MyRoute-app & BarButtons - control our app using a bluetooth keyboard
-
@Corjan-Meijerink Hoi Corjan ik probeer het een beetje te volgen de BarButtons en heb er wel interesse in, maar in de shop van MRA kom ik deze niet tegen om eventueel te bestellen, en ik zie dat er kleine problemen zijn, moet je een techneut zijn om het werkend te krijgen of valt het mee, en waar kun je meer informatie hierover krijgen binnen de MRA-platform
-
@G-Grote-Ganseij deze specifiek zijn een hobby project van iemand zelf. Meer info: https://jaxeadv.com/barbuttons/
Je hebt een duurdere die in elkaar is gezet, of een goedkopere dat je zelf de onderdelen kunt printen.
De lage prijs maakt het aantrekkelijk, is betrekkelijk zonder problemen maar er zit geen bedrijf of uitgebreide support achter.
De andere controllers (zoals ook in de app staan vermeld) zijn allemaal duurder en dat heeft dan ook weer voordelen die daar aan hangen.
Ik zou bij interesse vooral gewoon die BarButtons aanschaffen voor de lage prijs en bekijken of zo’n systeem bevalt
-
@Corjan-Meijerink Danke dafür
-
@Corjan-Meijerink oké zou ook voor barbuttens gaan, maar er zou toch ook van uit MRA zo iets uitgebracht worden er is toentertijd een vragenlijst of er interesse voor is uitgebracht, en ik dacht dan bestel ik er 1 bij jullie
-
@G-Grote-Ganseij ja klopt! Dat zou op basis van de BarButtons zijn. Dat idee is voor in de ijskast.
De verwachtingen lagen er hoog bij de doelgroep voor een vrij lage prijs wat hem niet ging worden op dit moment.
-
@Corjan-Meijerink Oké duidelijk, ga ik mij er in verdiepen wat je nodig bent en hoe het werkt en dan bestellen, de updates waar over gesproken wordt die staan op de site van barbuttons en je moet de laatste update altijd gebruiken
-
@G-Grote-Ganseij, het is echt niet heel ingewikkeld. Als je een soldeerbout kunt hanteren kun je ook die barbuttons maken. Op de website (zie link van Corjan) staat een bijzonder heldere handleiding. Als je via die website de onderdelen besteld, is de Arduino ook al voorzien van de juiste firmware en hoef je die dus niet zelf te laden.
Eerlijk is eerlijk, ik heb hem zelf gebouwd omdat ik het een ontzettend leuk project vind. Toepasbaarheid voor normale weg-navigatie is eigenlijk gering. Het heeft meer waarde voor als je graag offroad rijdt.
-
@Con-Hennekens grotendeels mee eens.
Voor iemand die door regen / winter rijdt hebben de BarButtons nog een voordeel: in de regen is je scherm niet te bedienen maar via BarButtons (of soortgelijken) kan je tenminste de app nog bedienen!
Dat laatste is voor mij vooral waarom ik ze heb.
In de zon is stoppen om de app te bedienen niet zo’n ramp. In de regen is dat een hel Dan ben ik blij met de BT knoppen! -
@Corjan-Meijerink, zeker een valide argument. Gelukkig hoef ik niet persé motor te rijden in de regen, maar ja, soms overkomt het je
-
@Corjan-Meijerink Bij Waypoint verkrijgbaar, flinke prijs overigens!
-
@Con-Hennekens ik zag dat de firmware kunt kiezen voor 3 of 4 volgen mij was 4 dat je ook bv spotify kon bedienen, ik neem aan dat de printplaat alles op gesoldeerd is en dat je alleen de kabel hoef te solderen, of zijn het allemaal losse onderdelen.
-
@G-Grote-Ganseij, het zijn losse onderdelen. De mijne had nog geen printplaat, dus ik moest nog draadjes solderen De contacten van de knoppen steken door het printplaatje, maar je moet wel zelf de soldeerverbinding aanbrengen. Dat is echt niet ingewikkeld hoor.
-
@Corjan-Meijerink : Hey Corjan, ich bekomme zum Thema BarButtons kit keine Antwort, würde es selbst zusammen bauen.
Habe am 2.10.2023 dort meine Anfrage bei Joost gestellt. Außer einer allgemeinen Bestätigungsmail weiter nichts mehr , sehr schade, da es wohl die einzige Lösung für mich wäre.
In meinem Fall, der Multicontroller der BMW wird ja wohl nicht mehr als Lösung für die MyRoute-App Steuerung an meiner R1250GS weiter verfolgt.
- Wie soll es gehen ?
Könntet ihr als MyRoute also bei Joost dort mal nachfragen ?
-
@Hubert-Thoring
Hi Hubert, ich habe Joost auch schon zweimal angeschrieben, aber leider keine Antwort erhalten, ich hätte gerne sein Projekt unterstützt.Ich habe mittlerweile eine Alternative gefunden (sorry Joost).
https://forum.myrouteapp.com/topic/5665/motobuttons-lite-diy-project
Ich weiß nicht, ob das die BarButtons ersetzt, ich werde berichten.
-
I'm also liking the look of the Remotek One
Anyone know how to purchase this for shipping to the UK?
-
@Lynchy67 Waypoint order by sales@way-point.nl
-
@Lynchy67 said in MyRoute-app & BarButtons - control our app using a bluetooth keyboard:
I'm also liking the look of the Remotek One
Anyone know how to purchase this for shipping to the UK?
The hint on their webiste (i.e. they have UK pricing) is that they may take an order direct. No harm in asking direct.
At that price (£116) you may even get away with no import duty, depending on the P&P costs. Max is £135 total, as far as I know, before duty needs to be paid.
-
Hi to All,
BT keyboards zijn te koop, maar passen geen van allen goed op mijn BMW R1200RT 2008. Ik heb er een poosje tegenaan lopen hikken, maar er zat niets anders op om zelf een aanpassing te maken.
Ik heb inwendig het hele ontwerp van Joost Bijl gebruikt. Alleen het kastje aangepast. Ik zou het hele setje tekeningen en printgegevens etc. beschikbaar willen stellen aan aan eventuele liefhebbers. Het simpelste zou zijn om dat op de Barbuttons site te doen. Maar aangezien aan die kant geen reactie komt is mijn vraag of iemand een ander idee heeft.
-
@Baltus Hi, I am sure that you can use the forum here to share information and for files you can use file upload services.
-
Hi there,
I similarly made some slight changes to Joost's BarButtons and have tried reaching out to him over the last couple months.
My biggest challenge/invented problem was moving to using a switched 12v feed, and finding a way to mount the thing that would prevent it rotating. I probably over-engineered the solution, but it was fun re-learning OnShape CAD :).
I've uploaded my modified BarButtons to Printables.
Essentially I made two mods:
- A deeper case to hold a voltage dropper
- Two cable tie channels to hold the bar, and a third to hold it to my mirror stalk
I do really love this controller. It's made MRA so much more viable for every day usage, and anything that lets me get some value from my printer is always welcome!
Joost if you ever read this and would like any input I'm glad to help, be that PCB design, coding, or the fun case design :).