Route en track
-
Dag allen,
Ik heb een route gemaakt in de HERE kaart.
Deze geexporteerd als een GPX 1.1 (route, track, POI)
Als ik deze route open in DMD2 (ja ja ik weet het..) dan ziet hij 2 tracks.
Alle andere dagtrips (behorend bij de hele route) geeft hij in DMD2 netjes een track EN een route. Rara....
Wie kan mij uitleggen hoe dat komt?
link naar de route -
misschien gewoon mra next op dmd2 installeren.
-
Heb ik. Daar gaat het niet om.
-
Heb ik. Daar gaat het niet om.
Hi @Arjan-de-Vries when I save your route as gpx 1.1, the file it all seems perfectly normal,
inspecting the gpx file it contains the usual waypoint details, route points & track points
Importing into Basecamp & it shows correctly as only the 2 POI a single route & a single track
to me it would appear to be a DMD import issue but I don't have a DMD to test with sorry
you could try splitting the route into 2 halves in MRA & see if each of the 2 halves also produce 2 tracks or if the issue is with a particular part of the path
@Arjan-de-Vries als ik je route op te slaan als gpx 1.1, het bestand lijkt allemaal volkomen normaal,
Bij het inspecteren van het GPX-bestand bevat het de gebruikelijke waypoint-details, routepunten en trackpunten
Importeren in Basecamp en het wordt correct weergegeven als alleen de 2 POI's, een enkele route en een enkele trackvoor mij lijkt het een DMD-importprobleem te zijn, maar ik heb geen DMD om mee te testen, sorry
je zou kunnen proberen de route in 2 helften te splitsen in MRA en te kijken of elk van de 2 helften ook 2 sporen produceert of dat het probleem bij een bepaald deel van het pad ligt
-
Dag allen,
Ik heb een route gemaakt in de HERE kaart.
Deze geexporteerd als een GPX 1.1 (route, track, POI)
Als ik deze route open in DMD2 (ja ja ik weet het..) dan ziet hij 2 tracks.
Alle andere dagtrips (behorend bij de hele route) geeft hij in DMD2 netjes een track EN een route. Rara....
Wie kan mij uitleggen hoe dat komt?
link naar de route@Arjan-de-Vries said in Route en track:
When I open this route in DMD2 (yes, I know...), it shows two tracks.
When importing a GPX into DMD2, all routes containing more than 100 routepoints are considered as tracks. That's why you get two tracks.
Deleting three points will result in a track and route as expected after importing into DMD2.
-
@Martin-Wilcke I thought MRA was dumb with its 200 point limit, appears DMD is even crazier
-
@Martin-Wilcke I thought MRA was dumb with its 200 point limit, appears DMD is even crazier
@Brian-McG said in Route en track:
That depends on your point of view.
You can also say that routes with more than 100 points are better modelled as a track. That's my opinion, for example.
-
Well, the 100 or less did the trick.
I want to have DMD2 as a backup for MRA. I use MRA on my t865x tablet.
I like the maps view of DMD better though.