Automatische Toepassing HERE Tom Tom - geen Opening in BMW Connected Drive?
-
Ik ben gold member bij het aanmaken van een route verschijnt "het geselecteerde profiel werkt alleen in HERE Tom Tom Kaart" ik kan dit niet ongedaan maken. Ik programmeer de route vervolgens in standaard open street view. Vervolgens bewaar ik in GPX 1.1 (of 1.2 of 1.0). Ik verstuur per e-mail naar mijn Smart Phone. Ik download op One Drive. Ik importeer in BMW Connected Drive. Het wordt downgeload in BMW connected drive, ik open de route en start ze en krijg boodschap van Connected Drive: "geen route gevonden", staat nochtans in de lijst met geïmporteerde routes... (?) Heeft dit nu te maken met het feit dat ik automatisch in die HERE Tom Tom Kaart terechtkom? Thx for help, Philippe
-
@Philippe-Coosemans welk profiel gebruik je dan, toevallig het motor profiel. Je kunt dat veranderen in de route bijzonderheden in de linker balk
-
@Philippe-Coosemans go into you profile and change your transport mode to car/automobile.
-
Zoals ik de routes van MRA naar mijn BMW CRN overbreng vind ik veel handiger. Omdat MRA alle routes synchroniseert via hun eigen cloud met mijn iPhone en Samsung kan ik daar alle routes vinden.
Daarna Exporteer ik de geopende route als GPX 1.1 file RECHTSTREEKS naar de BMW Motorrad app op mijn iPhone of Samsung. Als mijn BMW CRN verbonden is met internet (bv. via WIFI of via een hotspot op mijn telefoon, komt de route vanzelf in de BMW CRN. Geen draadjes nodig en geen onnodige downloads via OneDrive of i.d.
-
De BMW CRN heeft toch ook een mogelijkheid tot een simkaart?
Je kan er dus voor kiezen om een simkaart te plaatsen. Hierdoor heeft je CRN altijd toegang tot de gegevens.Bij andere systemen ben ik zelf ook gestopt om de klooien met snoertjes.
Voordeel van snoertjes is dat het de meest stabiele verbinding en goedkoopste verbinding is.
Nadeel is dat je wel toegang tot een apparaat moet hebben waarmee je verbinding met je navigatie kan maken.Werken via een bluetooth of Wifi (al dan niet via een hotspot). Is een alternatief maar vooral met Bluetooth is het vaak Hit or Miss..
Dit alternatief heb ik ook een paar jaar geprobeerd.De laatste optie is een toegang tot het WEB door de navigatie zelf. Via een simkaart bijvoorbeeld. Voor wat veel navigatiesystemen tegenwoordig aan data gebruiken. Ik vind dit zelf de beste mogelijkheid maar niet perse de goedkoopste oplossing. Aan een simkaart hangen immers ook kosten. De mogelijkheid van eigen toegang tot het web is voor mij een reden geweest om over te stappen naar een Smartphone voor de navigatie.
Als ik een CRN zou hebben had ik er direct een simkaart ingestoken. -
@M-Schrijver In heb een SIM kaart in de BMW CRN, kost mij nu 2,50 euro per maand via KPN, was een aanbieding normale kosten 5 euro, en krijg 2 Gig data. Deze 2 Gig is ruim voldoende om een maand lang te navigeren. Mocht ik te kort komen dan stort ik via delen flink wat bij, wat gewoon gebruikt kan worden bij roaming. Laatst zo'n 150 Gig er door heen gejaagd vanwege een ander doel. Die SIM is dus ideaal vooral als je gebruikt wil maken van A-B navigatie met verkeersinformatie elk ander doel van je navigatie waar on-line info handig is
De data honger ligt veel lager dan bij MRA.Wat nu wel handig is bij de BMW CRN, volgens mij bij een van de laatste software releases toegevoegd, is dat je via USB-C routes nu rechtstreeks in de CRN kan plaatsen scheelt gepruts en omzetten in de app.
DE CRN is ook erg handig in gebieden waar GPS ontvangst gebrekkig is omdat de antenne en het ontvangst veel beter is dan een telefoon, scheelt een hoop ongewenst gespring naar wegen waar je niet rijdt.
De CRN is verre van ideaal maar beter en sneller dan het gedrocht BMW Garmin, waar ik de versie VI versie 2 van heb. De snelheid is vooral handig als je een lange routes rijdt waar een herberekening plaats vind, bij de Garmin kan je gaan koffie drinken bij de CRN vrijwel direct een herberekening.