RouteExpert
-
wrote on 5 Sept 2023, 14:07 last edited by
Nogmaals het gaat mij niet om de fouten in routes , meer de stijl van een route . ik heb afgelopen week bijvoorbeeld een route gedaan uit de bibliotheek die onder meer 50 km over slecht begaanbare smalle paadjes ging waar zelfs de google street view auto niet was geweest . leuk voor een all-road of off-road fiets misschien maar niet voor mij ( en dat terwijl fatsoenlijke wegen daar niet zo moeilijk te vinden zijn ).
Een route hier posten is weinig zinvol om dat dit niet op kaart te zien is.
Dat je het niet iedereen naar de zin kan maken bergrijp ik ook wel , en dat het je eigen verantwoording is waar je rijd spreekt voor zich .
Tot zover mijn relaas ik moest het even kwijt , klakkeloos routes rijden van anderen werkt niet is mijn conclusie.
Ben wel zeer tevreden over de app en de routeplanner overigens , veruit het beste motornavigatie systeem . -
Nogmaals het gaat mij niet om de fouten in routes , meer de stijl van een route . ik heb afgelopen week bijvoorbeeld een route gedaan uit de bibliotheek die onder meer 50 km over slecht begaanbare smalle paadjes ging waar zelfs de google street view auto niet was geweest . leuk voor een all-road of off-road fiets misschien maar niet voor mij ( en dat terwijl fatsoenlijke wegen daar niet zo moeilijk te vinden zijn ).
Dat je het niet iedereen naar de zin kan maken bergrijp ik ook wel , en dat het je eigen verantwoording is waar je rijd spreekt voor zich .
Tot zover mijn relaas ik moest het even kwijt , klakkeloos routes rijden van anderen werkt niet is mijn conclusie.
Ben wel zeer tevreden over de app en de routeplanner overigens , veruit het beste motornavigatie systeem .wrote on 5 Sept 2023, 14:17 last edited by@Theo-den-Ouden said in RouteExpert:
En toch zou het fijn zijn als je hier de link naar die betreffende route deelt. Misschien is er wel een reden voor de maker om het aan te passen.
And yet it would be nice if you share the link to that route here. Perhaps there is a reason for the maker to adjust it.
-
@Theo-den-Ouden said in RouteExpert:
En toch zou het fijn zijn als je hier de link naar die betreffende route deelt. Misschien is er wel een reden voor de maker om het aan te passen.
And yet it would be nice if you share the link to that route here. Perhaps there is a reason for the maker to adjust it.
wrote on 5 Sept 2023, 14:54 last edited by@Jack-van-Tilburg said in RouteExpert:
-
@Jack-van-Tilburg said in RouteExpert:
@Theo-den-Ouden I really can't see a problem with the route that you have used as an example. You have to expect that the roads will be small and very twisty in an area like the Vosges. In my opinion this is very much a route that I would ride. I could not find any part of it that hasn't been mapped by the Streetview car.
And the author of the route does say this in the route summary:
This route takes you past several cols to the highest point of the Vosges: Du Grand Ballon. The surroundings are beautiful and the roads are excellent, but with sharp bends and a distance of almost 200 km, it may be less suitable for starting motorcyclists.I do appreciate what you are saying but I really cannot find a problem with your example, which incidentally has had 3 appreciation ticks.
-
@Jack-van-Tilburg said in RouteExpert:
wrote on 5 Sept 2023, 15:29 last edited by@Theo-den-Ouden said in RouteExpert:
deze als voorbeeld dan
Bedankt voor het delen Theo.
Maar als ik het volgende schrijf dan wil ik daar absoluut niet vervelend tegen jou mee doen.
Maar er staan voor mij aanwijzingen in de routebeschrijving die te denken geven dat het geen eenvoudig te rijden toer is. Wat overigens voor veel wegen in de Vogezen geld hoor.Maar onderstaande zin zou een alarmbelletje kunnen doen afgaan:
"scherpe bochten in op- en neergaande wegen maken deze tocht minder geschikt voor de beginnende motorrijder" -
deze als voorbeeld dan
Bedankt voor het delen Theo.
Maar als ik het volgende schrijf dan wil ik daar absoluut niet vervelend tegen jou mee doen.
Maar er staan voor mij aanwijzingen in de routebeschrijving die te denken geven dat het geen eenvoudig te rijden toer is. Wat overigens voor veel wegen in de Vogezen geld hoor.Maar onderstaande zin zou een alarmbelletje kunnen doen afgaan:
"scherpe bochten in op- en neergaande wegen maken deze tocht minder geschikt voor de beginnende motorrijder"wrote on 5 Sept 2023, 16:11 last edited by@Jack-van-Tilburg Jack ik rij al zo'n 40 jaar , geraced en in talloze landen getoerd , elk jaar zo'n 15000km .. dit is geen goede route vooral tussen punt 12 en 21 .. maar daar ging het mij niet om .
Je zou eigenlijk een review moeten kunnen geven , in plaats van alleen het duimpje omhoog of in ieder geval een duimpje omlaag.. de knop wijziging aanvragen doet ook niets trouwens. -
@Jack-van-Tilburg Jack ik rij al zo'n 40 jaar , geraced en in talloze landen getoerd , elk jaar zo'n 15000km .. dit is geen goede route vooral tussen punt 12 en 21 .. maar daar ging het mij niet om .
Je zou eigenlijk een review moeten kunnen geven , in plaats van alleen het duimpje omhoog of in ieder geval een duimpje omlaag.. de knop wijziging aanvragen doet ook niets trouwens.wrote on 5 Sept 2023, 16:44 last edited by -
@Jack-van-Tilburg Jack ik rij al zo'n 40 jaar , geraced en in talloze landen getoerd , elk jaar zo'n 15000km .. dit is geen goede route vooral tussen punt 12 en 21 .. maar daar ging het mij niet om .
Je zou eigenlijk een review moeten kunnen geven , in plaats van alleen het duimpje omhoog of in ieder geval een duimpje omlaag.. de knop wijziging aanvragen doet ook niets trouwens.wrote on 5 Sept 2023, 16:45 last edited by@Theo-den-Ouden said in RouteExpert:
dit is geen goede route vooral tussen punt 12 en 21
Ik heb even in streetview gekeken. Maar of het goed is of niet daar gaan wij niet uitkomen want dit is mijn soort route.
-
Je zou eigenlijk een review moeten kunnen geven , in plaats van alleen het duimpje omhoog of in ieder geval een duimpje omlaag.. de knop wijziging aanvragen doet ook niets trouwens.wrote on 5 Sept 2023, 16:47 last edited by@Theo-den-Ouden said in RouteExpert:
de knop wijziging aanvragen doet ook niets trouwens
Zou het kunnen dat jouw computer het niet toestaat om een mail te openen vanuit de browser?
Bij mij werkt het wel namelijk. -
Ik heb even in streetview gekeken. Maar of het goed is of niet daar gaan wij niet uitkomen want dit is mijn soort route.
wrote on 5 Sept 2023, 17:12 last edited by@Jack-van-Tilburg said in RouteExpert:
Ieder het zijne natuurlijk mijn soort route niet dus.
-
wrote on 6 Sept 2023, 11:23 last edited by
Ik heb met een vriend in 2021 alle drie de routes gereden waarop de gelinkte route is gebaseerd. Wij hebben heerlijk gereden, en ik kan mij niet herinneren onverharde wegen te hebben gereden. En ik beschouw mezelf niet echt als een zeer ervaren bergrijder. Wel zie ik in deze specifieke route veel routepunten waartussen de afstanden wel erg groot zijn (26km tussen 11 en 12 bijvoorbeeld). Dat kan onder omstandigheden wel leiden tot vreemde resultaten lijkt me.
-
Ik heb met een vriend in 2021 alle drie de routes gereden waarop de gelinkte route is gebaseerd. Wij hebben heerlijk gereden, en ik kan mij niet herinneren onverharde wegen te hebben gereden. En ik beschouw mezelf niet echt als een zeer ervaren bergrijder. Wel zie ik in deze specifieke route veel routepunten waartussen de afstanden wel erg groot zijn (26km tussen 11 en 12 bijvoorbeeld). Dat kan onder omstandigheden wel leiden tot vreemde resultaten lijkt me.
wrote on 6 Sept 2023, 13:32 last edited by@Con-Hennekens Op mijn computer ziet de route hetzelfde uit , doet er verder ook niet zo veel toe (ik vermaak me altijd wel)
Er kunnen mij niet genoeg bochten in een route, de bergen niet hoog genoeg een stuk(je) onverhard is ook geen probleem alsook routes van 350km+geen probleem . maar omdat ik nogal spartaans on mijn motor zit (clip-ons , en een cm schuim zitting) moet ik er wel rekening mee houden welk weg type ik ga rijden ,misschien zit daar het verschil .