-
Basecamp routes gpx overzetten naar myroute app brengt problemen als ik deze op mn garmin plaats rit is niet hetzelfde als basecamp ????
-
@ronald-de-wachter-0 hoi Ronald
Ik denk dat je het beste je probleem wat duidelijker moet omschrijven. Nu is de vraag wel heel algemeen. Als je de stappen inschrijft en de resultaten, kunnen we je beter helpen -
Beste
Ik rijd in motorclub en deze maken via basecamp hun routeplanner en word verstuurt via gpx file als ik deze wil oploaden via myroute app schilt altijd in km bv basecamp 45 km en myroute 48.45 km raar he grtjs -
Laad je hem in als track of route?
De kans dat Basecamp dezelfde kaart gebruikt als MRA is klein, aangezien de kaart uit Basecamp de kaart is die op de Garmin van de gebruiker staat.
Zelfs een route van 1 Garmin naar een andere Garmin gaat soms niet goed.
Routes onderling als tracks uitwisselen is dan de beste oplossing. -
@BertM Tenzij @ronald-de-wachter-0 ook in MRA de HERE kaart gebruikt zal het weinig verschil moeten opleveren. Maar ik meende dat Basecamp MapSource gebruikte als kaart? Kan me vergissen uiteraard...
@ronald-de-wachter-0
45 km of 48 km... is weinig verschil. Kan zijn dat in MRA nieuwere kaarten worden gebruikt of visa versa.Of je laadt je jouw route (gpx bestand) in op een andere kaart dan wat basecamp gebruikt.
Ik merk ook dat er minieme verschillen zijn tussen HERE en de OpenStreetMap kaart. Dan heb ik ook wel es een klein verschil tussen de route tijden en kilometers.
Kan je een link plaatsen naar die route?
-
@Nomko-Nomden said in Probleem:
@BertM Tenzij @ronald-de-wachter-0 ook in MRA de HERE kaart gebruikt zal het weinig verschil moeten opleveren. Maar ik meende dat Basecamp MapSource gebruikte als kaart? Kan me vergissen uiteraard...
Dat doe je inderdaad...
Als je toestel koppelt kijk hij ook naar de kaart op je toestel of op je USB kaart aanwezig, die kun je dus ook kiezen bij het maken van de route.
Heb je nu bijvoorbeeld op je toestel niet de laatste versie van de kaart hebt staan en je collega motormuis wel, gaat hij lekker herberekenen en weg route.
Ook als je de "wereldkaart"gebruikt (de mapsource kaart) gaat hij lopen herberekenen omdat de kaart op je toestel anders is.