app bediening aan rechterkant van de app?
-
Waarom is er gekozen om de bediening van de app aan de rechterkant van het scherm te zetten? bedoel de windroos en de drie stipjes.
![alt text]( image url)
Over het algemeen bedien je op de motor de app met je linkerhand, ff vooruit kijken uitzoomen en dan op de windroos drukken om weer terug te gaan naar de route is lastig op de motor op deze manier.
Ik rij zelf een VFR crossrunner met tanktas en telefoon op het stuur in portretmode.
ps weet niet waar ik dingen kan posten voor de MRA Next app....
-
@Roland-Reijerse het probleem waardoor je het besloten forum niet ziet is opgelost, ff hier klikken: https://www.myrouteapp.com/forum/login
Over je vraag, je bent de eerste die het opmerkt. Het is stiekem een beetje standaard geworden dat die knoppen aan de rechterkant van het scherm staan. Een andere gebruiker heeft wel eens de suggestie gedaan om de gebruiker te laten kiezen of het links / rechts staat maar dat is iets wat nu niet zoveel prioriteit heeft
Als meer mensen binnen de testgroep dit een probleem vinden, hoor ik dat vooral graag.
-
-
@Corjan-Meijerink ik vind het zeker geen probleem, maar als ik er over nadenk, dan zou het een stukje gebruiksvriendelijk zijn als je het zelf mag instellen. Zelf heb ik de telefoon ook aan de linkerkant gemonteerd, puur omdat daar mijn USB aansluiting zit. Als ik dan mag kiezen om de knoppen ook links in het scherm te bedienen dan juich ik dat toe.
-
Ik ben het 100% eens met de opmerkingen van Rob!
-
@Corjan-Meijerink Iโm happy with the buttons where they are on the right.
-
Ik zal een gaan bekijken wat de mogelijkheden op termijn zijn. Niet echt prio 1 op het moment
Het is lang geleden ook hier genoemd: https://forum.myrouteapp.com/topic/2837/button-size-and-landscape -
Er zijn meerdere filosofieรซn te volgen op dit onderwerp. De bediening links lijkt logisch. Zelf heb ik de telefoon rechts op het dashboard (voor de toerenteller langs, want wat moet je daar mee ). Links zou hij teveel voor de snelheidsmeter liggen en ook andere indicatoren blokkeren. Ik bedien de navigatie dus met rechts. Dat lijkt onveilig, maar ik denk eigenlijk het tegenovergestelde. Deze positie dwingt mij om bediening tot een minimum te beperken, en alleen op momenten dat je je gas kunt loslaten en met de koppeling ingeknepen uitdrijft je navigatie te bedienen. Dat op zichzelf is al een veiligheidsfactor. Ik ben bang als bediening te vanzelfsprekend wordt, en met het gas erop kan, dat dat leidt tot gevaarlijke situaties. Van de andere kant heb ik de barbuttons wel links en dat is dan weer nauwelijks een probleem. Oรณk niet met het toestel rechts. Tja, wat is wijsheid...
-
@Con-Hennekens said in app bediening aan rechterkant van de app?:
Tja, wat is wijsheid...
De gebruiker laten kiezen...
-
@Rob-Verhoeff zeker! En die kosten vaak tijd om (mooi) te maken
-
@Corjan-Meijerink eerst de app lekker afmaken met een foutloze basis en dan mooi maken met alle versierselen. Je moet ook eerst een huis bouwen voordat je binnen de slingers kunt ophangen
-
@Rob-Verhoeff amen!
-
Ik vermoed dat ik niet de enige bent die de telefoon midden op het stuur heeft en daarbij nog een tanktas. Ik zou zeggen probeer het eens uit op de crossrunner met tanktas! Tijdens het rijden bedien ik de app ook, soms om even wat te zoeken (tankstation) of om via een andere app even een foto te schieten of iets. als je dan terug naar de route gaat moet je op die knop drukken. Vindt het zelf erg vervelend want hij zit op de crossrunner met tanktas op een rot plek.