Rondrit plannen een drama…..
-
Vandaag na lange tijd MRA opmijn iPhone weer eens geprobeerd om snel een rondrit te plannen en te rijden……..
Ik heb een gold account maar waarvoor weet ik eigenlijk niet want blijft een drama die MRA app. Als eerste zie je bij een rondrit niet eens de rijrichting waar je heen moet dus als je fout start gaat het al mis…..vervolgens wordt een rit niet herberekend en slaat ie eigenlijk helemaal op hol en wordt je alle kanten op gestuurd. Op het kleine stuk wat gelukt is wordt ik op wegen gestuurd die alleen voor bestemmingsverkeer zijn . Tot 4 x toe onderweg maar weer een nieuwe rondrit gemaakt maar gaat na amper 100 mtr alweer de fout in ……uiteindelijk enorm gefrustreerd de TomTom er maar weer op en weer een desillusie rijker en dat MRA bij lange na (nog) niet goed werkt……Eerlijk gezegd snap ik dit soort fouten nog steeds niet dat dit kan en jullie kunnen toch wel een beetje kijken hoe TomTom of Garmin werkt……je weet wel …..herberekenen, rijrichting in de routelijn, punten overslaan ….. waarom wel herberekenen bij A naar B meer niet bij rondrit???
Nog steeds blijft MRA mij frustreren vandaar dir bericht ook …..maak er alsjeblieft gewoon eens een fatsoenlijke routeplanner ,navigatie van zodat ik hem eindelijk eens kan gebruiken en beetje waar voor mijn geld krijg. ……… -
@Maarten-v hoi Maarten
Niet leuk dat je problemen ervaart.
Het lijkt erop dat je een aantal foutjes maakt bij het plannen van je rondrit.
Eerst een paar controle vragen voor je
Heb je de laatste versie van de app, nu 382
Heb je de instructie filmpjes en vlogs van Denise al eens bekeken.
Heb je al eens geprobeerd om vooraf een route te plannen in de webmodule want plannen op je telefoon vereist wel wat oefening. Het is zeker te doen maar je moet er wel wat handigheid in hebben
Wat gaat er precies fout dan kunnen we je beter helpen.
MRA moet je helpen en zeker geen rampen veroorzaken
Have fun -
@Maarten-v
Maarten, heel jammer om te horen dat je dit moet ervaren met MRA. Maar wees gerust, MRA is een routeplanner die uitstekend werkt!Vaak, zo niet in de meeste gevallen, ligt het aan de gebruiker zelf. Wellicht heb je een instelling verkeerd staan die je over het hoofd hebt gezien (en ja, dit is een gebruikersfout
).
In het begin liep ook "te kutten en te klooien" met MRA, maar door goed de Ondersteuning site door te spitten kwam ik ook achter bepaalde handigheidjes.
Ik heb MRA Next op mijn Android telefoon en die gebruik ik meer voor de auto dan de motor om 1) van A naar B te rijden (en dit werkt uitstekend!) en om routes te rijden als ik ergens in het buitenland ben met mijn gezin.
Door hier volledig los te gaan en jouw frustraties te uiten is begrijpelijk, neem me niet verkeerd. Maar vaak helpt het om eerst es goed adem te halen en tot 10 te tellen. Dan bemerk je zelf vaak al wel wat er mis is gegaan
Ben ook erg benieuwd naar jouw reactie op de vragen van @Marinus-van-Deudekom, dit zou ons verder kunnen helpen met jouw probleem.
Als eerste zie je bij een rondrit niet eens de rijrichting waar je heen moet dus als je fout start gaat het al mis…..
Dat heb je met Google Maps ook. Als je je eindpunt hebt opgegeven laat een blauwe lijn zien wat de route ernaar toe loopt. Maar je moet zelf eerst uitzoeken of je vooruit moet rijden, linksaf moet gaan, rechtsaf moet gaan, of "je kont moet keren". Je bent erg afhankelijk van hoe je zelf staat tov het geografische noorden. Dat je pas erachter komt hoe je wel moet rijden kom je pas achter als je gaat rijden. Vooral in den vreemden heeft dit mij ook wel es gefrustreerd, moet je ergens naartoe, ga je ene straatje in, wordt je omgeleid omdat je tov het geografische noorden net de verkeerde kant oprijdt! Ik kan dan wel boos of kwaad worden en Google Maps of MRA zitten uitschelden, maar ik heb mezelf aangeleerd dat dit een onderdeel van mijn (buitenlandse) avontuur is
Niks om kwaad over te worden dus!
vervolgens wordt een rit niet herberekend en slaat ie eigenlijk helemaal op hol en wordt je alle kanten op gestuurd.
Heb je herberekenen uitstaan dan? Want als herberekenen uitstaat, dan is het logisch dat dit niet gaat gebeuren. En dan loop je inderdaad het risico dat je alle kanten opgestuurd wordt behalve de juiste.