Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. [Beta] The MyRoute-app
  3. [Beta] Suggestions and Discussions
  4. Kleur van de routelijn wijzigen

Kleur van de routelijn wijzigen

Scheduled Pinned Locked Moved [Beta] Suggestions and Discussions
11 Posts 7 Posters 158 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Niels Elferinkundefined Offline
    Niels Elferinkundefined Offline
    Niels Elferink
    wrote on last edited by

Re: kleur van de weg wijzigen

Ik zou het nog super vinden als we de mogelijkheid hadden om de kleur van de routelijn te wijzigen, zoals bijvoorbeeld naar Rood, of juist een hele felle kleur om het makkelijker te maken om op de motor de route te volgen

Niels Elferinkundefined Bouke Entundefined 2 Replies Last reply
    2
    • Niels Elferinkundefined Niels Elferink

Ik zou het nog super vinden als we de mogelijkheid hadden om de kleur van de routelijn te wijzigen, zoals bijvoorbeeld naar Rood, of juist een hele felle kleur om het makkelijker te maken om op de motor de route te volgen

Niels Elferink
      wrote on last edited by

@Niels-Elferink al eens in 2023 aangevraagd, nog maar eens een poging doen 😋

1 Reply Last reply
      0
      • Niels Elferinkundefined Niels Elferink

Bouke Entundefined Offline
        Bouke Entundefined Offline
        Bouke Ent
        wrote on last edited by

@Niels-Elferink mijn wens is ook om tracklijn kleur te wijzigen. ik moet zeggen sinds achtergrond kleur schema te wijzigen is is witte tracklijn wel beter zichtbaar.

1 Reply Last reply
        0
        • Con Hennekensundefined Offline
          Con Hennekensundefined Offline
          Con Hennekens
          wrote on last edited by

Ik zal mijn argumenten om dat NIET te doen dan nog maar eens herhalen 😉 .

• Als je de kleur van de routelijn kunt wijzigen, moeten de kleuren van de andere lijnen (opgenomen track en originele route, dus de gele en de witte lijnen) óók aangepast kunnen worden. Het heeft namelijk niet veel zin om een witte lijn (bijvoorbeeld) in te kunnen stellen als routelijn terwijl die al een andere betekenis heeft.
          • En daar zit eigenlijk de kern: De kleur van de lijn heeft een betekenis. Het beantwoorden van vragen en de de interpretatie van screenshots wordt alleen maar een stuk lastiger als iedereen zijn eigen favoriete kleur gaan zitten instellen.

Uiteraard ben ik voorstander van duidelijk zichtbare en herkenbare lijnen. Naar mijn idee hebben we die al.

I am not affiliated with MyRoute-App. The help I am offering is entirely voluntary.
          I am just an enthusiastic user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

CD130undefined Lex.Kloet.RXundefined 2 Replies Last reply
          1
          • Con Hennekensundefined Con Hennekens

• Als je de kleur van de routelijn kunt wijzigen, moeten de kleuren van de andere lijnen (opgenomen track en originele route, dus de gele en de witte lijnen) óók aangepast kunnen worden. Het heeft namelijk niet veel zin om een witte lijn (bijvoorbeeld) in te kunnen stellen als routelijn terwijl die al een andere betekenis heeft.
            • En daar zit eigenlijk de kern: De kleur van de lijn heeft een betekenis. Het beantwoorden van vragen en de de interpretatie van screenshots wordt alleen maar een stuk lastiger als iedereen zijn eigen favoriete kleur gaan zitten instellen.

Uiteraard ben ik voorstander van duidelijk zichtbare en herkenbare lijnen. Naar mijn idee hebben we die al.

CD130undefined Offline
            CD130undefined Offline
            CD130
            wrote on last edited by

@Con-Hennekens Dan vind ik gebruikersgemak toch echt een stuk zwaarder wegen dan hoe een screenshot geïnterpreteerd wordt. Persoonlijk vind ik de hele app te blauw. Dat is natuurlijk deels een kwestie van smaak, maar door het overmatige gebruik van die kleur gaat het ten koste van de afleesbaarheid. Garmin had dat bijvoorbeeld met die (lelijke) paarse routelijn veel beter geregeld… Niet dat er ook maar één haartje op m’n hoofd eraan denkt om terug te gaan naar Garmin, maar ik snap de wens of vraag wel 👍

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE 🧡

1 Reply Last reply
            0

Lex.Kloet.RXundefined Offline
              Lex.Kloet.RXundefined Offline
              Lex.Kloet.RX
              wrote on last edited by

@Con-Hennekens dat kun je toch gewoon aan de gebruiker overlaten? Net zoals Garmin dat doet. Ik vind dat perfect. En als dat vanwege de inrichting van het programma niet kan, kun je die standaardkleuren "not available" maken voor andere lijnen. 🤷 Iedereen blij 😁

Geluk/verliefdheid is net als in je broek plassen. Iedereen ziet het alleen jij voelt het.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
              0
              • Lex.Kloet.RXundefined Lex.Kloet.RX

@Con-Hennekens dat kun je toch gewoon aan de gebruiker overlaten? Net zoals Garmin dat doet. Ik vind dat perfect. En als dat vanwege de inrichting van het programma niet kan, kun je die standaardkleuren "not available" maken voor andere lijnen. 🤷 Iedereen blij 😁

Con Hennekens
                wrote on last edited by

@Lex-Kloet-RX, ja, dat kan zeker! Ik vraag me wel af of het zinvol genoeg is. Ik denk dat er (veel) belangrijkere zaken zijn op de lijst. En nóg meer opties is niet per definitie vooruitgang 😉

I am not affiliated with MyRoute-App. The help I am offering is entirely voluntary.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Guzzistundefined 1 Reply Last reply
                0

@Lex-Kloet-RX, ja, dat kan zeker! Ik vraag me wel af of het zinvol genoeg is. Ik denk dat er (veel) belangrijkere zaken zijn op de lijst. En nóg meer opties is niet per definitie vooruitgang 😉

Guzzistundefined Offline
                  Guzzistundefined Offline
                  Guzzist
                  wrote on last edited by

Hallo @Con-Hennekens,
                  Ik begrijp je gedachte: meer opties, meer complexiteit hoeft niet per se te worden gezien als vooruitgang. Maar ik denk dat dingen die verbeterd kunnen worden wel als vooruitgang gezien kunnen worden.

Toen ik nog Garmin gebruikte (vooral de 396) was ik blij dat Garmin het kleurenschema opsloeg in een tekstbestand. Het was heel gemakkelijk om het zelf aan te passen, bijvoorbeeld om het contrastrijker te maken. Dat was een hele opluchting!
                  Zelfs als de huidige kleurinstelling van MyRoute-app al goed is, kan ik het begrijpen als gebruikers willen dat de kaart of de routelijn in speciale kleuren met meer contrast wordt weergegeven, vooral als ze geen erg helder scherm hebben.

Dit is natuurlijk niet mogelijk met de MyRoute-app. Dan is het waarschijnlijk alleen mogelijk via een optiemenu.
                  Zoiets bestaat al in MRA-Routeplanner: als je extra tracks of routes voor een route wilt weergeven, kun je daarvoor specifieke kleuren kiezen.

Maar ik weet het: er zijn belangrijkere dingen...

Nothing is impossible ;-)
                  In past: GARMIN Zumo 210->GARMIN Zumo 395->GARMIN XT=> now: DMD T865-X + MyRoute-App, LocusMaps, OsmAnd.
                  In past: GARMIN MapSource ->GARMIN BaseCamp->Tyre->Kurviger->Calimoto=> now: MRA-Routplanner.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                  0
                  • Guzzistundefined Guzzist

Hallo @Con-Hennekens,
                    Ik begrijp je gedachte: meer opties, meer complexiteit hoeft niet per se te worden gezien als vooruitgang. Maar ik denk dat dingen die verbeterd kunnen worden wel als vooruitgang gezien kunnen worden.

Toen ik nog Garmin gebruikte (vooral de 396) was ik blij dat Garmin het kleurenschema opsloeg in een tekstbestand. Het was heel gemakkelijk om het zelf aan te passen, bijvoorbeeld om het contrastrijker te maken. Dat was een hele opluchting!
                    Zelfs als de huidige kleurinstelling van MyRoute-app al goed is, kan ik het begrijpen als gebruikers willen dat de kaart of de routelijn in speciale kleuren met meer contrast wordt weergegeven, vooral als ze geen erg helder scherm hebben.

Dit is natuurlijk niet mogelijk met de MyRoute-app. Dan is het waarschijnlijk alleen mogelijk via een optiemenu.
                    Zoiets bestaat al in MRA-Routeplanner: als je extra tracks of routes voor een route wilt weergeven, kun je daarvoor specifieke kleuren kiezen.

Maar ik weet het: er zijn belangrijkere dingen...

Con Hennekens
                    wrote on last edited by Con Hennekens

@Guzzist said in Kleur van de routelijn wijzigen:

was ik blij dat Garmin het kleurenschema opsloeg in een tekstbestand. Het was heel gemakkelijk om het zelf aan te passen

Ja ik ken het. Ik heb diverse Zumo's gehad. Ik vind dat meer een hack dan een feature eerlijk gezegd. Het heeft wat weg van het ouderwets aanpassen van config files onder Linux 😉

CD130undefined 1 Reply Last reply
                    1

@Guzzist said in Kleur van de routelijn wijzigen:

was ik blij dat Garmin het kleurenschema opsloeg in een tekstbestand. Het was heel gemakkelijk om het zelf aan te passen

Ja ik ken het. Ik heb diverse Zumo's gehad. Ik vind dat meer een hack dan een feature eerlijk gezegd. Het heeft wat weg van het ouderwets aanpassen van config files onder Linux 😉

CD130undefined Offline
                      CD130undefined Offline
                      CD130
                      wrote on last edited by

@Con-Hennekens Ik snap wat je bedoelt met de vergelijking met ouderwets config-bestanden aanpassen, en het voelt inderdaad een beetje “old school”. Maar strikt genomen is dit geen hack. Het aanpassen van het kleurenschema in de Zumo gebeurt via een toegankelijke tekstbestandstructuur die bewust open is gelaten voor gebruikers die hun weergave willen personaliseren. Er wordt niks gekraakt of misbruikt, en het blijft allemaal netjes binnen de grenzen van wat de software toelaat.

Je zou het eigenlijk kunnen zien als een ‘verborgen feature’ of geavanceerde instelling voor de liefhebber 😉

The adventure starts where the plans end | READY TO >> RACE 🧡

1 Reply Last reply
                      1
                      • Benstewundefined Offline
                        Benstewundefined Offline
                        Benstew
                        wrote on last edited by

Heb altijd garmin gebruikt en heb de kleuraanpassing van vooral de track zeer prettig gevonden. Nu een Carpe Iter tablet, deze zat op motor die ik kocht, en ben nu met mra aan het navigeren. Rijd de route als track. Mijn grootste probleem is, als de route afwijkt van de track, dan komt de track als een witte lijn in beeld.
                        Deze is voor mij niet duidelijk. Ik zou een rode lijn als track willen hebben, zodat ik duidelijker kan zien als de route gaat afwijken.

1 Reply Last reply
                        0
                        Reply
                        • Reply as topic
                        Log in to reply
                        • Oldest to Newest
                        • Newest to Oldest
                        • Most Votes

ACTIVE USERS
                        Con Hennekensundefined
                        Con Hennekens
                        CD130undefined
                        CD130
                        Guzzistundefined
                        Guzzist
                        Lex.Kloet.RXundefined
                        Lex.Kloet.RX
                        Benstewundefined
                        Benstew
                        Bouke Entundefined
                        Bouke Ent
                        Niels Elferinkundefined
                        Niels Elferink
                        POPULAR TOPICS
                        • Forum update
                          Dae 0undefined
                          Dae 0
                          9
                          13
                          216

• Route guidance issues
                          Nick Carthewundefined
                          Nick Carthew
                          0
                          8
                          159

• Wegpunkte werden übersprungen welche ich noch gar nicht erreicht habe!
                          Hubert Thoringundefined
                          Hubert Thoring
                          0
                          9
                          199

• Seizoensafsluitingen uitschakelen tijdens navigeren
                          CD130undefined
                          CD130
                          0
                          7
                          110

• Sharing a Google Maps location