Kleur van de routelijn wijzigen
-
Ik zou het nog super vinden als we de mogelijkheid hadden om de kleur van de routelijn te wijzigen, zoals bijvoorbeeld naar Rood, of juist een hele felle kleur om het makkelijker te maken om op de motor de route te volgen
-
@Niels-Elferink al eens in 2023 aangevraagd, nog maar eens een poging doen
-
@Niels-Elferink mijn wens is ook om tracklijn kleur te wijzigen. ik moet zeggen sinds achtergrond kleur schema te wijzigen is is witte tracklijn wel beter zichtbaar.
-
Ik zal mijn argumenten om dat NIET te doen dan nog maar eens herhalen
.
- Als je de kleur van de routelijn kunt wijzigen, moeten de kleuren van de andere lijnen (opgenomen track en originele route, dus de gele en de witte lijnen) óók aangepast kunnen worden. Het heeft namelijk niet veel zin om een witte lijn (bijvoorbeeld) in te kunnen stellen als routelijn terwijl die al een andere betekenis heeft.
- En daar zit eigenlijk de kern: De kleur van de lijn heeft een betekenis. Het beantwoorden van vragen en de de interpretatie van screenshots wordt alleen maar een stuk lastiger als iedereen zijn eigen favoriete kleur gaan zitten instellen.
Uiteraard ben ik voorstander van duidelijk zichtbare en herkenbare lijnen. Naar mijn idee hebben we die al.
-
@Con-Hennekens Dan vind ik gebruikersgemak toch echt een stuk zwaarder wegen dan hoe een screenshot geïnterpreteerd wordt. Persoonlijk vind ik de hele app te blauw. Dat is natuurlijk deels een kwestie van smaak, maar door het overmatige gebruik van die kleur gaat het ten koste van de afleesbaarheid. Garmin had dat bijvoorbeeld met die (lelijke) paarse routelijn veel beter geregeld… Niet dat er ook maar één haartje op m’n hoofd eraan denkt om terug te gaan naar Garmin, maar ik snap de wens of vraag wel