volume mra spotify
-
@Con-Hennekens
In Android Auto kan je wel apart volume hebben voor je navigatie app t.o.v je media app. Dit is onafhankelijk van het merk smartphone. Alleen MRA Next ondersteunt dit niet.Sound assistant lijkt een Samung only app te zijn.
Wat op alle Android smartphone werkt, is een andere TTS engine.
Ik gebruik Acapela TTS. Kost een paar euro maar je hebt dan wel stemmen die een volume hebben die overeenkomt met andere apps op je smartphone. Hierdoor heb je geen volume verschil meer tussen bijv Spotify en MRA Next. -
@Con-Hennekens
In Android Auto kan je wel apart volume hebben voor je navigatie app t.o.v je media app. Dit is onafhankelijk van het merk smartphone. Alleen MRA Next ondersteunt dit niet.Sound assistant lijkt een Samung only app te zijn.
Wat op alle Android smartphone werkt, is een andere TTS engine.
Ik gebruik Acapela TTS. Kost een paar euro maar je hebt dan wel stemmen die een volume hebben die overeenkomt met andere apps op je smartphone. Hierdoor heb je geen volume verschil meer tussen bijv Spotify en MRA Next.@M-Schrijver said in volume mra spotify:
In Android Auto kan je wel apart volume hebben voor je navigatie app t.o.v je media app. Dit is onafhankelijk van het merk smartphone. Alleen MRA Next ondersteunt dit niet.
Laat mij even een Android native screenshot zien van de audio channels waarin apart Navigatie volume staat dan? Mijn Pixel heeft dat niet, meer Native Android dan dan een Pixel vind je niet.
-
Android op je telefoon inderdaad niet. Tenzij je een losse app weet.
Android Auto heeft deze functie wel. -
Wellicht is dit wat voor Android gebruikers
-
ik heb deze gevonden voor android sound assistant
-
My one plus 12 has a separate control for music. So I have MRA (phone volume) to max and YT music volume to 70%.
-
Android op je telefoon inderdaad niet. Tenzij je een losse app weet.
Android Auto heeft deze functie wel.@M-Schrijver said in volume mra spotify:
Wellicht is dit wat voor Android gebruikers
De letterlijke tekst uit de play store:
Het is niet mogelijk om een achtergrondapp en een voorgrondapp met verschillende volumes te hebben, dit is een Android-beperking.
Ik heb die app in het verleden al eens geprobeerd, maar het werkt niet zoals we willen helaas.
@goos-doornewaard said in volume mra spotify:
ik heb deze gevonden voor android sound assistant
Sound Assistant is Samsung Only helaas.
-
Ben even aan googlen geweest. Het lijkt erop dat dit de enige 2 opties zijn voor Android.
Blijft alleen een andere TTS Engine over.
Zoals gezegd gebruik ik Acapella. Deze heeft ook nog als bijkomstigheid dat de volume van de stemmen hoger is.
Voor zover mijn oren het kunnen beoordelen (linker oor is niet geweldig meer), is het volume van de Acapella stem iets hoger dan die van Spotify.Gezien de regelmatige klachten van gebruikers over het volume van de aanwijzingen is het wellicht een overweging voor MRA om zelf met een betere oplossing te komen.
-
Ben even aan googlen geweest. Het lijkt erop dat dit de enige 2 opties zijn voor Android.
Blijft alleen een andere TTS Engine over.
Zoals gezegd gebruik ik Acapella. Deze heeft ook nog als bijkomstigheid dat de volume van de stemmen hoger is.
Voor zover mijn oren het kunnen beoordelen (linker oor is niet geweldig meer), is het volume van de Acapella stem iets hoger dan die van Spotify.Gezien de regelmatige klachten van gebruikers over het volume van de aanwijzingen is het wellicht een overweging voor MRA om zelf met een betere oplossing te komen.
@M-Schrijver, Ik heb Acapela een tijd geleden ook geprobeerd, maar het kan mij niet bekoren. Veel achtergrondruis bij de stemmen, die erg artificieel klinken. En dat ze duidelijk luider waren kan ik helaas ook niet zeggen.
Het wordt tijd dat Android en extra Navigatie kanaal introduceert. Als het voor Android Auto kan, kan het ook in Android Native...
-
De ruis kan ik beamen maar hindert mij niet. Ik vind de stem die ik gekozen heb (mannelijke stem) juist veel minder artificieel dan die vervelende scherpe monotone vrouwenstem van Google.
Dat scherpe van de Google stem wordt erger naarmate het volume hoger wordt. Ik rij juist met een hoog volume.
Bij een Cardo headset betekent dit altijd maximaal, wat soms nog te zacht is. Bij Sena op ongeveer 75%. Die gaat merkbaar luider.