MRA vindt geen internet op de telefoon
-
MRA vindt geen internet op mijn telefoon. Navigeert dus niet. Andere navisystemen werken prima. Opnieuw gedownload, geen verbetering helaas. Kan ook niet offline werken??
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn??
-
Ja, je kunt ook Offline werken.
Heb je de app toestemming gegeven om je locatie en dergelijke te gebruiken?
Heb je misschien een app op je telefoon zitten die dit blokkeert? -
@David-1200GSA lijkt alsof er geen verbinding met HERE kan worden gemaakt.
Je zal dan ook geen offline kaarten kunnen downloaden.Mogelijk heb je een VPN aan staan? Of iets van Duck Duck Go zoals dit: https://duckduckgo.com/duckduckgo-help-pages/p-app-tracking-protection/what-is-app-tracking-protection/
-
Een poosje geleden het zelfde probleem gehad. Ondanks het feit dat ik internet verbinding had met de telefoon kreeg ik bij het starten van een route in MRA de melding dat er geen internet verbinding was en dat ik off-line moest gaan.
Gecontroleerd of internet wel werkte en dit was gewoon het geval.
Vervolgens MRA afgesloten en opnieuw opgestart, Offline in de instellingen stond nu ineens aan dus dit weer uitgeschakeld en opnieuw dezelfde route gestart en toen geen melding meer gekregen.
Standaard staat bij mij offline gewoon uit. -
Mijn vrouw heeft het zelfde. Haar abbo beëindigen we deze maand hierom. Het werkt immers niet. Zij heeft ook/ kan ook géén kaarten downloaden om de zelfde reden (geen internet). Mijn online functie (route rijden & kaarten downloaden) heeft het bij de aanvang van m'n abbo wél gedaan en daarbij heb ik gelijk kaarten gedownload. Ik kan dus off-line wel MRA gebruiken. Weliswaar met oudere off-line kaarten maar toch. Bij ons zou het de VPN van ons werk zijn (beide zelfde werkgever) volgens MRA helpdesk. Erg jammer van mijn live-time Gold abbo, en ik was zo enthousiast:(. Ik vindt het raar dat het eerst wél werkte. Een update moet dit dus de nek hebben omgedraaid. "We" kunnen dus niet op de Here server komen. Dát is het issue.