Deel van MRA app loopt vast tijdens het rijden (AA)
-
Afgelopen weekend heel veel gereden met de My Route app. Fijn te zien dat de app best redelijk door ontwikkeld is de laatste maanden en het batterijverbruik minder lijkt te zijn maar ik liep toch tegen issues aan:
-
Zodra ik even van de route afwijk of de GPS signaal kwijt is raakt de MRA app van slag. Dit resulteert erin dat de visuele instructies blijven laden en de rest van de rit moet meer werken. De route op de kaart blijft wel up to date en ook de gesproken instructies blijven up to date.
-
Ik heb 1x mee gemaakt dat er geen route meer werd getoond. Ook niet na het opnieuw inladen van de route. Het leek wel alsof MRA totaal geen connectie had. Ik kreeg namelijk geen enkele info op het scherm en het beeld klopte niet met waar ik reed en bewoog ook niet. De echte oplossing was stoppen en de app volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Helaas heb je die optie niet in een extern scherm en alleen op je telefoon.
-
Vanwege de verstoringen heb ik op 1 dag wel 8x een route opnieuw gestart. In 4 van de 8 gevallen pakte hij mijn locatie wel goed op. In 4 gevallen moest ik terug naar routepunt 1. Tijdens het rijden moet je dan 27 routepunten met de hand overslaan. Op je telefoon kun je dit eenvoudiger doen via routepunten en het routepunt vast te houden waar je verder naar toe wilt gaan. Op een extern scherm kan dit niet.
-
Nog een minor dingetje. Als ik zonder route rij (voorrijder heeft in dit geval een andere route ingeladen dan ik) dan geeft de MRA app ook geen max snelheid meer aan...
Mijn setup: Motorola G73 telefoon in mijn jas, draadloos verbonden aan mijn Carpuride 720.
Telefoon netwerk Vodafone, Lokatie variërend van Kaiserlautern, via Eifel, Luxemburg naar Maastricht -
-
Afgelopen weekend heel veel gereden met de My Route app. Fijn te zien dat de app best redelijk door ontwikkeld is de laatste maanden en het batterijverbruik minder lijkt te zijn maar ik liep toch tegen issues aan:
-
Zodra ik even van de route afwijk of de GPS signaal kwijt is raakt de MRA app van slag. Dit resulteert erin dat de visuele instructies blijven laden en de rest van de rit moet meer werken. De route op de kaart blijft wel up to date en ook de gesproken instructies blijven up to date.
-
Ik heb 1x mee gemaakt dat er geen route meer werd getoond. Ook niet na het opnieuw inladen van de route. Het leek wel alsof MRA totaal geen connectie had. Ik kreeg namelijk geen enkele info op het scherm en het beeld klopte niet met waar ik reed en bewoog ook niet. De echte oplossing was stoppen en de app volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Helaas heb je die optie niet in een extern scherm en alleen op je telefoon.
-
Vanwege de verstoringen heb ik op 1 dag wel 8x een route opnieuw gestart. In 4 van de 8 gevallen pakte hij mijn locatie wel goed op. In 4 gevallen moest ik terug naar routepunt 1. Tijdens het rijden moet je dan 27 routepunten met de hand overslaan. Op je telefoon kun je dit eenvoudiger doen via routepunten en het routepunt vast te houden waar je verder naar toe wilt gaan. Op een extern scherm kan dit niet.
-
Nog een minor dingetje. Als ik zonder route rij (voorrijder heeft in dit geval een andere route ingeladen dan ik) dan geeft de MRA app ook geen max snelheid meer aan...
Mijn setup: Motorola G73 telefoon in mijn jas, draadloos verbonden aan mijn Carpuride 720.
Telefoon netwerk Vodafone, Lokatie variërend van Kaiserlautern, via Eifel, Luxemburg naar Maastricht@kevinsfanclub het minor dingetje is helemaal niks want als je geen route volgt, dat geef je tenminste aan, dan is het normaal dat er geen snelheid wordt getoond. Staat overigens wel op de wensen lijst van de gebruikers.
-
-
@kevinsfanclub het minor dingetje is helemaal niks want als je geen route volgt, dat geef je tenminste aan, dan is het normaal dat er geen snelheid wordt getoond. Staat overigens wel op de wensen lijst van de gebruikers.
@Marinus-van-Deudekom
Geen bug, maar nieuw feature dus. Soms schakel ik dan van MRA over naar Waze.
De bovenste 3 items leveren wel frustratie op -
-
-
-
-
Telefoon netwerk Vodafone, Lokatie variërend van Kaiserlautern, via Eifel, Luxemburg naar Maastricht@kevinsfanclub de andere dingen hebben denk ik te maken met de lokale omstandigheden. Ik lees dat je vanuit Duitsland, Luxemburg en België naar Nederland bent gereden. Uit eigen ervaring weet ik dat de internet verbindingen dat niet altijd optimaal zijn. Advies zou dan ook zijn om offline te navigeren. Ik vermoed dat jij online hebt genavigeerd en dan is wat je hebt ervaren helaas niet ongebruikelijk.
-
-
@kevinsfanclub de andere dingen hebben denk ik te maken met de lokale omstandigheden. Ik lees dat je vanuit Duitsland, Luxemburg en België naar Nederland bent gereden. Uit eigen ervaring weet ik dat de internet verbindingen dat niet altijd optimaal zijn. Advies zou dan ook zijn om offline te navigeren. Ik vermoed dat jij online hebt genavigeerd en dan is wat je hebt ervaren helaas niet ongebruikelijk.
@Marinus-van-Deudekom Je vermoeden is juist. Ik had online aanstaan, maar wel alle kaarten vooraf alvast gedownload. Ik kreeg idd ook een keer de melding dat hij naar online wilde overschakelen, terwijl ik de offline functie niet eerder had gebruikt
Over een maandje testen met offline functie dus. Nadeel van offline is dat hij geen wegafsluitingen meer herkend denk ik dan he. Of herkend hij die op het moment dat je je offline kaarten het laatst hebt geupdate?