Foute berekening bij omleiding?
-
Het gaat over een track, deel 1, 61 km.
Ik heb vandaag bij een omleiding het volgende probleem gehad. 2/3 van mijn route was helemaal ok, dan kwam er een kleine omleiding. Op het moment dat ik de omleiding rijdt, maakt MRA een herberekening.
Omdat ik de track (witte lijn) kon zien ben ik er zelf terug naar toe gereden.
MAAR, de app maakte een berekening naar het eindpunt, en ook al was ik terug op de route, de app bleef mij navigeren volgens de herberekening, en kruiste een paar keer de originele route. dat ging de hele tijd, tot het laatste stukje naar het eindpunt, logisch, andere wegen waren er niet..
Ik was in de veronderstelling dat de app mij snelst mogelijk terug naar de route brengt?
Mijn tablet van oukittel (geen simkaart) was gekoppeld met mijn gsm (S21 Galaxy), die als hotspot mobiel fungeerde, dus hij had (normaal gezien) internet.
De route was op dat moment niet offline op de tablet.geïnstalleerd, maar ik was ook niet offline aan het rijden.
Ik heb nu (achteraf) mijn volledige bibliotheek gesynchroniseerd op de tablet.
Ik weet dat het thema omleidingen goed werkt, maar heb ik hier iets verkeerd toegepast? een instelling?
De omleidingen werken offline toch idem als online? niet?
De regio's staan ook geïnstalleerd op de tablet.
Bedankt voor een oplossing.
Gr Victor -
@De-Keyser heb je de optie track rijden als route aanstaan.
Wat je omschrijft is het klassieke gedrag van track navigatie dus ik vermoed dat je die optie ff moet activeren -
@Marinus-van-Deudekom waar staat die optie? dan zet ik die ook direct aan als dat de oplossing is.
-
@Nomko-Nomden said in Foute berekening bij omleiding?:
waar staat die optie?
dat staat in "Navigatie instellingen - Functioneel, onderaan de lijst (scrollen!).
@De-Keyser said in Foute berekening bij omleiding?:
de app maakte een berekening naar het eindpunt
Dat zou naar mijn idee niet meer moeten gebeuren sinds de laatste publieke update. Maar wat mij interessant lijkt: Heb je een "route als track" gereden (dus een route met waypoints, in combinatie met de setting hierboven) of heb je een track geladen uit je route overzicht? Dat kun je herkennen aan het icoontje:
-
Ik heb géén route met waypoints gereden, ik heb een track gereden, enkel met begin en eindpunt, met de optie "route als track rijden" aangevinkt, grt
-
@Marinus-van-Deudekom
Hoi Marinus, die optie staat op aan, al sinds die geinstalleerd is, maar mijn vraag, is die optie enkel voor Routes, of ook voor Tracks. moet die mss bij een track uitgeschakeld worden? grt en alvast bedankt -
@De-Keyser, precies dat is dus het interessante aan die vraag
In een ander forum hoor ik ook iemand die na een foute afslag direct naar het eindpunt werd gedirigeerd. Dat is strijdig met de laatste ontwikkelingen op het gebied van track-navigatie. Ik krijg het vermoeden dat een "route rijden als track" toch anders werkt dan een track starten die al track was toen je hem startte.