route wordt door MRA tijdens rijden gewijzigd; routepunten worden overgeslagen
-
Gisteren een rit van 250 km gemaakt met de nieuwste Beta! Bewust een aantal keren van de route afgeweken maar dat ging allemaal gladjes. Geen problemen daarmee ondervonden. Ook de pauze verliep ditmaal zonder probleem.
Wat ik wel bemerkte is dat de route op een aantal plaatsen spontaan gewijzigd werd (blauwe lijn liep anders dan de witte lijn) waarbij daardoor ook een aantal op de route liggende routepunten overgeslagen werden.
Gewoon de witte lijn (de oorspronkelijke route dus) blijven volgen waarbij MRA toch nog een aantal malen opnieuw probeerde de route te wijzigen.
Uiteindelijk bleken er geen zichtbare redenen (wegafsluitingen e.d.)om van de geplande route af te wijken.
Geen idee dus waarom dit gedrag vertoond werd. -
Gisteren een rit van 250 km gemaakt met de nieuwste Beta! Bewust een aantal keren van de route afgeweken maar dat ging allemaal gladjes. Geen problemen daarmee ondervonden. Ook de pauze verliep ditmaal zonder probleem.
Wat ik wel bemerkte is dat de route op een aantal plaatsen spontaan gewijzigd werd (blauwe lijn liep anders dan de witte lijn) waarbij daardoor ook een aantal op de route liggende routepunten overgeslagen werden.
Gewoon de witte lijn (de oorspronkelijke route dus) blijven volgen waarbij MRA toch nog een aantal malen opnieuw probeerde de route te wijzigen.
Uiteindelijk bleken er geen zichtbare redenen (wegafsluitingen e.d.)om van de geplande route af te wijken.
Geen idee dus waarom dit gedrag vertoond werd.@white.mouse heb je bij instellingen, functioneel, verkeersinstellingen toevallig wat aanstaan
-
-
@white.mouse de belangrijkste heb je inderdaad al uit staan. Misschien dat de andere 3 toch nog roet in het eten hebben gegooid
-
Ik had het gister ook. Meerdere keren koos mra een andere route dan de track lijn. @Marinus-van-Deudekom je zegt de belangrijkste staan uit. Welke moeten dan echt uitstaan om mra de gemaakte route te laten volgen?
-
Ik had het gister ook. Meerdere keren koos mra een andere route dan de track lijn. @Marinus-van-Deudekom je zegt de belangrijkste staan uit. Welke moeten dan echt uitstaan om mra de gemaakte route te laten volgen?
@Arjan-de-Vries de belangrijkste is verkeersbewuste berekening. Als je die uitzet volgt er geen herberekening als er een file wegopbreking etc op je route is. Let wel dan ben je zelf wel aan de beurt voor oplossingen.
-
Een paar weken geleden in Duitsland. Liep ik tegen een probleem aan wat ik al eerder gezien (vorig jaar in Schotland). Om onduidelijke reden wordt blijkbaar soms een routepunt reeds overgeslagen die nog niet bereikt hebt. Hierdoor kan het dus zijn dat de blauwe routelijn anders gaat lopen dan de witte routelijn.
Wat ik bedoel.
Je bent routepunt 2 net gepasseerd en je krijgt de melding routepunt 3 is reeds overgeslagen. Terwijl routepunt 3 een paar kilometer verderop ligt. Vaak zie je dan ook dat linksboven de info over de volgende afslag ook ineens wijzigt.Verkeersbewuste berekening zou inderdaad invloed kunnen hebben. Maar in de gevallen dat ik het gezien heb was er geen info op de kaart aanwezig wat een route aanpassing rechtvaardigt.
Ik heb over dit probleem al een log naar de developers gestuurd.
-
Gister ook gemerkt! Zat ergens bij 9 en hij gaf aan 13 over te gaan slaan
-
Met verkeersbewuste berekening aan, kan dat zomaar gebeuren, zonder dat je daarvan een melding ziet op je kaart. Als ik een leuke route ga rijden zet ik dat daarom uit om verrassingen te voorkomen. Het blijven apparaten die niet altijd doen wat je zou willen
-
Wanneer zet je verkeersbewuste berekening dan wel aan?
-
Wanneer zet je verkeersbewuste berekening dan wel aan?
@Arjan-de-Vries als ik zomaar van A naar B rijd. Het is een keuze. Je kunt het ook aan laten staan en dan goed op de witte originele route letten
-
Als het het terecht is dat het toekomstig punt overgeslagen wordt, is dit prima. Maar het moet wel terecht zijn. Daar heb ik dus twijfels over. Zowel in Duitsland als in Schotland was er geen enkel reden voor. Er waren ook geen sporen van recente werkzaamheden.
Dingen als wegwerkzaamheden zijn al bekend bij het starten van de route. Dus de aanpassingen hiervoor kan dan al bij het starten doorgevoerd worden. Dan merk je daar ook niets van onderweg. Je ziet dan alleen de witte routelijn de wegwerkzaamheden ingaan. Dingen als een file of een ongeval zijn plotseling en moeten dus adhoc doorgevoerd worden. -
Geen idee dus waarom dit gedrag vertoond werd.@white.mouse said in route wordt door MRA tijdens rijden gewijzigd; routepunten worden overgeslagen:
Bewust een aantal keren van de route afgeweken
Als je van de route afwijkt, dan gaat de app denken dat je niet bij bepaalde routepunten kunt komen. Dan gaat hij die dus overslaan. De app weet niet dat jij dat "bewust" doet heh
@Arjan-de-Vries said in route wordt door MRA tijdens rijden gewijzigd; routepunten worden overgeslagen:
Gister ook gemerkt! Zat ergens bij 9 en hij gaf aan 13 over te gaan slaan
Dat kan. Als 13 het dichtstbijzijnde routepunt over de weg is.
@M.-Schrijver said in route wordt door MRA tijdens rijden gewijzigd; routepunten worden overgeslagen:
Je bent routepunt 2 net gepasseerd en je krijgt de melding routepunt 3 is reeds overgeslagen. Terwijl routepunt 3 een paar kilometer verderop ligt.
Ja, die ervaring heb ik ook. Als je eenmaal routepunten aan het overslaan bent die nog vooruit op de route liggen, kom je daar vaak lastig vanaf. Het zou mooi zijn als je door een routepunt rijdt, dat je dan vanzelf vanaf daar verder gaat. Maar ook daar kleven enkele bezwaren aan.