Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Hulp gevraagd bij instellingen

Hulp gevraagd bij instellingen

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
3 Posts 2 Posters 163 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Guido Rulofundefined Offline
    Guido Rulofundefined Offline
    Guido Rulof
    wrote last edited by Guido Rulof

Omdat ik zo heel graag wil dat MRA goed werkt, het volgende.
    Jullie kunnen mij vast verder helpen.
    Welke instellingen zijn het best voor navigeren van een vooraf gemaakte route door het buitenland. Ik rij daarbij vaak in grensgebieden waardoor mijn telefoon regelmatig op zoek moet naar een provider. Ik heb meer dan voldoende data om alles online te rijden.
    Ik heb daarnaast alle kaarten van de desbetreffende landen gedownload.
    Ik wil graag zo nauwkeurig mogelijk de thuisgemaakte route rijden.
    Instellingen:

Offline navigatie: aan (groen) of uit (rood
    • Kan het systeem dan evengoed routes aanpassen bij kleine omleidingen etc?
    Automatische herberekening: Aan of uit
    • Gaat het dan berekenen naar het dichtstbijzijnde punt of wordt de gehele route hierdoor veranderd?
    Verkeersbewuste routeberekening: Aan of Uit?
    • Ook hier de vraag in hoeverre beïnvloed dit het verloop van een route, blijft daar nog iets van overeind?
    Navigeer route als track: Aan of Uit
    • Ik rij graag de route als een track maar dan wel MET aanwijzingen.
    Er staat “werkt het best online”. Wat als je met deze optie een poosje geen databereik hebt?
    Gebruik alle routepunten: Aan of Uit
    • Is dit alleen een visuele instelling, dus niet van invloed op de route?
    Alvast dank, Guido.

Guzzistundefined 1 Reply Last reply
    0
    • Guido Rulofundefined Guido Rulof deleted this topic
    • Guido Rulofundefined Guido Rulof restored this topic
    • Guido Rulofundefined Offline
      Guido Rulofundefined Offline
      Guido Rulof
      wrote last edited by

Zijn er geen passende antwoorden of is het voor niemand echt duidelijk wat nu de beste instellingen zijn om zoals omschreven te navigeren met MRA?

1 Reply Last reply
      0
      • Guido Rulofundefined Guido Rulof

Omdat ik zo heel graag wil dat MRA goed werkt, het volgende.
        Jullie kunnen mij vast verder helpen.
        Welke instellingen zijn het best voor navigeren van een vooraf gemaakte route door het buitenland. Ik rij daarbij vaak in grensgebieden waardoor mijn telefoon regelmatig op zoek moet naar een provider. Ik heb meer dan voldoende data om alles online te rijden.
        Ik heb daarnaast alle kaarten van de desbetreffende landen gedownload.
        Ik wil graag zo nauwkeurig mogelijk de thuisgemaakte route rijden.
        Instellingen:

Offline navigatie: aan (groen) of uit (rood
        • Kan het systeem dan evengoed routes aanpassen bij kleine omleidingen etc?
        Automatische herberekening: Aan of uit
        • Gaat het dan berekenen naar het dichtstbijzijnde punt of wordt de gehele route hierdoor veranderd?
        Verkeersbewuste routeberekening: Aan of Uit?
        • Ook hier de vraag in hoeverre beïnvloed dit het verloop van een route, blijft daar nog iets van overeind?
        Navigeer route als track: Aan of Uit
        • Ik rij graag de route als een track maar dan wel MET aanwijzingen.
        Er staat “werkt het best online”. Wat als je met deze optie een poosje geen databereik hebt?
        Gebruik alle routepunten: Aan of Uit
        • Is dit alleen een visuele instelling, dus niet van invloed op de route?
        Alvast dank, Guido.

Guzzistundefined Offline
        Guzzistundefined Offline
        Guzzist
        Valued contributor
        wrote last edited by

@Guido-Rulof ...Ik probeer uit te leggen hoe ik het doe. Dat betekent niet dat jij er net zo blij mee zult zijn als ik. Je zult moeten uitproberen en oefenen welke instellingen het beste bij jouw manier van reizen passen.

• Als je genoeg (voordelig) dataverkeer hebt in je mobiele abonnement, schakel dan offline navigatie uit.
        • De app schakelt automatisch over als er even geen internetverbinding is, en natuurlijk ook weer terug.
        • De app kan niet automatisch reageren op omleidingen
        • Je kunt natuurlijk de "automatische herberekening" inschakelen – dat kan eventueel helpen bij omleidingen.
          Ik maak daar zelf geen gebruik van. Ik zie de route immers op het scherm en kan zelf de wegen volgen totdat ik weer op de route zit.
        • Als je de "automatische herberekening" hebt ingeschakeld - en op een bepaald punt bijvoorbeeld door een omleiding van de route afwijkt - dan berekent de app de route opnieuw om je naar het volgende routepunt te leiden. De volledige route wordt nooit opnieuw (anders) berekend.
          Bij een omleiding moet je echter zelf herkennen of je volgende routepunt binnen het afgesloten traject ligt (omdat de omleiding er omheen loopt) – en dit routepunt in de app "overslaan". Anders leidt de app je daar ondanks de voortdurende herberekening steeds weer naartoe!
        • "Verkeersbewuste routeberekening" zet ik tijdens mijn lange reizen nooit aan (omdat ik drukke gebieden sowieso vermijd). Want bij elke vorm van verkeershinder zou de route anders opnieuw worden berekend en veranderen (en dat wil ik niet)
        • Navigeren via een track? Nee, dat doe ik niet. Zolang ik op de weg rijd, stel ik daarvoor routes samen en navigeer ik ook volgens die routes. Daarvoor zet ik de routepunten ook dicht genoeg bij elkaar.
          Tijdens mijn reizen rijd ik echter ook vaak offroad-etappes. Daarvoor heb ik meestal GPX-bestanden met tracks gekregen.
          Die navigeer ik daarom zoals ze zijn – niet als route, maar als track.
        • "Alle waypoints gebruiken" is meer een visuele of audio-instelling. De navigatie leidt je ook naar de "shaping points", maar geeft dit niet aan en zegt het ook niet.

Nothing is impossible ;-)
        In past: GARMIN Zumo 210->GARMIN Zumo 395->GARMIN XT=> now: DMD T865-X + MyRoute-App, LocusMaps, OsmAnd.
        In past: GARMIN MapSource ->GARMIN BaseCamp->Tyre->Kurviger->Calimoto=> now: MRA-Routplanner.

1 Reply Last reply
        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Register Login
        Reply
        • Reply as topic
        Log in to reply
        • Oldest to Newest
        • Newest to Oldest
        • Most Votes

ACTIVE USERS
        Guzzistundefined
        Guzzist
        Guido Rulofundefined