Meerdere routepunten in één keer wissen?
-
Is het mogelijk om in MyRoute App (website) meerdere routepunten in één keer te wissen door ze te selecteren?
Mij lukt het niet, maar misschien dat iemand een handige oplossing weet.Het verminderen van het aantal routepunten via de Toolkit ken ik, maar dat is niet wat ik bedoel/wil.
-
@Dikke-Wim niet mogelijk, maar in het routepunten menu staat in elk routepunt ook een kruisje. Dat is in mijn optiek de allersnelste manier om specifieke rp's te verwijderen.
-
@Dikke-Wim I agree with @StefanHummelink. You can quickly remove route points from the waypoint list.
-
@Dikke-Wim, ik denk dat de heren hierboven wel een punt hebben. Er zou natuurlijk een checkbox gebruikt kunnen worden om meerdere WP's te selecteren en dan gezamenlijk te verwijderen, maar als je toch al elk WP moet selecteren, kun je net zo goed direct op het kruisje klikken.
Wat wel een toevoeging zou zijn is als je een gebied op de kaart zou kunnen selecteren, waarbinnen alle WP's dan de checkbox aangevinkt krijgen, om ze dan met één handeling te verwijderen. Dat zou handig zijn om routes in te korten, of maar een deel van die route te gebruiken. Geen idee of dat ooit mogelijk gaat zijn, maar de belofte is dat dit najaar de website aangepakt wordt, dus wie weet
-
Er is een vergelijkbaar topic (https://forum.myrouteapp.com/topic/4328/bulk-change-of-shaping-points-to-via-points-feature-request/7?_=1688379500557&lang=nl).
-
@Con-Hennekens
de hierboven genoemde zogenaamd snelle methode door per routepunt op het kruisje te klikken ken ik natuurlijk. Bij sommige routes die heel veel viapunten hebben (om verschillende redenen) vind ik dat vervelend om te doen.Op de website is het bij de overzichten van routes wel mogelijk om via de checkbox te selecteren. Het is daar ook mogelijk om je eerste route aan te klikken in de selectiebox en dan met de shift toets ingedruk naar de laatste route in een rij te gaan. Zo kun je meerdere routes tegelijkertijd selecteren in zee bijvoorbeeld te verplaatsen of te wissen.
Het zou mooi zijn als dat ook kon met route punten in een route.
-
@Con-Hennekens
het zou mooi zijn als je met de selectie knoppen meerdere routepunten tegelijk kunt selecteren zoals ook op de website mogelijk is maar het selecteren van meerdere routes. Dus met de shift-toets ingedruk.ik heb meerdere keren, om verschillende redenen, routes met veel via punten. Daarvan wil ik er meerdere verwijderen maar niet door gebruik te maken van de Toolbox omdat daarmee de routes soms anders wordt.
-
Het is alweer even geleden dat ik dit onderwerp voorbij heb zien komen, maar aangezien er momenteel veel tijd en energie in de planner wordt gestoken, wil ik graag deze wens even opnieuw in beeld brengen Gisteren maakte ik een foutje waarbij ik 2 routes samenvoegde… Ik kon vervolgens stuk voor stuk +50 punten verwijderen Dat duurde even.
-
@CD130 Stel je voor dat er een "ongedaan" maak knopje is
Oh wacht...die is er! Probeer het maar eensControl + z of cmd + z werkt uiteraard ook.
Nagenoeg alle acties (zeg ik omdat ik het zo uit mn hoofd niet kan uitsluiten dat er eentje mis) die routepunten bewerken kunnen ongedaan worden gemaakt. -
@Corjan-Meijerink Klopt…, kwam er alleen pas later achter en had de route/pagina toen al opnieuw geladen. De ongedaan knop werkt dan (uiteraard) niet meer.
In een andere situatie wilde ik een bestaande route met de helft inkorten. Ook hierbij moeten de punten nu 1-voor-1 worden gewist. Meerdere punten tegelijk kunnen selecteren is dan echt handig
-
Ik zie 2 dingen hier:
- De behoefte om in 1x keer meerdere routepunten te verwijderen;
- Een "undo" of "ongedaan" knop;
Punt 1): Hier zit een behoorlijke foutmarge in. Je kan per ongeluk teveel routepunten selecteren en verwijderen. Daarnaast, als je teveel routepunten in 1x verwijderd loop je het risico dat de oorspronkelijke route drastisch gewijzigd wordt wat extra nawerk vergt om alles weer in orde te krijgen. Maar de meeste "fouten" kan je dan weer ongedaan krijgen via het knopje genoemd in punt 2). En die knop is er al!
Persoonlijk zie ik de meerwaarde er niet van om in 1x een hoop routepunten te verwijderen. Maar kan me voorstellen dat er gebruikers zijn die dit wel prettig vinden.
Als ik, om welke reden dan ook, een routepunt verwijder die had moeten blijven staan, dan gebruik ik de "undo" knop wel en die gaat tot een x-aantal stappen terug. Dat vind ik juist uitermate prettig en constructief!
|
-
@Nomko-Nomden de huidige “undo” of “ongedaan” knop werkt prima Ik mis alleen de mogelijkheid om meerdere punten in één keer te kunnen verwijderen. Dat kost nu, zonder deze mogelijkheid, veel tijd.
Hierboven heb ik twee voorbeelden gegeven waarbij de functie handig zou zijn. Er zijn er ongetwijfeld nog meer.
-
@CD130
Wat je ook kan doen om heel snel routepunten te verwijderen zonder teveel moeite is het schermpje met de routepunten openen aan de linkerkant en dan op elke routepunt gaan staan en op het kruisje klikken (Zie figuur 1). Voor mij werkt dit het beste en snelste.Maar ik ben best tevreden met die "undo" (of "ongedaan") knop.
Figuur 1:
-
@Nomko-Nomden thanks voor de tip. Die methode gebruik ik nu inderdaad.