Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Suggestions and Discussion
  4. Veekeersinfo en omleiden

Veekeersinfo en omleiden

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Suggestions and Discussion
21 Posts 7 Posters 443 Views 3 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Herman Veldhuizenundefined Herman Veldhuizen

@marko-11-0 dat kan ik niet beoordelen. de gedachte hierachter is mischien dat afsluitingen van tijdelijke aard zijn. ik zie hetzelfde bij route-als-track.
    een optie bij het starten om afsluitingen te omzeilen lijkt me wel handig ja.

marko 11 0undefined Offline
    marko 11 0
    wrote last edited by

@Herman-Veldhuizen
    Dat klopt dat het tijdelijke aard is.
    Wat ik bedoel, op het moment dat je en route wilt gaan rijden dat de navigatie hier net als normale navigatie rekening mee houdt en er vooraf omheen plant.

Als je een volgende keer de route weer wil rijden en deze in de navigatie zet. Ook dan kijkt hij eerst naar afsluitingen en verkeersinfo.
    Is dit dan weg dan volgt hij de normale gemaakte route.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
    1
    • marko 11 0undefined marko 11 0

@Herman-Veldhuizen
      Dat klopt dat het tijdelijke aard is.
      Wat ik bedoel, op het moment dat je en route wilt gaan rijden dat de navigatie hier net als normale navigatie rekening mee houdt en er vooraf omheen plant.

Als je een volgende keer de route weer wil rijden en deze in de navigatie zet. Ook dan kijkt hij eerst naar afsluitingen en verkeersinfo.
      Is dit dan weg dan volgt hij de normale gemaakte route.

Con Hennekensundefined Offline
      Con Hennekens
      Alpha tester
      wrote last edited by

@marko-11-0, dat doet-ie ook, alleen is dat beperkt voor de deelroutes tussen de routepunten. Hij gaat niet zelf routepunten verplaatsen om wegwerkzaamheden te ontwijken natuurlijk. En als je route als track navigeert, ja dan geef je de mogelijkheid tot omleidingen uiteraard ook op.

Dat gezegd hebbende... Het is echt niet normaal hoeveel wegwerkzaamheden we momenteel hebben in Nederland (of in elk geval in Limburg dan toch)...

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Check out RideSleepRepeat.eu, a biker community for sharing stays across Europe

marko 11 0undefined 1 Reply Last reply
      0
      • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@marko-11-0, dat doet-ie ook, alleen is dat beperkt voor de deelroutes tussen de routepunten. Hij gaat niet zelf routepunten verplaatsen om wegwerkzaamheden te ontwijken natuurlijk. En als je route als track navigeert, ja dan geef je de mogelijkheid tot omleidingen uiteraard ook op.

Dat gezegd hebbende... Het is echt niet normaal hoeveel wegwerkzaamheden we momenteel hebben in Nederland (of in elk geval in Limburg dan toch)...

marko 11 0
        wrote last edited by

@Con-Hennekens waar stel je dat in dan?
        Bij mij plant hij nergens omheen en stuurt me gewoon de afzetting in.
        Zie ook afbeelding post hierboven, daar moest ik eerst zelf wat wegen verkennen voordat hij omplande.
        In Zeewolde net zo, omleiding was nog geen 100 mtr maar stuurde me gewoon de afzetting jn.

Wil je aangeven waar je dit insteld hoe de instelling moet staan?

1 Reply Last reply
        0
        • Con Hennekensundefined Offline
          Con Hennekens
          Alpha tester
          wrote last edited by

Dat is de "vekeersbewuste routeberekening" in de Navigatie instellingen onder Functioneel. In jouw geval zie ik dat er "geen ander alternatief gevonden" kan worden. Waarom dat is weet ik niet. Heb je "route als track" aan staan?

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Check out RideSleepRepeat.eu, a biker community for sharing stays across Europe

1 Reply Last reply
          0
          • Herman Veldhuizenundefined Offline
            Herman Veldhuizenundefined Offline
            Herman Veldhuizen
            wrote last edited by

Het gaat hier om een gegenereerde rondrit. Ik verwacht van een app dat wegafsluitingen vermeden kunnen worden. ofwel bij het genereeren ofwel bij het starten.
            voor mij geen prioriteit trouwens.

1 Reply Last reply
            0
            • Bouke Entundefined Offline
              Bouke Entundefined Offline
              Bouke Ent
              wrote last edited by Bouke Ent

als je on the spot een leuke route laat maken in de app en dat is dan een track dan zou het logisch zijn dat afsluitingen mee worden genomen die bekent zijn. ik betwijfel of alles bekent is maar dan nog je maakt een track dus iets wat je wilt. uit dat oogpunt begrijp ik dat omleiding je eigen inzicht is. ook als je een route maakt en een viapunt zet in een gemaakte route waar op dat ogenblik afsluitingen zijn dan word het ook lastig.

0
              • Bouke Entundefined Bouke Ent

als je on the spot een leuke route laat maken in de app en dat is dan een track dan zou het logisch zijn dat afsluitingen mee worden genomen die bekent zijn. ik betwijfel of alles bekent is maar dan nog je maakt een track dus iets wat je wilt. uit dat oogpunt begrijp ik dat omleiding je eigen inzicht is. ook als je een route maakt en een viapunt zet in een gemaakte route waar op dat ogenblik afsluitingen zijn dan word het ook lastig.

marko 11 0
                wrote last edited by

@Bouke-Ent je kan van alles aan en uit zetten dus waarom niet de keuze met verkeersinfo of track zoals jij stelt.
                Ik vind het nogal vreemd en vervelend eerst een paar km richting een afgesloten weg te rijden en vervolgens zelf er iets omheen moet gaan verzinnen. In NL red ik dat wel maar buitenland niet.
                Er zit een optie voor in het menu maar daat reageert ie niet op.
                Deze afsluitihg zou geen alternatief zijn maar die is er zeker wel.
                Andere afsluitingen geeft hij deze waarschuwing niet maar ook daar moet je dan eerst voor staan.

Het heeft totaal geen nut om eerst naar een afsluiting te rijden en daar te zelf een route omheen te verzinnen.
                Je moet er sowieso omheen dus waarom dan niet gelijk vanuit je navigatie laten omrekenen zodat je niet eerst naar een afsluiting rijdt maar gewoon lekker door kan toeren?

Bouke Entundefined 1 Reply Last reply
                0

@Bouke-Ent je kan van alles aan en uit zetten dus waarom niet de keuze met verkeersinfo of track zoals jij stelt.
                  Ik vind het nogal vreemd en vervelend eerst een paar km richting een afgesloten weg te rijden en vervolgens zelf er iets omheen moet gaan verzinnen. In NL red ik dat wel maar buitenland niet.
                  Andere afsluitingen geeft hij deze waarschuwing niet maar ook daar moet je dan eerst voor staan.

Het heeft totaal geen nut om eerst naar een afsluiting te rijden en daar te zelf een route omheen te verzinnen.
                  Je moet er sowieso omheen dus waarom dan niet gelijk vanuit je navigatie laten omrekenen zodat je niet eerst naar een afsluiting rijdt maar gewoon lekker door kan toeren?

Bouke Ent
                  wrote last edited by

@marko-11-0 said:

daarom zeg ik ook als je een rondrit laat maken on the spot zou verkeersinfo meegenomen moeten worden maar ik denk niet dat dat gebeurt.

omdat je een track maak wil je die ook volgen dus loop je tegen deze situatie aan.

plan je de route met routepunten en je maak een viapunt aan binnen afgesloten gebied loop je ook tegen dit probleem aan.

beter is gewoon een eigen route te maken met vormingspunten en dan kan app wel omgaan met verkeer. echter dan het je nog steeds een probleem dat veel afsluitingen niet bekent zijn en vooral niet in buitenland. mijn ervaring is dat lokale werkzaamheden in duitsland meestal niet bekent zijn bij here.... maar wel bij google en tomtom.

dus als app goed zou werken zoals je verwacht kan je nog steeds in het buitenland voor een afgesloten weg staan.

0
                  • Bouke Entundefined Bouke Ent

@marko-11-0 said:

daarom zeg ik ook als je een rondrit laat maken on the spot zou verkeersinfo meegenomen moeten worden maar ik denk niet dat dat gebeurt.

omdat je een track maak wil je die ook volgen dus loop je tegen deze situatie aan.

plan je de route met routepunten en je maak een viapunt aan binnen afgesloten gebied loop je ook tegen dit probleem aan.

beter is gewoon een eigen route te maken met vormingspunten en dan kan app wel omgaan met verkeer. echter dan het je nog steeds een probleem dat veel afsluitingen niet bekent zijn en vooral niet in buitenland. mijn ervaring is dat lokale werkzaamheden in duitsland meestal niet bekent zijn bij here.... maar wel bij google en tomtom.

dus als app goed zou werken zoals je verwacht kan je nog steeds in het buitenland voor een afgesloten weg staan.

marko 11 0
                    wrote last edited by

@Bouke-Ent duidelijk en hoe zit dit dan met inladen van routes die gebruikers van mra hebben gemaakt en gpx routes op diverse websites?

Ben nieuw met dit soort navigatie misschien moet ik hieraan wennen het zou in mijn ogen fijn zijn dat de navigatie binnen een route hier rekening mee houdt.

Bouke Entundefined 1 Reply Last reply
                    0

@Bouke-Ent duidelijk en hoe zit dit dan met inladen van routes die gebruikers van mra hebben gemaakt en gpx routes op diverse websites?

Ben nieuw met dit soort navigatie misschien moet ik hieraan wennen het zou in mijn ogen fijn zijn dat de navigatie binnen een route hier rekening mee houdt.

Bouke Ent
                      wrote last edited by

@marko-11-0 said:

als je gpx krijgt dan kan het een route of een track zijn. als je gpx laad in de app die online werkt en je heb optie aan verkeerafhankelijke berekening en je zoomt in en ga langs de route dan kan het zijn dat er een rood/witte stippellijn getekend staat langs de route. rood/witte stippellijn betekent afgesloten. heb je een route dan is het een kwestie van punt verplaatsen en opgelost. krijg je een track dan gaat dat dus niet want je hebt geen routepunten anders dan start en eindpunt in dat geval is het beter om in webomgeving track eerst om te zetten naar een route en dan kijken of er afgesloten stukken zijn.

gebruik je je app offline dan zal je geen verkeerafhankelijke berekening uit kunnen voeren.

ik zelf laat soms ook route in website plan.tomtom.com, tomtom is vaak meer actueel dan here.

1 Reply Last reply
                      0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Register Login
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes

• 1
                      • 2
                      ACTIVE USERS
                      Bouke Entundefined
                      Bouke Ent
                      marko 11 0undefined
                      marko 11 0
                      Marinus van Deudekomundefined
                      Marinus van Deudekom
                      Herman Veldhuizenundefined
                      Herman Veldhuizen
                      John S Parryundefined
                      John S Parry
                      Con Hennekensundefined
                      Con Hennekens
                      Rob Verhoeffundefined
                      Rob Verhoeff
                      POPULAR TOPICS
                      • Reading out the name of the waypoint and associated notes
                        Lenny Oundefined
                        Lenny O
                        0
                        22
                        286

• Updated beta! 5.2.1 (486)
                        Nick Carthewundefined
                        Nick Carthew
                        6
                        15
                        95

• A simplified navigation-only tutorial
                        Anonymouseundefined
                        Anonymouse
                        1
                        7
                        37

• Veekeersinfo en omleiden
                        Bouke Entundefined
                        Bouke Ent
                        0
                        21
                        443

• Play Knop in Route Lab
                        Kris Lemaireundefined
                        Kris Lemaire
                        0
                        3
                        39

• Geen extra ruimte tussen zinnen mogelijk?
                        Corjan Meijerinkundefined
                        Corjan Meijerink
                        0
                        4
                        83

• Geen gesproken aanwijzingen
                        supergundefined
                        superg
                        0
                        2
                        56

• wrong routing