Zoom: top-down & dynamisch
-
Sinds pakweg een jaar geleden is de app veel, héél veel beter geworden - dank daarvoor!
Ik heb één niggle die ik graag op de backlog zou willen laten duwen, als ik jullie kan overtuigen:
Mijn use case is simpel:
- Ik rijd met Dynamische camera, want logisch en handig.
- Ik zoom een flink stuk uit, want ik wil even checken waar ik ben - camera gaat naar Top-down -- is ook logisch.
- Maar: snel terugschakelen naar Dynamische camera is niet goed mogelijk:
- als ik één keer klik op het kompas gaat 'ie naar 'Noord boven';
- als ik twee keer achter elkaar klik... gaat 'ie eerst naar 'Dynamisch' en dan óók naar 'Noord boven' terug.
Ik WIL natuurlijk liefst met één klik op het kompas terug naar Dynamische camera.
Dit is op Android 13 en 15, versie 4.4.0 - 404.
PS: Een snelle fix zou misschien zijn om de volgorde van de camera modes te veranderen. Nu is het Top-Down -> Noord-boven -> Dynamisch. Maak er Top-Down -> Dynamisch -> Noord-boven van en dan is de belangrijkste use case (de mijne
) opgelost. Dan kun je met 1 klik van Top-Down terug naar Dynamisch, zonder te wachten.
-
Volgens mij werkt het wel zo, zoals jij het zo willen zien. Ik heb zet zelf een paar keer geprobeerd en goed gelet op het kompas symbool. Deze lijkt gewoon dezelfde vorm te houden waardoor je zou mogen aannemen dat het type zoom ook nog hetzelfde is.