Enkele ervaringen met A naar B route en tracklog.
-
Vandaag weer twee keer met de nieuwste app op iOS gereden. Hier wat bevindingen die ik nog niet bij andere discussies kwijt kon.
-
Veel stappen voordat ik van A naar B kan rijden en een tracklog kan stoppen en opslaan.
Als ik van A naar B wil rijden dan moet ik geloof ik 4 keer op een knop drukken voordat daadwerkelijk de route start. “Genereer”, “Start” en dan nog eens “Start”. Waardoor ik het eerste stuk dus zonder navigatie moest rijden want ik was de laatste “Start” vergeten en moest weer stoppen op een parkeerplaats (mijn telefoon reageert niet als ik er met mijn winterhandschoenen op druk…). En een tracklog afsluiten betekent klikken op diskette symbool. Nog eens klikken op “Opslaan” en dan de melding “Opgeslagen / Open tracklog” weg klikken. -
De meldingen knoppen verschillen
Soms afgerond in een kader, soms een heel kader. Soms blauw, soms geel, soms rood. En niet altijd snap ik waar ik moet klikken. Als ik niet de track wil openen, waar moet ik dan klikken om de melding te sluiten? -
De berekende route (met OSM) is veel langer dan die van Google en Garmin. Komt dat door de kaart? De route gaat al voor Apeldoorn de A1 af. Terwijl het sneller is om er pas bij Voorst af te gaan.
-
-
@Evert-Kuiken
-
@Evert-Kuiken Ik zie nu dat ook met de HERE kaart de route al eerder dan Google en Garmin de A1 af gaat.
-
@Evert-Kuiken Bedankt voor de feedback!
- Deze flow is inderdaad iets wat nog gaat worden verbeterd. Nu met de Beta zijn er inderdaad soms een hoop stappen. Een aantal extra meldingen zijn ter bevestiging zodat je niet per ongeluk bijvoorbeeld je navigatie kan afsluiten.
- De knoppen zijn in principe overal hetzelfde afhankelijk van je geselecteerde thema. In het geval van 2 knoppen, is de ene geel en de ander blauw. Als je de melding weg wilt hebben, kan je gewoon ergens anders op het scherm tikken. Als de melding zodanig belangrijk is (dat je een keuze moet maken) werkt dat niet en moet je op een knop klikken.
- Routeberekening kan inderdaad per kaart verschillen. Dat HERE / OSM andere keuzes maken dan Google Maps is goed mogelijk.
-
@Corjan-Meijerink De routes die MRA Navigation Next berekent zouden dus gelijk moeten zijn aan die berekend via de website? En in Navigation Next maakt kaartkeuze dus wel uit voor de route? Het is dus niet alleen keuze voor welke kaart je ziet maar ook waarmee de route berekend wordt? Dat is mooi, want dan kan ik dus ook op groot scherm kijken wat er gebeurt...
-
@Evert-Kuiken, De routes die Next berekent zouden gelijk moeten zijn aan die op de website MITS je gebruik maakt van de Here kaart. In Next kun je geen kaart selecteren. Wel een kaart-stijl of layer, maar die doet niks aan de berekeningen.
-
@Con-Hennekens said in Enkele ervaringen met A naar B route en tracklog.:
De routes die Next berekent zouden gelijk moeten zijn aan die op de website MITS je gebruik maakt van de Here kaart. In Next kun je geen kaart selecteren. Wel een kaart-stijl of layer, maar die doet niks aan de berekeningen.
Een A-B route kan afwijken met de route zoals die in de website wordt gemaakt in de Here-kaart, mijn ervarng (2X)
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master, Ja dat is waar. Wat ik vergat te melden (en jij ook wel eerder gelezen hebt lijkt me) is dat de Beta een iets andere Here versie gebruikt dan de website (de website gebruikt een oudere). Daardoor kunnen verschillen ontstaan. Van @Corjan-Meijerink begreep ik eerder al dat dat een tijdelijke situatie is, en dat die vóór publicatie gelijk wordt getrokken.
-
@Con-Hennekens
Klopt, weet ik en heb ik gelezen. De Here-kaart op de website is sinds kort vernieuwd met de nieuwste versie -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master, is dat al gebeurd inderdaad? Dat wist ik niet. En heb je desondanks die verschillen geconstateerd, of was dat nog vóór die update?
-
@Con-Hennekens
Was na de update dat ik ze ontdekte. Eerder weinig tijd gehad om te testen. -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Ik kan je verzekeren dat MRA Next een andere route genereert van mijn huis (Diemen) naar Zutphen dan de website doet. Beide met de Here kaart. MRA next geeft zelfs nog een foutmelding dat de route mogelijk een fout bevat. En dat doet die route zeker. Zowel tussen Apeldoorn en Zutphen als in Zutphen gaat MRA Next de fout in. En ook in mijn woonplaats zelf maakt MRA Next een andere route, maar daar is het minder opvallend.
De route in MRA Next gaat al bij Apeldoorn binnendoor. Terwijl alle andere routeplanners de route over de N345 (Zutphenseweg) via Bussloo en Voorst laten gaan. Tussen Empe en Zutphen laat MRA Next me over de oude weg gaan. MRA op de website kent de nieuwe weg al wel. Ik gebruik MRA Next 3.2.9-154 -
Bericht gekopieerd naar handiger draad...
https://forum.myrouteapp.com/post/21342 -
Idem als @Con-Hennekens