Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Suggestions and Discussion
  4. Verkeersbewuste routeberekening niet automatisch

Verkeersbewuste routeberekening niet automatisch

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Suggestions and Discussion
4 Posts 4 Posters 34 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • CD130undefined Offline
    CD130undefined Offline
    CD130
    Valued contributor
    wrote last edited by

Voorbeeld: ik rijd een route van A naar B. Voordat het navigeren start, krijg ik meerdere opties te zien. Ik kies dan bewust voor een bepaalde route, bijvoorbeeld omdat die langs een specifiek tankstation gaat. Vervolgens gebeurt er onderweg iets (geen idee wat precies) en kiest MRA op de achtergrond toch voor een andere route. De witte lijn blijft wel netjes over de oorspronkelijk gekozen route lopen, maar ik volg natuurlijk trouw de gesproken aanwijzingen en daardoor mis ik de afslag van de oorspronkelijke route compleet (op de snelweg zie je dat ook echt te laat).

Op deze manier ben ik inmiddels twee keer ruim voor Luxemburg via een waardeloze route naar huis gestuurd. En waarom? Omdat die volgens de berekening รฉรฉn tot twee minuten sneller zou zijn.

Ik weet dat het automatisch herberekenen op basis van verkeersinformatie (verkeersbewuste routeberekening) uitgezet kan worden. Die optie heb ik juist aanstaan voor het geval er flinke afsluitingen ontstaan, maar in de basis wil ik het liefst gewoon de route rijden die ik aan het begin gekozen heb.

Ik snap dat zoโ€™n combinatie lastig te programmeren is, maar ik wilde het toch even delen. Misschien zie ik iets over het hoofd of kan er achter de schermen aan wat knoppen gedraaid worden.

In mijn auto krijg ik altijd een melding als er een snellere route gevonden is. Ik kan die dan accepteren of weigeren. Bij weigeren blijft hij netjes de oorspronkelijke route volgen. Misschien is dat (optioneel) een mooie toevoeging voor MRA.

Nou ja, ik weet het verder ook niet ๐Ÿ˜œ, maar ik ben het in elk geval kwijt. Kan ik weer rustig slapen ๐Ÿ˜‹

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE ๐Ÿงก

Rob Verhoeffundefined Marinus van Deudekomundefined 2 Replies Last reply
    1
    • Lex.Kloet.RXundefined Online
      Lex.Kloet.RXundefined Online
      Lex.Kloet.RX
      RouteXpert
      wrote last edited by

Ik heb dat probleem niet zozeer. Wat jij ook ondervindt heb ik ook last van, dat de "call" behoorlijk laat is. Bij "sla nu af" ben ik al bij de afslag en moet nog sturen. Ik heb daardoor ook al wat ommetjes moeten maken.

Geluk/verliefdheid is net als in je broek plassen. Iedereen ziet het alleen jij voelt het.

Ducati Monster 1200 met Garmin Zรผmo XT
      Fiat 124 Spider/Camper Dethleffs met Navigation-App op Samsung Tab Active4 Pro
      MRA Lifetime Gold

1 Reply Last reply
      0
      • CD130undefined CD130

Voorbeeld: ik rijd een route van A naar B. Voordat het navigeren start, krijg ik meerdere opties te zien. Ik kies dan bewust voor een bepaalde route, bijvoorbeeld omdat die langs een specifiek tankstation gaat. Vervolgens gebeurt er onderweg iets (geen idee wat precies) en kiest MRA op de achtergrond toch voor een andere route. De witte lijn blijft wel netjes over de oorspronkelijk gekozen route lopen, maar ik volg natuurlijk trouw de gesproken aanwijzingen en daardoor mis ik de afslag van de oorspronkelijke route compleet (op de snelweg zie je dat ook echt te laat).

Op deze manier ben ik inmiddels twee keer ruim voor Luxemburg via een waardeloze route naar huis gestuurd. En waarom? Omdat die volgens de berekening รฉรฉn tot twee minuten sneller zou zijn.

Ik weet dat het automatisch herberekenen op basis van verkeersinformatie (verkeersbewuste routeberekening) uitgezet kan worden. Die optie heb ik juist aanstaan voor het geval er flinke afsluitingen ontstaan, maar in de basis wil ik het liefst gewoon de route rijden die ik aan het begin gekozen heb.

Ik snap dat zoโ€™n combinatie lastig te programmeren is, maar ik wilde het toch even delen. Misschien zie ik iets over het hoofd of kan er achter de schermen aan wat knoppen gedraaid worden.

In mijn auto krijg ik altijd een melding als er een snellere route gevonden is. Ik kan die dan accepteren of weigeren. Bij weigeren blijft hij netjes de oorspronkelijke route volgen. Misschien is dat (optioneel) een mooie toevoeging voor MRA.

Nou ja, ik weet het verder ook niet ๐Ÿ˜œ, maar ik ben het in elk geval kwijt. Kan ik weer rustig slapen ๐Ÿ˜‹

Rob Verhoeffundefined Offline
        Rob Verhoeffundefined Offline
        Rob Verhoeff
        Alpha tester
        wrote last edited by

@CD130 Ik vind dat een mooie toevoeging. Waze doet dat inderdaad ook en geeft je de keuze om die snellere route te accepteren of niet. Daarom gebruik ik van A naar B altijd Waze. Die gaat net iets slimmer om met die info.

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator | Nolan N100-5 with Sena 30K
        iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock)
        Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
        Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

1 Reply Last reply
        0
        • CD130undefined CD130

Marinus van Deudekomundefined Do not disturb
          Marinus van Deudekomundefined Do not disturb
          Marinus van Deudekom
          RouteXpert
          wrote last edited by

@CD130 met een A2B route krijg ik regelmatig de vraag of ik de gevonden snellere route wil volgen met daarbij ook de tijd die ik zou kunnen besparen.

Honda Goldwing GL1500,
          Honda Silverwing GL 650
          DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
          Garmin XT sold
          Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
          0
          Reply
          • Reply as topic
          Log in to reply
          • Oldest to Newest
          • Newest to Oldest
          • Most Votes

ACTIVE USERS
          Marinus van Deudekomundefined
          Marinus van Deudekom
          Rob Verhoeffundefined
          Rob Verhoeff
          Lex.Kloet.RXundefined
          Lex.Kloet.RX
          CD130undefined
          CD130
          POPULAR TOPICS
          • Verkeersbewuste routeberekening niet automatisch
            Marinus van Deudekomundefined
            Marinus van Deudekom
            1
            4
            34

• features for realy long trips
            Brian McGundefined
            Brian McG
            0
            7
            184

• New update! (5.0.1)
            ConiKostundefined
            ConiKost
            11
            8
            312

• Audio cuttet via Bluetooth
            Robert Laudensackundefined
            Robert Laudensack
            1
            21
            1.1k

• Problem seit Update 5.0.1
            Tuxiundefined
            Tuxi
            0
            6
            146

• Waypoin automatic correction
            RetiredWingManundefined
            RetiredWingMan
            3
            9
            328

• Scrolling waypoint info
            Rob Verhoeffundefined
            Rob Verhoeff
            0
            18
            367

• "Show next waypoint information" - another hidden UI filter!
            Brian McGundefined
            Brian McG
            4
            8
            474
          MY GROUPS
          • Login

• Login or register to search.
          • First post
            Last post
          0
          • Categories