps there is a reason for the maker to adjust it.
-
@Jack-van-Tilburg said in RouteExpert:
En toch zou het fijn zijn als je hier de link naar die betreffende route deelt. Misschien is er wel een reden voor de maker om het aan te passen.
And yet it would be nice if you share the link to that route here. Perhaps there is a reason for the maker to adjust it.
-
@Theo-den-Ouden I really can't see a problem with the route that you have used as an example. You have to expect that the roads will be small and very twisty in an area like the Vosges. In my opinion this is very much a route that I would ride. I could not find any part of it that hasn't been mapped by the Streetview car.
And the author of the route does say this in the route summary:
This route takes you past several cols to the highest point of the Vosges: Du Grand Ballon. The surroundings are beautiful and the roads are excellent, but with sharp bends and a distance of almost 200 km, it may be less suitable for starting motorcyclists.I do appreciate what you are saying but I really cannot find a problem with your example, which incidentally has had 3 appreciation ticks.
-
deze als voorbeeld dan
Bedankt voor het delen Theo.
Maar als ik het volgende schrijf dan wil ik daar absoluut niet vervelend tegen jou mee doen.
Maar er staan voor mij aanwijzingen in de routebeschrijving die te denken geven dat het geen eenvoudig te rijden toer is. Wat overigens voor veel wegen in de Vogezen geld hoor.Maar onderstaande zin zou een alarmbelletje kunnen doen afgaan:
"scherpe bochten in op- en neergaande wegen maken deze tocht minder geschikt voor de beginnende motorrijder" -
@Jack-van-Tilburg Jack ik rij al zo'n 40 jaar , geraced en in talloze landen getoerd , elk jaar zo'n 15000km .. dit is geen goede route vooral tussen punt 12 en 21 .. maar daar ging het mij niet om .
Je zou eigenlijk een review moeten kunnen geven , in plaats van alleen het duimpje omhoog of in ieder geval een duimpje omlaag.. de knop wijziging aanvragen doet ook niets trouwens. -
-
dit is geen goede route vooral tussen punt 12 en 21
Ik heb even in streetview gekeken. Maar of het goed is of niet daar gaan wij niet uitkomen want dit is mijn soort route.
-
de knop wijziging aanvragen doet ook niets trouwens
Zou het kunnen dat jouw computer het niet toestaat om een mail te openen vanuit de browser?
Bij mij werkt het wel namelijk. -
@Jack-van-Tilburg said in RouteExpert:
dit is geen goede route vooral tussen punt 12 en 21
Ik heb even in streetview gekeken. Maar of het goed is of niet daar gaan wij niet uitkomen want dit is mijn soort route.
Ieder het zijne natuurlijk mijn soort route niet dus.
-
Ik heb met een vriend in 2021 alle drie de routes gereden waarop de gelinkte route is gebaseerd. Wij hebben heerlijk gereden, en ik kan mij niet herinneren onverharde wegen te hebben gereden. En ik beschouw mezelf niet echt als een zeer ervaren bergrijder. Wel zie ik in deze specifieke route veel routepunten waartussen de afstanden wel erg groot zijn (26km tussen 11 en 12 bijvoorbeeld). Dat kan onder omstandigheden wel leiden tot vreemde resultaten lijkt me.
-
@Con-Hennekens Op mijn computer ziet de route hetzelfde uit , doet er verder ook niet zo veel toe (ik vermaak me altijd wel)
Er kunnen mij niet genoeg bochten in een route, de bergen niet hoog genoeg een stuk(je) onverhard is ook geen probleem alsook routes van 350km+geen probleem . maar omdat ik nogal spartaans on mijn motor zit (clip-ons , en een cm schuim zitting) moet ik er wel rekening mee houden welk weg type ik ga rijden ,misschien zit daar het verschil .