Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

  1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Na 5000km MyRoute-app: helemaal klaar met deze Bugware

Na 5000km MyRoute-app: helemaal klaar met deze Bugware

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
36 Posts 21 Posters 844 Views 8 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • supergundefined Offline
    supergundefined Offline
    superg
    wrote last edited by
    #13

    Jammer om dit allemaal zo van jullie te lezen...
    Ik heb dit jaar ongeveer 7000 km gereden, en alles met MRA op Android Auto. Ik heb dan wel mijn tracklog uitstaan (daar heb ik wel een gps tracker voor), maar dit jaar heeft MRA mij nog niet 1 keer in de steek gelaten, niet 1 keer hoeven te restarten. Wel dat de telefoon heet wordt, maar ik heb dan ook flitsmeister aan staan en mijn muziek draait steeds.
    Ik heb een high end Samsung en een ingebouwde scherm op mijn GL1800.
    Natuurlijk zijn er kleine dingen die beter kunnen, maar niet alles kan perfect voor iedereen zijn want we zijn allemaal anders met elk onze eigen wensen.

    (en dat van iemand zonder gele band 😉 )

    1 Reply Last reply
    1
    • PieterGundefined PieterG

      Na 5000km ervaar ik de MyRoute-app nog steeds al zeer slecht. De lijst van problemen is eindeloos groot, ik noem hieronder een paar van de vele.

      De gebruikersinterface is een ramp, duidelijk bij elkaar geraapt zooitje. Instellingen staan op onlogische plekken, je zoekt je 't schompus. Duidelijk niet ontworpen door een UX-designer.

      (tip 1: als je een route hebt gedownload en je kunt deze niet vinden, ga dan naar je accountinstellingen....(rechtsboven op je afbeelding drukken), want daar is van alles onder geflikkerd. Schuif naar beneden totdat je de map downloads daar ziet staan. Logische plek toch? Als je een route 2x hebt gedownload, staat deze er 2x met dezelfde naam ...welke was de laatste....? )

      (tip 2: Als je dingen wilt instellen als kleur aanwijzer, auto-zoom, lijndiktes, POI grootte, etc. ga dan naar 'Kaartstijl' en zie bovenaan bij 'Kaartlaag' dat aan de rechterkant een klein grijs (ipv wit) '>' tekenstaat. Als je daar op drukt , gaat er een wereld voor je open. Zie het maar eens te vinden...

      Benamingen van functies, etc. zijn niet consistent en als je via Carplay werkt, wordt daar nog eens een schepje bovenop gedaan. Wat een ramp.

      Ook al staat de functie 'Automatisch herberekenen' uit dan nog herberekent de app doorlopend je route als je een afslag mist. Daarna is je route aan gort. (wie in de bergen plotseling voor een afgesloten weg komt te staan met z'n motor, weet wat ik bedoel en waarom dit zo belangrijk is...)

      Als je een afslag mist: geen melding, als je internet er even uit ligt ook geen melding, etc. etc.. De app zwijgt over van alles en nog wat en communiceert totaal niet met de gebruiker.

      De app klapt er regelmatig uit tijdens het rijden. Dan moet je op de motor maar zien waar je heen gaat...
      Als je dan de optie 'Laatste route' tegenkomt: dat is vaak niet niet de laatste route, zeker niet als je zelf een van A naar B tussendoor hebt ingesteld. Fijn als de app er weer eens uit klapt... kun je weer stoppen, handschoen uit, route opnieuw aanmaken etc..

      De optie 'off-line rijden' is nutteloos: veel functies vereisen gewoon een goed Internetverbinding want de app wil hoe dan ook contact met de server. (totaal nutteloos als je in de bergen rijdt!!)

      Als je een rit hebt gemaakt voor een groep bijvoorbeeld: als de app er voor de zoveelste keer er uit klapt MOET je de route opnieuw laden en dat kan alleen als de app de groepsinformatie van de server kan ophalen. Grote ontwerpfout dus!

      Een route instellen van A naar B pakt toch de snelweg (ook al staat 'Snelwegen vermijden 'aan' ). En in die situatie kun je niet kiezen voor 'bochtige wegen' . Hoe idioot is dit dan?! Een navigatie tour- app die dit niet kan!

      Alle rit instellingen worden genegeerd tijdens rijden van A naar B, deze werken alleen bij het maken van een rondrit, dus niet bij rit van A naar B. (bij deze laatste kun je alleen kiezen voor 'kortste' of 'snelste' route....hoe dom...

      Tolwegen vermijden werkt ook niet: app meldt tijdens rijden opeens'Tolweg kon niet worden vermeden'. Op het moment dat je er al op rijdt en dat is dus te laat! Dan heb je geen keuze meer. (ik verwacht meerdere boetes uit Zwitserland hierdoor!! Bedankt MRA, al zal de rekening bij jullie declareren)

      En zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb in 5000km nog NOOIT een vlekkeloze rit kunnen rijden met MyRoute-app, er is altijd wel wat en dan sta je weer aan de kant met je motor, handschoen uit doen, en app bedienen via telefoon want Carplay integratie is de volgende ramp waar ik een hoofdstuk over kan schrijven...

      Als je een groepsroute hebt en deze download eninstelling ' herberekenen' uit hebt staan, dan zul je zien dat de groepsrijders ieder een andere route voor zich zien. MRA doet maar wat!

      En dan heb ik het nog niet over dat MRA je door woonwijken rondjes laat zwerven omdat hij denkt dat het bochtige wegen zijn. De app lijkt geen flauw idee te hebben van wat mooie motor-routes zijn: stuurde ons in Zwitserland en Italie alleen maar dwars door het centrum van stadjes en dorpjes... hele mooie stukken werden totaal gemist!
      En zo heeft MRA een deel van het plezier van een reis van 2600km ver-neukt en heb ik besloten dat ik MyRouteapp niet meer ga gebruiken. Helemaal klaar mee.

      Had ik al vermeld dat door het geklooi onderweg MRA het presteerde om 2 routes door elkaar actief te hebben? De app wer helemaal dol en een stuwmeer aan aanwijzingen volgde: ga op de rotonde bij de 2e afslag, ga op de rotonde bij de 6e afslag (ja 6! en er waren er maar 4)
      Voor de goede orde: ik heb een Gold lifetime abonnement. Maar dit product slaat de plank volledig mis en verdient op basis van mijn ervaringen de kwalificatie '14 karaats kermisplastic' nog niet eens.

      Hubert Thoringundefined Offline
      Hubert Thoringundefined Offline
      Hubert Thoring
      Valued contributor
      wrote last edited by
      #14

      @PieterG said:

      Na 5000km ervaar ik de MyRoute-app nog steeds al zeer slecht. De lijst van problemen is eindeloos groot, ik noem hieronder een paar van de vele.

      De gebruikersinterface is een ramp, duidelijk bij elkaar geraapt zooitje. Instellingen staan op onlogische plekken, je zoekt je 't schompus. Duidelijk niet ontworpen door een UX-designer.

      (tip 1: als je een route hebt gedownload en je kunt deze niet vinden, ga dan naar je accountinstellingen....(rechtsboven op je afbeelding drukken), want daar is van alles onder geflikkerd. Schuif naar beneden totdat je de map downloads daar ziet staan. Logische plek toch? Als je een route 2x hebt gedownload, staat deze er 2x met dezelfde naam ...welke was de laatste....? )

      (tip 2: Als je dingen wilt instellen als kleur aanwijzer, auto-zoom, lijndiktes, POI grootte, etc. ga dan naar 'Kaartstijl' en zie bovenaan bij 'Kaartlaag' dat aan de rechterkant een klein grijs (ipv wit) '>' tekenstaat. Als je daar op drukt , gaat er een wereld voor je open. Zie het maar eens te vinden...

      Benamingen van functies, etc. zijn niet consistent en als je via Carplay werkt, wordt daar nog eens een schepje bovenop gedaan. Wat een ramp.

      Ook al staat de functie 'Automatisch herberekenen' uit dan nog herberekent de app doorlopend je route als je een afslag mist. Daarna is je route aan gort. (wie in de bergen plotseling voor een afgesloten weg komt te staan met z'n motor, weet wat ik bedoel en waarom dit zo belangrijk is...)

      Als je een afslag mist: geen melding, als je internet er even uit ligt ook geen melding, etc. etc.. De app zwijgt over van alles en nog wat en communiceert totaal niet met de gebruiker.

      De app klapt er regelmatig uit tijdens het rijden. Dan moet je op de motor maar zien waar je heen gaat...
      Als je dan de optie 'Laatste route' tegenkomt: dat is vaak niet niet de laatste route, zeker niet als je zelf een van A naar B tussendoor hebt ingesteld. Fijn als de app er weer eens uit klapt... kun je weer stoppen, handschoen uit, route opnieuw aanmaken etc..

      De optie 'off-line rijden' is nutteloos: veel functies vereisen gewoon een goed Internetverbinding want de app wil hoe dan ook contact met de server. (totaal nutteloos als je in de bergen rijdt!!)

      Als je een rit hebt gemaakt voor een groep bijvoorbeeld: als de app er voor de zoveelste keer er uit klapt MOET je de route opnieuw laden en dat kan alleen als de app de groepsinformatie van de server kan ophalen. Grote ontwerpfout dus!

      Een route instellen van A naar B pakt toch de snelweg (ook al staat 'Snelwegen vermijden 'aan' ). En in die situatie kun je niet kiezen voor 'bochtige wegen' . Hoe idioot is dit dan?! Een navigatie tour- app die dit niet kan!

      Alle rit instellingen worden genegeerd tijdens rijden van A naar B, deze werken alleen bij het maken van een rondrit, dus niet bij rit van A naar B. (bij deze laatste kun je alleen kiezen voor 'kortste' of 'snelste' route....hoe dom...

      Tolwegen vermijden werkt ook niet: app meldt tijdens rijden opeens'Tolweg kon niet worden vermeden'. Op het moment dat je er al op rijdt en dat is dus te laat! Dan heb je geen keuze meer. (ik verwacht meerdere boetes uit Zwitserland hierdoor!! Bedankt MRA, al zal de rekening bij jullie declareren)

      En zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb in 5000km nog NOOIT een vlekkeloze rit kunnen rijden met MyRoute-app, er is altijd wel wat en dan sta je weer aan de kant met je motor, handschoen uit doen, en app bedienen via telefoon want Carplay integratie is de volgende ramp waar ik een hoofdstuk over kan schrijven...

      Als je een groepsroute hebt en deze download eninstelling ' herberekenen' uit hebt staan, dan zul je zien dat de groepsrijders ieder een andere route voor zich zien. MRA doet maar wat!

      En dan heb ik het nog niet over dat MRA je door woonwijken rondjes laat zwerven omdat hij denkt dat het bochtige wegen zijn. De app lijkt geen flauw idee te hebben van wat mooie motor-routes zijn: stuurde ons in Zwitserland en Italie alleen maar dwars door het centrum van stadjes en dorpjes... hele mooie stukken werden totaal gemist!
      En zo heeft MRA een deel van het plezier van een reis van 2600km ver-neukt en heb ik besloten dat ik MyRouteapp niet meer ga gebruiken. Helemaal klaar mee.

      Had ik al vermeld dat door het geklooi onderweg MRA het presteerde om 2 routes door elkaar actief te hebben? De app wer helemaal dol en een stuwmeer aan aanwijzingen volgde: ga op de rotonde bij de 2e afslag, ga op de rotonde bij de 6e afslag (ja 6! en er waren er maar 4)
      Voor de goede orde: ik heb een Gold lifetime abonnement. Maar dit product slaat de plank volledig mis en verdient op basis van mijn ervaringen de kwalificatie '14 karaats kermisplastic' nog niet eens.

      @pieterg
      Was het echt zo erg, het leest voor mij alsof je er niet genoeg mee bezig was...

      Lees dit ..https://www.myrouteapp.com/support

      VG

      VG Hubert
      Beta Test "Next App" dazu die Hardware .
      iPad 9. Gen iOS 26.5 / iPhone 16e iOS 26.5/ Navi iPhone Xr iOS 18.7.9 / PC mit MS Win11 /❗️MyRoute-App im Cradel und Remotek-One❗️ Info zu MRA & Remotek One

      1 Reply Last reply
      0
      • PieterGundefined PieterG

        Ongenuanceerd? Ik kan mijn ervaringen stuk voor stuk reproduceren en documenteren hoor. Lees nog maar eens, maar dan goed; het zijn gewoon voorbeelden van hoe dingen (fout) gaan en die 5000km ergernis, die ik met andere producten niet had, had ik me inderdaad kunnen besparen door MRA niet aan te schaffen.

        Er zitten echt ontwerpfouten in die op basis van hedendaagse softwareontwikkelingsmethodieken nooit tot een release zouden zijn gekomen. (laat staan het niveau 'Gold' kunnen waarmaken) Rechtpraten wat krom is, staat gelijk aan ontkennen wat mij betreft: dit product is empirisch aantoonbaar verre van stabiel en consistent.
        Hulp heb ik niet nodig maar dank voor je toegankelijkheid. Na 5000km MRA, staat mijn keuze vast.

        Edit: nog een feitje, de app klapt er 6 tot 8 keer per dag uit en dat is de afgelopen 3 jaar zo geweest op meerdere Android en iPhone toestellen (en ik ben de enige niet die dit meld)

        Con Hennekensundefined Online
        Con Hennekensundefined Online
        Con Hennekens
        Alpha tester
        wrote last edited by
        #15

        @PieterG said:

        Lees nog maar eens

        Nee hoor, ik stop al na je eerste zin. Ik denk niet dat jij hier om hulp vraagt namelijk.

        I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

        Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

        Check out RideSleepRepeat.eu, a biker community for sharing stays across Europe

        1 Reply Last reply
        4
        • AWDC LAOundefined Offline
          AWDC LAOundefined Offline
          AWDC LAO
          wrote last edited by
          #16

          Ik heb geen noemenswaardig problemen en gebruik MRA reeds vanaf dag twee en NN vanaf dag één.

          R1300GS Adv BlackPanther BMW, Apple MacBook Pro M4, Carpe Iter V4c, ervaring met TTR550, ZumoXT2 & iPhone 12 pro max.

          1 Reply Last reply
          0
          • M. Schrijverundefined M. Schrijver

            Het bericht van @pieterg is inderdaad behoorlijk ongezouten. Maar het zal niemand verbazen dat ik in grote lijnen met hem mee ga.
            MRA komt van ver. Het is ver ontwikkeld en zeker een mooi platform dat ik graag gebruik. Maar het navigatie gedeelte behoeft nog steeds de nodige aandacht. Het mist het nodige niveau van stabiliteit die andere apps wel bieden.

            Rocksolid stabiliteit onder alle denkbare omstandigheden is wat je onderweg wil. Navigatie software is er voor jou. Niet andersom. Dat is wat @pieterg eigenlijk zegt.
            Ook ik moest vandaag 2 keer langs van de weg stoppen omdat MRA er ineens zonder enige melding mee stopte. Het programma was gewoon afgesloten.

            Rob Verhoeffundefined Online
            Rob Verhoeffundefined Online
            Rob Verhoeff
            Alpha tester
            wrote last edited by
            #17

            @M.-Schrijver said:

            Navigatie software is er voor jou. Niet andersom. Dat is wat @pieterg eigenlijk zegt.

            Dat komt dan anders behoorlijk rot z’n strot uit!

            🏍️ BMW K1600GT-P (2013) | Nolan N100-5 with Sena 30K
            📱 iOS on iPhone 13 & 16 (mounted on Quadlock or AliExpress extention on BMW-cradle)
            🚙 Apple CarPlay in VW T-Roc
            💻 Routelab on MacBook Air & iMac (Tahoe & Ventura)

            nomkoundefined 1 Reply Last reply
            1
            • Eric Bovelanderundefined Offline
              Eric Bovelanderundefined Offline
              Eric Bovelander
              wrote last edited by
              #18

              Jezus wat een kut post,
              Bevalt het niet zoek dan iets anders, heel simpel toch, Al die lappen tekst kan ik helemaal niks mee
              Ontwerp dan lekker je eigen ding als je het allemaal zo goed weet. RTFM 😑

              1 Reply Last reply
              0
              • Travellexxieundefined Offline
                Travellexxieundefined Offline
                Travellexxie
                Valued contributor
                wrote last edited by
                #19

                In mijn 7.000km door Spanje en Portugal (en nu nog steeds), heb ik 2 dingen ervaren:

                • de app klapt er na ongeveer een uur minimaal 1x uit (ja je kunt opnieuw starten en het neemt de route weer op;en ja ik heb de app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd;en ja ik heb altijd de nieuwste versie)
                • het draaien van de kaart en herberekenen van de route bij stilstand (ja, ik weet dat HERE er mee bezig is, maar misschien eens verder kijken dan HERE, er zijn toch wel problemen mee).
                  Veel andere klachten van TS hebben mi toch te maken met het "ik-weet-niet-hoe-het-werkt-maar-ik-ga-toch-rijden-en-ben-niet-van-plan-ook-maar-iets-te leren" syndroom.

                Met andere apps maak je een route, met MRA componeer je een route!

                Ducati Monster 1200 met Garmin Zümo XT
                Fiat 124 Spider/Camper Dethleffs met Navigation-App op Samsung Tab Active4 Pro
                MRA Lifetime Gold

                1 Reply Last reply
                0
                • Massimo Cardoneundefined Offline
                  Massimo Cardoneundefined Offline
                  Massimo Cardone
                  wrote last edited by
                  #20

                  No system is perfect, and I’ve tried out various sat-nav devices and software, from TomTom to Garmin Zumo, from Kurviger to Calimoto, and so on.
                  And I have to say one thing: MyRouteapp is the BEST of them all.

                  Planning on the PC is simply sensational, with the various maps and map layers. I could write so much more. I’d just like to give a big shout-out to the MyRoute team here.

                  The fact is that my problems started after the update to 5.1.0-462. I’ve described them objectively in this post: https://forum.myrouteapp.com/topic/11068/issues-since-the-5.1.0-462-update-crashes-and-lag/21

                  Sometime around 11 June, there was another update (5.2) with brilliant new features. The problem is that a friend of mine was on the road from 6 June to 27 June and was able to test the MRA extensively, including the new update to 5.2.

                  Although the crashes have become less frequent, they’re still happening and they’re just plain annoying. Above all, this always happens when you least need it – in heavy traffic, rather than on the motorway or anywhere else where the next junction isn’t for another 10, 20 or 40 km.

                  I used to have practically no problems. The issues started for us (me and two friends) from update 5.1.0-462 onwards. Do read through the post. And we use different mobile phones running Android and iOS. That can’t possibly be a coincidence.

                  The navigation should run smoothly wherever possible. I need to be able to rely on it. It’s quite possible that some people really don’t have any problems, but if you read the various replies to my post, it’s clear that quite a few people are affected.

                  And following my post, other threads were started reporting similar issues: crashes and tracklogs not being recorded.

                  Kind regards,
                  Massimo

                  Translated with DeepL.com (free version)

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • ATLastundefined Offline
                    ATLastundefined Offline
                    ATLast
                    wrote last edited by ATLast
                    #21

                    I understand your frustration—I've had my share of problems with the app in the past, see my posts in this forum—but I think your opinion, probably written in the heat of the moment, is a bit excessive: the program has indeed improved significantly.

                    I also notice that we probably use it in the same way—as a route planner from point A to point B—and that doesn't seem to be how most users use it. When I go on a trip, I don't plan the whole trip on the website but set a destination for the end of the day and let the program do its job. I want the flexibility to visit places that aren't on the itinerary but that I find appealing.

                    This requires recalculating the route, which is still not the app's strong point, even though it has also improved considerably, thanks to the developers.

                    And the recalculation problem is amplified when the internet connection is weak or nonexistent: unfortunately, it's often impossible to change this while driving because you don't always notice it, and it's not always easy to stop and switch to offline mode. From my past experience—though I haven't tried this in a while I must say—offline mode has never helped me; otherwise, I would always travel "offline." For your information: I download maps of all of Europe and take care to keep them up to date.

                    I adjusted the route calculation by enabling all the avoidance options, which the app seems to handle less well than before: I too have been sent onto a highway, through a village to avoid 400 meters of main road, or via a parking lot… I also find that here in Belgium, the program makes much less effective use of smaller roads than in version 4: there are also fewer winding road options (3) than before (5). And the difference between level 2 and level 3 is, most of the time, imperceptible.

                    A few weeks ago, I took a 2200 km trip in France, and the app worked very well: almost no crashes, and I was able to cross France to and from the Dordogne region with very few two-lane roads. This might even require extra attention because, in rural France, there are very few places to refuel.

                    Did you specify what type of phone, system, and Android Auto/CarPlay connection you're using? It can also affect how the app works or behaves.

                    As for me, and I've been a user since version 1 of the program, I'm confident that with a little more patience, the app will have eliminated the biggest flaws that sometimes affect my journeys. I don't just use it when traveling, but also in Belgium: I've already discovered many places that were previously hidden from me.

                    I've already tried other apps: OSMand, Calimoto, etc., but none of them appealed to me because they all offer far fewer features than MRA. And while it's true that the menus are sometimes unclear, with practice you get the hang of it. It's also important to remember that the complexity of navigating the menus is partly due to the sheer number of options available.

                    In any case, if you find an app with as many features that works better, please let me know.

                    Ride safe.

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • Marinus van Deudekomundefined Offline
                      Marinus van Deudekomundefined Offline
                      Marinus van Deudekom
                      RouteXpert
                      wrote last edited by
                      #22

                      Most of the problems start with users that use CP & AA. Do you use one of them.
                      If that's not the case Create the logfiles by long pressing in the version number and send them with a ticket so the devs van have a look at it.
                      If you are using CP & AA, it one of them. Some users dont experiance problems, me for instance, and others do. Depending on their configuration of is minor of major.

                      Honda Goldwing GL1500,
                      Honda Silverwing GL 650
                      DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
                      Garmin XT sold
                      Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • M. Schrijverundefined Offline
                        M. Schrijverundefined Offline
                        M. Schrijver
                        Valued contributor
                        wrote last edited by
                        #23

                        Had just a frustrated experience. It was a sum of things. Not all can be lead back to MRA. But the behaviour of MRA frustrated me the most

                        Currently I'm on holiday in Ireland. That means little knowledge how the traffic flow in Ierland is build . I was on the M4 heading Dublin. The idea was straight through Dublin. It was a pre-planned route with multiple points in Dublin. But because the directions MRA gave me and the lack of knowledge of the road structure. I landed on the M50. This was my starting point of my frustration. And once on the wrong highway. Turning back is not an option. But the recalculation tries to go back to the missed waypoint. Which is normal for MRA. But not logical in this situation. After some more wrong turns (also partially because of the given directions) and keep sending back to the missed waypoint (point 5). I was almost boiling of frustration. Finally I found a place to stop the bike and look at the route. Skipping to point 13 was the most logic thing to do to get back on the route.

                        MRA is a good tool but there are situations where things are getting meshed up pretty well.
                        Just like some other postings tell. MRA is good but not flexible enough. At least that is my opinion.

                        (I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • Herman Veldhuizenundefined Online
                          Herman Veldhuizenundefined Online
                          Herman Veldhuizen
                          wrote last edited by Herman Veldhuizen
                          #24

                          @PieterG is niet er diplomatiek maar heeft natuurlijk wel een paar issues. Waar ik het meeste van schrik zijn de reakties van de "experts" hier. Waarom vraag ik mij af . De app is niet van jullie als ik het goed begrijp. Dus geen reden om terug te blaffen. Het eninge wat hier mee bereikt wordt is schade aan de reputatie van de app.

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • Mzokkundefined Offline
                            Mzokkundefined Offline
                            Mzokk
                            wrote last edited by
                            #25

                            There are so many configurations with different phones different OS's and now different AA and Carplay capable devices and vehicles. I use the app in three ways Via AA on my Honda Africa Twin. Via AA in my VW ID3 and as a native app on the phone in my wifes Mazda MX5. I generally use the same phone and don't use the tracklog facility (I still have my ZumoXT mounted on the Honda and use this for tracks and proximity alerted poi's) I always navigate "Offline" with loaded maps and use one Motorola phone in all cases. I tend to follow pre-planned routes (if I want A-B routing I use google maps). For the 18 months I have used MyRoute app as my primary navigation tool (taking over from the Zumo XT which is used as a backup) and can honestly say that I have not had an issue with crashes or the app failing to restart navigation after a break during that period. That includes leading 4 multi day trips In Scotland and France during the period and using the app on the Canary Islands in a hire car. During multi day bike trips I tend to put in optional loops that get bypassed if time becomes pressing (which it can with 6-10 riders) and skipping these has caused no issues) So I don't use the app online or for A-B journeys or use "curvey" routes created by the app. So if these things cause issues I'd never know.

                            ATLastundefined 1 Reply Last reply
                            0
                            • Cleoundefined Offline
                              Cleoundefined Offline
                              Cleo
                              wrote last edited by Cleo
                              #26

                              Wel apart dat iemand zijn ervaringen beschrijft en de app niet vindt bevallen dat de hele horden zich op de boodschapper richten en deze bijna afbranden en Myrouteapp flink beginnen te verdedigen. Je hoeft niet eens te zijn met de ervaringen van een ander maar dan zeuren over de toon van het bericht omdat er kritiek op de app wordt gegeven siert de rest ook niet, ga gewoon op de inhoudt van de boodschap in.

                              En ja Myrouteapp wordt beter maar is nog niet perfect.

                              Verder heb ik zelf met een recente tocht naar en door Frankrijk toch redelijk veel problemen ervaren, zoals het crashen waar de app helaas niet verder gaat waar gebleven en me weer terug stuurt naar WP1 en ik weer langs de kant moet staan om weer op WP's doorklikken moet drukken

                              Ook lijkt er een geheugen lek te zijn omdat na een dag de app actief te hebben gehouden de presentatie op het scherm van de kaart in het geheel verdween en ik fijn naar een wit scherm met een blauwe pijl keek en ik niet kon stoppen om te herstarten.

                              En zoals bij vele navigatie app, dus NIET uniek voor Mrouteapp, vindt ik de getoonde informatie vaak te groot en daar door teveel real estate innemen van het scherm terwijl de icoontje op de kaart in de standaard instellingen weer te klein zijn, de ikoontjes kan ik oplossen maar de grootte van de informatie niet,

                              Ik kan me voorstellen dat mensen emotioneel reageren als ze vertrouwen op 1 app voor een tocht, ik heb door schade en schande altijd meerdere navigaties bij me.
                              Vooral in bergen en bij slecht ontvangst van mobiele data en slechte GPS door een dicht bladerdak of smalle kloven wordt je niet vrolijk met navigeren met een mobiele telefoon.

                              En het rigide gedrag dat een WP precies op de weg moet staan of juiste weghelft is nog steeds een onprettige ervaring, een acceptatie cirkel om een WP moet toch mogelijk zijn of de gebruiker helpen om aan te geven dat een WP verkeerd is geplaatst.
                              Overigens heb ik geen warme mobiel ervaren en kon de hele dag rijden op een acculading. Nieuwste versie van Myrouteapp.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • Gerard Wullinkundefined Offline
                                Gerard Wullinkundefined Offline
                                Gerard Wullink
                                wrote last edited by
                                #27

                                @PieterG: Niet om vervelend te doen, maar waarom was je ook alweer overgestapt op MRA? Vast niet omdat Garmin zo prettig werkte. Mijn ervaring is dat als je de problemen goed kunt duiden, je het beste deze gewoon kunt melden. Je weet immers precies wat er niet goed ging en waarom. Dan draag je bij aan de verbetering. Er wordt echt naar gekeken. Anderzijds is het inderdaad wel zo dat navigatie niet zo simpel is als het lijkt. Misschien is een kleine basiscursus inderdaad niet gek, maar ik snap je frustratie ook wel. ik heb ook met Garmin gereden.

                                Cleoundefined PieterGundefined 2 Replies Last reply
                                1
                                • Mzokkundefined Mzokk

                                  There are so many configurations with different phones different OS's and now different AA and Carplay capable devices and vehicles. I use the app in three ways Via AA on my Honda Africa Twin. Via AA in my VW ID3 and as a native app on the phone in my wifes Mazda MX5. I generally use the same phone and don't use the tracklog facility (I still have my ZumoXT mounted on the Honda and use this for tracks and proximity alerted poi's) I always navigate "Offline" with loaded maps and use one Motorola phone in all cases. I tend to follow pre-planned routes (if I want A-B routing I use google maps). For the 18 months I have used MyRoute app as my primary navigation tool (taking over from the Zumo XT which is used as a backup) and can honestly say that I have not had an issue with crashes or the app failing to restart navigation after a break during that period. That includes leading 4 multi day trips In Scotland and France during the period and using the app on the Canary Islands in a hire car. During multi day bike trips I tend to put in optional loops that get bypassed if time becomes pressing (which it can with 6-10 riders) and skipping these has caused no issues) So I don't use the app online or for A-B journeys or use "curvey" routes created by the app. So if these things cause issues I'd never know.

                                  ATLastundefined Offline
                                  ATLastundefined Offline
                                  ATLast
                                  wrote last edited by
                                  #28

                                  @Mzokk said:

                                  (if I want A-B routing I use google maps)

                                  Hi.

                                  No! Google Maps doesn't allow you to avoid residential areas, main roads, unpaved roads, etc;..

                                  MRA does that.

                                  Bu the way, I also use the Zumo XT as backup system and its "adventurous route" option are way less efficient than MRA.

                                  Thanks for sharing anyway.

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • Gerard Wullinkundefined Gerard Wullink

                                    @PieterG: Niet om vervelend te doen, maar waarom was je ook alweer overgestapt op MRA? Vast niet omdat Garmin zo prettig werkte. Mijn ervaring is dat als je de problemen goed kunt duiden, je het beste deze gewoon kunt melden. Je weet immers precies wat er niet goed ging en waarom. Dan draag je bij aan de verbetering. Er wordt echt naar gekeken. Anderzijds is het inderdaad wel zo dat navigatie niet zo simpel is als het lijkt. Misschien is een kleine basiscursus inderdaad niet gek, maar ik snap je frustratie ook wel. ik heb ook met Garmin gereden.

                                    Cleoundefined Offline
                                    Cleoundefined Offline
                                    Cleo
                                    wrote last edited by Cleo
                                    #29

                                    @Gerard-Wullink said:

                                    @PieterG: Niet om vervelend te doen, maar waarom was je ook alweer overgestapt op MRA? Vast niet omdat Garmin zo prettig werkte. Mijn ervaring is dat als je de problemen goed kunt duiden, je het beste deze gewoon kunt melden. Je weet immers precies wat er niet goed ging en waarom. Dan draag je bij aan de verbetering. Er wordt echt naar gekeken. Anderzijds is het inderdaad wel zo dat navigatie niet zo simpel is als het lijkt. Misschien is een kleine basiscursus inderdaad niet gek, maar ik snap je frustratie ook wel. ik heb ook met Garmin gereden.

                                    Een van de beste reden lijkt me dat Garmin navigatie als LCM beschouwd en er weinig energie meer insteekt en om die reden er mensen overgestapt zijn naar oa MRA als alternatief.
                                    Als Garmin toekomst had gezien in navigeren was Basecamp onderhouden, Explore is toch anders en hadden ze elk jaar nieuwe navigaties uit gebracht,

                                    Kobutex Motorreizenundefined 1 Reply Last reply
                                    0
                                    • Rob Verhoeffundefined Rob Verhoeff

                                      @M.-Schrijver said:

                                      Navigatie software is er voor jou. Niet andersom. Dat is wat @pieterg eigenlijk zegt.

                                      Dat komt dan anders behoorlijk rot z’n strot uit!

                                      nomkoundefined Offline
                                      nomkoundefined Offline
                                      nomko
                                      wrote last edited by
                                      #30

                                      @Rob-Verhoeff said:

                                      @M.-Schrijver said:

                                      Navigatie software is er voor jou. Niet andersom. Dat is wat @pieterg eigenlijk zegt.

                                      Dat komt dan anders behoorlijk rot z’n strot uit!

                                      Nee @rob-verhoeff!!! Dat is precies zoals het is. Navigatie software moet voor jouw werken en niet andersom!

                                      Je maakt een route, laad het in de tool en dan moet je van A tot Z geen enkel ellende mee hebben of onderweg weer van alles moeten aanpassen.

                                      @m.-schrijver zegt het precies zoals het is..

                                      | MRA Gold Member |
                                      | Garmin Zumo XT + BMW K1200GT |
                                      | MRA Next + Kawasaki Z650 |

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • PieterGundefined PieterG

                                        Ongenuanceerd? Ik kan mijn ervaringen stuk voor stuk reproduceren en documenteren hoor. Lees nog maar eens, maar dan goed; het zijn gewoon voorbeelden van hoe dingen (fout) gaan en die 5000km ergernis, die ik met andere producten niet had, had ik me inderdaad kunnen besparen door MRA niet aan te schaffen.

                                        Er zitten echt ontwerpfouten in die op basis van hedendaagse softwareontwikkelingsmethodieken nooit tot een release zouden zijn gekomen. (laat staan het niveau 'Gold' kunnen waarmaken) Rechtpraten wat krom is, staat gelijk aan ontkennen wat mij betreft: dit product is empirisch aantoonbaar verre van stabiel en consistent.
                                        Hulp heb ik niet nodig maar dank voor je toegankelijkheid. Na 5000km MRA, staat mijn keuze vast.

                                        Edit: nog een feitje, de app klapt er 6 tot 8 keer per dag uit en dat is de afgelopen 3 jaar zo geweest op meerdere Android en iPhone toestellen (en ik ben de enige niet die dit meld)

                                        nomkoundefined Offline
                                        nomkoundefined Offline
                                        nomko
                                        wrote last edited by
                                        #31

                                        @PieterG said:

                                        Ongenuanceerd? Ik kan mijn ervaringen stuk voor stuk reproduceren en documenteren hoor. Lees nog maar eens, maar dan goed; het zijn gewoon voorbeelden van hoe dingen (fout) gaan en die 5000km ergernis, die ik met andere producten niet had, had ik me inderdaad kunnen besparen door MRA niet aan te schaffen.

                                        Er zitten echt ontwerpfouten in die op basis van hedendaagse softwareontwikkelingsmethodieken nooit tot een release zouden zijn gekomen. (laat staan het niveau 'Gold' kunnen waarmaken) Rechtpraten wat krom is, staat gelijk aan ontkennen wat mij betreft: dit product is empirisch aantoonbaar verre van stabiel en consistent.
                                        Hulp heb ik niet nodig maar dank voor je toegankelijkheid. Na 5000km MRA, staat mijn keuze vast.

                                        Edit: nog een feitje, de app klapt er 6 tot 8 keer per dag uit en dat is de afgelopen 3 jaar zo geweest op meerdere Android en iPhone toestellen (en ik ben de enige niet die dit meld)

                                        @pieterg
                                        Trek je maar niks aan van die zelfingenomen en zelfbenoemde MRA goeroes.
                                        Die zitten liever op een roze wolk MRA de hemel in te jubelen in plaats van de eind-gebruiker op z'n woord geloven.

                                        | MRA Gold Member |
                                        | Garmin Zumo XT + BMW K1200GT |
                                        | MRA Next + Kawasaki Z650 |

                                        1 Reply Last reply
                                        -1
                                        • Marinus van Deudekomundefined Offline
                                          Marinus van Deudekomundefined Offline
                                          Marinus van Deudekom
                                          RouteXpert
                                          wrote last edited by
                                          #32

                                          Gelet op alle berichtgeving in deze post heb ik niet het gevoel dat hieraan deelnemen nog productief kan zijn voor wie dan ook.
                                          Als de beheerders de post niet sluiten, beschouw ik hem voor mezelf als gesloten en zal hem ook niet meer openen
                                          Mocht je nog naar mij willen reageren, zoals altijd reageer ik op chat berichten
                                          Have fun

                                          Honda Goldwing GL1500,
                                          Honda Silverwing GL 650
                                          DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
                                          Garmin XT sold
                                          Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

                                          1 Reply Last reply
                                          0

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Register Login
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes


                                          • 1
                                          • 2
                                          ACTIVE USERS
                                          Corjan Meijerinkundefined
                                          Corjan Meijerink
                                          Con Hennekensundefined
                                          Con Hennekens
                                          PieterGundefined
                                          PieterG
                                          Travellexxieundefined
                                          Travellexxie
                                          Hubert Thoringundefined
                                          Hubert Thoring
                                          Marinus van Deudekomundefined
                                          Marinus van Deudekom
                                          Kobutex Motorreizenundefined
                                          Kobutex Motorreizen
                                          nomkoundefined
                                          nomko
                                          Cleoundefined
                                          Cleo
                                          supergundefined
                                          superg
                                          Nick Carthewundefined
                                          Nick Carthew
                                          white.mouseundefined
                                          white.mouse
                                          ATLastundefined
                                          ATLast
                                          Gerard Wullinkundefined
                                          Gerard Wullink
                                          Rob Verhoeffundefined
                                          Rob Verhoeff
                                          Mzokkundefined
                                          Mzokk
                                          Herman Veldhuizenundefined
                                          Herman Veldhuizen
                                          M. Schrijverundefined
                                          M. Schrijver
                                          Massimo Cardoneundefined
                                          Massimo Cardone
                                          Eric Bovelanderundefined
                                          Eric Bovelander
                                          AWDC LAOundefined
                                          AWDC LAO
                                          POPULAR TOPICS
                                          • Na 5000km MyRoute-app: helemaal klaar met deze Bugware
                                            Corjan Meijerinkundefined
                                            Corjan Meijerink
                                            -4
                                            36
                                            844

                                          • Back from vacation
                                            Hubert Thoringundefined
                                            Hubert Thoring
                                            13
                                            11
                                            149

                                          • Manual Zoom
                                            Haugundefined
                                            Haug
                                            0
                                            6
                                            30

                                          • Doe ik iets verkeerd of...
                                            nomkoundefined
                                            nomko
                                            0
                                            4
                                            74

                                          • Planner slows down with Google Maps
                                            Aiello antoninoundefined
                                            Aiello antonino
                                            0
                                            4
                                            78

                                          • fuel stops when using track navigation
                                            Con Hennekensundefined
                                            Con Hennekens
                                            0
                                            3
                                            76

                                          • Wunderlinq mive keft
                                            Nick Carthewundefined
                                            Nick Carthew
                                            0
                                            3
                                            38

                                          • Route wijkt af van de geplande route
                                            Marinus van Deudekomundefined
                                            Marinus van Deudekom
                                            0
                                            4
                                            82

                                          MY GROUPS
                                          • Login

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Categories
                                          • Recent
                                          • Popular
                                          • Support
                                          • MyRoute-app